حالت تاریک
فرمانده سپاه گیلانغرب تأکید کرد:

ضرورت نقش‌آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات

ضرورت نقش‌آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب گفت: امروز ما در این برهه از زمان  به نقش‌آفرینی بسیج در بعد سیاسی و انتخابات بیش از حضور این شاکله در سایر ابعاد در مایوس کردن دشمن معتقد هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، محمدجواد نجفی نیز در جشنواره مالک اشتر، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف جشنواره مالک اشتر ارتقای سطح آمادگی بسیجیان در راستای صیانت از ارزش‌های والای نظام اسلامی است.

وی افزود: جشنواره مالک اشتر در گیلانغرب به منظور ایجاد یک رقابت سالم در بین رده و اقشار بسیج و سپاه برگزار شد که نهایتاً بعد از ارزیابی‌های میدانی رده‌های برتر و نمونه تجلیل و شناسایی می‌شوند.

نجفی تصریح کرد: برنامه‌هایی که در سطح کلان در مجموعه بسیج اجرا می‌شوند دارای دو بعد اساسی است که یکی  تقویت ساخت درونی بسیج است که باید با این کارها آن استحکام سازمانی لازم را در سپاه و بسیج مسجل کنیم وقتی این استحکام محقق شد آن موقع شاهد اثربخشی بسیج در بعد بیرونی آن خواهیم بود.

وی ابراز داشت: به فضل الهی ما امروز این اثربخشی بسیج در عرصه‌های مختلف در سطح شهرستان گیلانغرب را می‌بینیم، این اثربخشی بسیج یکی در بعد امنیتی و دفاعی است که امروز هم سپاه و هم بسیج در بعد امنیت در سطح بین‌الملل، کشور و استان برای خود نام و نشانی کسب کرده است.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: شهرستان گیلانغرب هم به فضل خدا و به برکت وجود بسیجیان گرانقدر جزو شهرستان‌هایی بود که در فتنه‌های سال ۱۴۰۱ سفید اعلام شد و هیچ مشکلی نداشت.

وی به نقش بسیج اشاره و یادآور شد: اثربخشی بسیج را امروز در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت و عرصه‌های نرم مشاهده می‌کنید که بسیج هم پیش‌رونده و هم پیش‌برنده است و این محقق نمی‌شود مگر به برکت وجود بسیجیان عزیز که همواره در صحنه هستند.

نجفی گفت: امروز وجود بسیجیان عزیز در لایه و اقشار مختلف و نقش. آفرینی آن‌ها مولفه پیش‌روندگی و پیش‌برندگی بسیج را معنا بخشیده و این حضور را در قالب اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی، گروه‌های نقش‌آفرین بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم است که بدون شک  بسیج در این بستر نقش بالنده‌ای دارد.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب گفت: آن بعدی که امروز ما در همین برهه از زمان بیش از سایر ابعاد به آن نیازمندیم یا بهتر بگویم در کنار سایر ابعاد نقش‌آفرینی بسیج امروز احقاق می‌شود بحث نقش‌آفرینی بسیج در عرصه سیاسی است.

نجفی یادآور شد: به منظور ایجاد یک انسجام و حضور حداکثری در عرصه انتخاباتی که ما در چند ماه آینده به عنوان یک رویداد سیاسی بزرگ در کشور داریم قطعاً به نقش‌آفرینی بسیج نیازمند هستیم، اینجاست که اهمیت این موضوع از فرامین آغازین سال ۱۴۰۲ رهبر معظم انقلاب که فرمودند: باید این انتخابات با مشارکت قوی و حداکثری و به عنوان یک انتخابات رقابتی و یک انتخابات سالم همراه با امنیت برگزار شود، هویدا بود.

وی افزود: چون ما در آستانه هفته بصیرت، در آستانه حماسه ۹ دی و در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها قرار داریم، لازم است که ما بسیجیان به طور رسمی از هم‌اکنون بُعد آغاز نقش‌آفرینی در عرصه سیاسی انتخابات به منظور ایجاد یک بستر مطلوب برای حضور حداکثری مردم عزیز به عنوان ماموریت اصلی خود در اقشار بسیج قلمداد کنیم.

نجفی گفت: وقتی که ما از مشارکت حداکثری در انتخابات حرف می‌زنیم یعنی مشارکت قوی، یعنی مشروعیت نظام در خارج و مقبولیت در داخل کشور و این حضور حداکثری در واقع پشتوانه نظام را در چانه زنی‌های بین‌المللی تقویت می‌کند.

وی به نقش مردم‌سالاری و مردم‌داری در حکومت و دنیای سیاست اشاره کرد و افزود: کشور و حکومتی می‌تواند در دنیا حرف خود را محکم بزند که از پشتوانه خاص مردمی برخوردار باشد این نظام سیاسی ما نظام سیاسی امامت و امت باید از این پشتوانه قوی مردمی و در بستر انسجام و حضور حداکثری در انتخابات برخوردار باشد.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب با عنوان این مطلب که ما در بحث انتخابات و مشارکت انتخاباتی ما با دو بعد مواجهیم، گفت: در بحث انتخابات اگر دو بعد محقق شود و ما به آن عمل کنیم جامعه ما واکسینه می‌شود.

وی در تشریح این ابعاد، اظهار داشت: در این بعد گردش نخبگان به وجود می‌آید و وقتی نخبگان ما از طیف‌های مختلف سیاسی دچار چرخش شوند، این نخبگان دیگر میل به سمت قدرت‌طلبی پیدا نمی‌کنند و می‌دانند که قدرتی که در دست دارند یک قدرت اعتباری است که باید چند صباحی به دیگری واگذار کنند.

نجفی تصریح کرد: بعد دیگر مشارکت حداکثری، بحث انتقال قدرت است، انتقال قدرتی که دارای پشتوانه مردمی باشد به راحتی از یک طیف و جریان سیاسی به دیگری منتقل می‌شود.

وی به نقش و رسالت بسیج در برهه انتخابات اشاره و تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم در قالب جهاد تبیین، جهاد امید آفرینی و در قالب جهاد خدمت‌رسانی به مردم نقش‌آفرینی کرده که قطعاً شاهد یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم خواهیم بود.


بسیجی تفکری ماندگار است
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی؛ امام جمعه شهرستان گیلانغرب، اظهار داشت: در میان بسیج و فرماندهان رده‌های بسیج که نقش‌آفرینی می‌کنند اگر باور به بسیج نباشد، حضورها پررنگ و موثر نخواهد بود.

وی عنوان کرد: بسیج یک باور مانند باور حضرت یاسر و سمیه است که وقتی به حضرت پیامبر اکرم (ص) ایمان آوردند در حد شهادت حضرت سمیه شکنجه شد که از باور به رسول خدا دست کشید و پای باور و ایمان خود به خدا و رسول الله (ص) به شهادت رسید و از اعتقاداتش دست نکشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی گفت: بسیجی تفکری ماندگار است که با طوفان‌ها و ناملایمت‌ها و تندبادها، فکرها و عقیده‌ها در شاکله و مجموعه آن تغییر نخواهند کرد، باور باید این چنین با ثبات و قلبی باشد.

 

انتهای پیام/

ضرورت نقش‌آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات
ضرورت نقش‌آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات
ضرورت نقش‌آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات
ضرورت نقش‌آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات
ضرورت نقش‌آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات
ضرورت نقش‌آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات
ضرورت نقش‌آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از