حالت تاریک
امام جمعه کنگاور:

قانون اساسی خون‌بهای شهیدان و چکیده نظام است

قانون اساسی خون‌بهای شهیدان و چکیده نظام است

امام جمعه شهرستان کنگاور گفت: خون‌بهای شهیدان و چکیده نظام جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است و از مترقی‌ترین اصول ما اصل ولایت فقیه است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کنگاور ضمن دعوت به تقوای الهی به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و اظهار داشت: شهید مدرس در مقابل زورگویی‌ها و استبداد رضاخان ایستاد و چون ایشان در کسوت نمایندگی مردم بود روز شهادت ایشان را روز مجلس شورای اسلامی نام‌گذاری کردند.

وی از روز جهانی معلولان به‌عنوان دیگر مناسبت تقویم یاد کرد و ابراز داشت: ما باید جامعه را به سمتی ببریم که شرایط برای زندگی معلولان و استفاده از اموال عمومی راحت‌تر شود و کسانی که در زمینه ساخت و سازها فعال هستند باید دقت کنند که مبادا حق معلولان عزیز ضایع شود خصوصا در استفاده از اماکن اداری، فرهنگی و مذهبی باید موجبات راحتی آنها فراهم شود.

امام جمعه شهرستان، کنگاور را دارای ظرفیت بسیار خوب در زمینه کشاورزی برشمرد و با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین علی(ع) مبنی بر اینکه اگر شخص و ملتی آب و خاک داشته باشد اما فقیر باشد از رحمت الهی دور است، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن، کشاورزان باید به خدا توکل کنند و از او رزق بخواهند پس باید با کشت محصولات از فرسایش خاک جلوگیری کنیم زیرا شهرستان ظرفیت خوبی برای کشاورزی دارد.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب  در دیدار با بسیجیان نیز اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: بسیج پیش از اینکه یک سازمان باشد یک فرهنگ و تفکر است و هر فردی که فکر و فرهنگ بسیجی داشته باشد حتی اگر در سازمان بسیجی هم نباشد یک بسیجی است و لذا جمع کثیری از ملت بسیجی هستند.

بسیجی نباید یک عنصر منفعل و خنثی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اذعان داشت: بسیجی نباید یک عنصر منفعل و خنثی باشد شاید این عنوان شاید به مکتب یا شخصی معترض باشد اما این اعتراض را با هنجارشکنی بیان نمی‌کند تا با دشمن مخرج مشترک پیدا نکند.

وی در ادامه با بیان اینکه  مقاومت غزه، لبنان و فلسطین در سایه روحیه بسیجی پایدار شده، اذعان داشت: کاری که صورت گرفت باعث شد که جنبش مقاومت به رسمیت شناخته شود که اگر غیر از این بود قرارداد آتش را با وی منعقد نمی‌کردند.

امام جمعه شهرستان کنگاور با اشاره به سالروز بزرگداشت شیخ مفید، وی را به‌عنوان افتخار شیعه و مسلمانان در جهان بشریت خواند و ادامه داد: حضرت ولی‌عصر(عج)، شیخ مفید را با عناوینی از جمله برادر، صدیق، رشید و... خطاب  می‌کردند و  یکی از بزرگترین آثار ایشان دو جلد کتاب به نام الارشادالقلوب فی معرفت حجج‌الله علی عباده با ترجمه فارسی است که در سرگذشت ۱۴ معصوم نوشته شده و خواندن آن برای همه لازم و ضروری است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از