دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-17 10:40 - شماره خبر : 9630 0
معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه مطرح کرد:

ضرورت نظارت خانواده‌ها برای پیشگیری از اعتیاد

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه سن اعتیاد در جامعه در حال کاهش است، گفت: نظارت خانواده‌ها بر فرزندان خود برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد در جامعه ضروری است.

مسعود پایدار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مقابله و پیشگیری از اعتیاد یکی از برنامه‌های مهم سازمان بهزیستی است؛ این سازمان با اجرای برنامه‌های متنوع در محلات حاشیه‌نشین، حمایت از خانواده‌ها و آموزش گروه‌های سنی مختلف، تلاش می‌کند تا از ابتلای افراد به اعتیاد جلوگیری کرده و زندگی سالم‌تری را برای جامعه فراهم کند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: متأسفانه سن اعتیاد در جامعه رو به کاهش است و ضرورت دارد نوجوانان و جوانان با خطرات این پدیده خطرناک اجتماعی آشنا شوند و از پیامدهای آن آگاهی بیشتری کسب کنند.

پایدار با بیان اینکه بهزیستی استان کرمانشاه ریاست کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد استان را برعهده دارد، تصریح کرد: سازمان بهزیستی با همکاری ۲۰ دستگاه اجرایی مرتبط در تلاش است تا خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان را با خطرات آسیب‌های اجتماعی آشنا کند، این کمیته به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای مقابله با اعتیاد در استان کرمانشاه کارگاه‌ها و کمپین‌های مختلفی در فضای مجازی در حال برگزاری است و سعی داریم با آگاه‌سازی خانواده‌ها، آنها را نسبت به نقش نظارتی خود بر فرزندان ترغیب کنیم زیرا خانواده محیط بسیار مناسبی برای پیشگیری از اعتیاد است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: طی سال گذشته سازمان بهزيستی استان کرمانشاه با حضور در ۲۰ محله پرخطر و حاشیه‌نشین استان حضور یافت و با اجرای فعالیت‌های اجتماع محور و مهارت‌های زندگی زمینه پیشگیری و آگاه‌سازی افراد را فراهم کرد.

پایدار افزود: مهارت «نه» گفتن یکی از اصلی‌ترین آموزش‌هایی است که باید به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود زیرا ممکن است به علت ارتباط با دوستان و یا کنجکاوی، رفتار پرخطری از سوی آنها انجام گیرد که عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها باید نوجوانان و جوانان خود را نسبت به خطرات و عواقب اعتیاد آگاه و هوشیار کنند زیرا این پدیده شوم اجتماعی در کمین فرزندان ما قرار دارد؛ از سوی دیگر نظارت بر رفتار فرزندان یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از اعتیاد است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: طرح تخصصی «پازک» و «کیان» ویژه مقابله و پیشگیری از اعتیاد است که توسط کارشناسان سازمان بهزیستی استان کرمانشاه در حال اجرا است و امیدواریم نقش به‌سزایی را در کنترل و پیشگیری از اعتیاد ایفا کنیم.

پایدار با بیان اینکه مدارس نیز باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال باشند، گفت: محیط آموزشی مدارس فرصت مغتنمی برای آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان است و در همین راستا برنامه‌ریزی لازم برای حضور کارشناسان بهزیستی در مدارس توسط کارشناسان انجام گرفته است.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Vdjr1
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار