حالت تاریک
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد:

فعالیت ۵۴۴ پلیس‌یار مردمی در ایام اربعین

فعالیت ۵۴۴ پلیس‌یار مردمی در ایام اربعین

فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: تعداد ۵۴۴ نفر پلیس‌یار اربعین به‌کارگیری شده که در موکب‌ها و کارهای ترافیکی خدمت می‌کنند.

به گزارش اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار مهدی حاجیان صبح امروز جمعه در بازدید از مرز خسروی، با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های انتظامی طی ایام اربعین، اظهار داشت: با همکاری مرزبانی و طرف عراقی تعداد بیش از ۱۰۰ دوربین از ورودی کنگاور (انتهای اسدآباد) تا مرکز فرماندهی در مرز خسروی کار پایش و رصد در محورهای مواصلاتی را انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: تعداد سه فروند پهپاد داریم که به تردد، اشراف کامل داریم و از طریق سامانه کنترل، شماره تمام پلاک‌های خودروها به صورت ثانیه‌ای ثبت می‌شود و همچنین پارکینگ‌ها کنترل می‌شود.

وی با اشاره به وسعت پایانه مرزی خسروی که بیش از ۹ هکتار فضا دارد، گفت: تعداد ۵۸ گیت فعال داریم که به میزان ۱۰۰ گیت قابل ارتقا است که از این تعداد، ۱۲ گیت دوکاربره است و این برای تغییر تاکتیک افزایش ترددها است.

حاجیان با اشاره به وجود ۶۳۸ کیلومتر در ورودی مرزها، گفت: در تعداد ۱۸ محور ورودی به کربلای معلا چهار قرارگاه وجود دارد.

وی گفت: تعداد ۴ هزار و ۳۸۹ نفر نیرو به‌کارگیری شده همچنین تعداد ۵۵۶ خودرو،  

۱۰۶ موتور سیکلت در قالب ۱۲ ایستگاه و ۹ پاسگاه فرماندهی و یک قرارگاه عملیاتی در حال خدما‌ت‌دهی هستند.

حاجیان افزود: طی این مدت تعداد ۶۶۰ هزار تردد داشتیم که ۴۲۳ هزار خروجی و ۲۲۰ هزار هم ورود به کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه انتظامی این است که باید هزینه‌های دولت کم شود و از کمک‌های مردمی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: تعداد ۵۴۴ نفر پلیس‌یار اربعین به‌کارگیری شده که در موکب‌ها و کارهای ترافیکی خدمت می‌کنند.

حاجیان با بیان اینکه ۴۲ وظیفه برای پاسگاه فرماندهی مشخص شده، گفت: ۲۲۴ واحد گشت و در راهور ۱۲۶ واحد گشت سیار ایست و بازرسی داریم.

وی افزود: برای مدیریت پارکینگ‌ها مدل رینگی را انتخاب کردیم لذا هیچ‌گونه ایستایی نداشتیم و ۱۴ مورد الزام برای پارکینگ‌داران در نظر گرفته شد.

حاجیان تصریح کرد: میز تخصصی فوریتی برای خودروهای گم‌شده و جابه‌جا شده و همچنین توقفگاه‌های زمان بحران در طول شبانه‌روزی فعال هستند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از