حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
فعالیت ۸ هزار جهادگر در کرمانشاه
رئیس سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه خبر داد:

فعالیت ۸ هزار جهادگر در کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان در حال فعالیت هستند که بالغ بر ۸ هزار عضو دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امیرحمزه خزایی در نشست خبری صبح امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۴۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار جوانان جویای کار قرار گرفت که برای قریب به یک‌ هزار و ۸۵۰ نفر ایجاد اشتغال شد.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: بر اساس تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ و در سه ماهه اول ۱۴۰۳ حدود ۲۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اشتغال‌زایی محقق شد که به ازای این اعتبار برای یک‌ هزار و ۴۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

 وی گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز از محل همین تسهیلات که مجموعا ۳۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است تا به امروز نزدیک به ۱۸ میلیارد آن محقق شده و برای ۱۲۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

 خزایی تصریح کرد: بسیج سازندگی چندین قرارداد با دستگاه‌های دولتی منعقد کرده، یکی از این قراردادها در بحث آب‌رسانی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است در این رابطه بسیج سازندگی به عنوان یکی از معین‌های این قرارگاه در موضوع آب‌رسانی در مناطق محروم فعالیت‌های ویژه‌ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای همین طرح‌های آب‌رسانی دو قرارداد منعقد شده است؛ قرارداد اول شامل آب‌رسانی به حدود ۳۴۹ روستا بود، در قرارداد جدید که از امسال شروع شده است به ۵۱۱ روستا با رقمی بالغ بر یک‌ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان طی سه سال آب‌رسانی صورت خواهد گرفت.

خزایی بیان کرد: در مجموع دو قرارداد حدود ۸۶۰ روستا در سطح استان توسط معین استانی یعنی بسیج سازندگی و قرارگاه نجف آب‌رسانی انجام می‌شود، امیدواریم انشاالله پس از پایان سه سال تنش آبی در مناطق کم‌برخوردار به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از قراردادهای بسیج سازندگی که در راستای طرح امام حسن مجتبی (ع) صورت گرفته قرارداد با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی منعقد شده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: این قرارداد شامل احیای چاه‌های آب و استخرهای ذخیره آب، با عنوان بحث آبخیزداری در سطح استان در حال اجرا است، انجام برخی از این پروژه‌ها در مناطق صعب‌العبوری همچون روستای زرده در منطقه ریجاب صورت می‌گیرد که انتقال ماشین‌آلات به چنین مناطقی بسیار دشوار است اما با تلاش و عزم جدی و با کمک خدا این مشکلات نیز رفع خواهد شد. 

وی افزود: بسیج سازندگی قراردادی را نیز با سازمان نوسازی مدارس منعقد کرده است طی این قرارداد بسیج سازندگی در نوسازی و ساخت مدارس در مناطق روستایی و کم برخوردار مشارکت می‌کند.

خزایی ادامه داد: بسیج سازندگی در خدمات عمرانی همچون ساخت و تعمیر منازل، مساجد و به‌ویژه مساجد روستایی و غسال‌خانه‌های روستایی مشارکت می‌کنند، علاوه بر این بسیج سازندگی در کار آسفالت راه‌های روستایی و ایزوبام منازل نیازمند نیز همکاری دارد. 

وی گفت: در این راستا حدود ۷۴ هزار متر مربع ایزوبام برای سقف منازل نیازمند مساجد و پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت نصب شده است، از دیگر اقدامات بسیج سازندگی توزیع بسته‌های معیشتی و اهدای جهیزیه به زوجین بوده است در این راستا از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در مجموع یک‌ هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان اعطا شده است.

خزایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بسیج به عنوان گسترده‌ترین شبکه مردمی از بطن جامعه و جنس مردم همواره در همه شرایط در کنار مردم ایستاده است، گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان در حال فعالیت هستند که بالغ بر ۸ هزار عضو دارند.

وی همچنین با اشاره به وجود ۱۶ قرارگاه منطقه‌ای بسیج سازندگی در سطح استان، بیان کرد: تعداد یک‌ هزار و ۵۰۴ صندوق قرض‌الحسنه بسیج و همچنین ۸۹ تعاونی توسط بسیج سازندگی تشکیل شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از