دوشنبه 26 شهر 1403
1403-04-29 17:03 - شماره خبر : 8205 0
توسط امامان جمعه استان کرمانشاه مطرح شد؛

لزوم حمایت از رئیس‌جمهور منتخب

امامان جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بر لزوم حمایت از رئیس‌جمهور منتخب و تشکیل هیأت دولت کارآمد و قوی برای حل مشکلات کشور تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام محرم با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری، انتخاب وزیران را از بین افراد کارآمد و باتجربه و تشکیل هیأت دولت قوی را از نیازهای جامعه برشمردند.

رقابت‌های انتخاباتی باید به رفاقت تبدیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: انتخابات اخیر دستاوردهای مهمی داشت اول اینکه انتخابات اخیر طی دو مرحله برگزار شد و مردم در این دو دوره بیش از ۵۵ میلیون رأی دادند و رئیس‌جمهور خود را انتخاب کردند. 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: دستاورد دیگر این انتخابات انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر با دو گرایش متفاوت از جمله ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که کمتر در مورد آن سخن گفته شد اما بسیار ارزشمند و در خور تحسین و تامل است. 

وی ادامه داد: برای تبدیل رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی همه مسئولیت و وظایف خاص خود را دارند از نامزدهای انتخابات گرفته تا هواداران و رسانه‌ها با نیک‌اندیشی و خیرخواهی نسبت به فرد منتخب، اتخاذ مواضع مثبت و در اختیار قراردادن ظرفیت‌های فکری عملی خود می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کرده و پیام مثبتی را به جامعه مخابره کنند. 

وزیران از بین افراد توانمند انتخاب شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه هرسین با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: آن چیزی که انتطار می‌رود این است که هیأت دولت جدید از افراد ناتوان و کسانی که قبلاً آزمون خود را پس داده‌اند نباشند و دارای روحیه انقلابی و تلاش شبانه‌روزی باشند.

امام جمعه هرسین افزود: موضوع دیگر مردمی بودن است، انتظار می‌رود این دیدارهای استانی ادامه داشته باشد زیرا شهید رئیسی به مناطق دوردست کشور سفر می‌کرد و این باعث دلگرمی مردم می‌شد.

رضایی تصریح کرد: بحث دیگر این است که مسئولانی‌ انتخاب شوند که دارای روحیه اشرافی‌گری و رفاه طلبی نباشند، رئیس جمهور منتخب هم دارای روحیه پاک دستی است و هم دارای ساده‌زیست اما این کفایت نمی‌کند و باید وزیران و مدیرانی انتخاب شوند که دارای روحیه ساده زیستی باشند.

وی ادامه داد: در دوران شهید امیرعبداللهیان ما طعم دیپلماسی مقتدرانه را چشیدیم باید در سیاست خارجی کسی مدیر شود که با دادن کمترین امتیاز بیشترین دستاورد را داشته باشد، ما قائل به تعامل هستیم ولی تعامل با تمام دنیا باید بر اساس ارتباط عزت‌مندانه باشد.

لزوم حمایت از رئیس‌جمهور منتخب مردم

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌رضا اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنقروکلیایی اظهار داشت: آقای پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران است و رئیس‌جمهور برای ما محترم و از زمانی که حکم ایشان تنفیذ شود حکم ایشان را بر خود واجب می‌دانیم. 

امام جمعه سنقروکلیایی با اشاره به انتخاب اعضای‌ شورای راهبردی کابینه دولت چهاردهم عنوان کرد: ما از رئیس‌جمهور منتخب قطعاً حمایت می‌کنیم ولی نخواهیم گذاشت این انقلاب از مسیر اصلی خود سر سوزنی انحراف پیدا کند. 

اکبری بیان کرد: ۴۵ سال این انقلاب با عزت، اقتدار و پشتوانه‌های علمی و ساز و کارهای قانونی در مسیر خود به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند و نباید اجازه داد با تفرقه‌افکنی در جامعه مشکلاتی ایجاد شود و دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران درس بگیرد.

مسئولان نسبت به انجام وظایف خود امانت‌دار باشند

ماموستا ملا سید محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جوانرود با بیان اینکه پذیرفتن مسئولیت‌ها امانت است، اظهار داشت: شخصی که مسئولیتی بر گردن گرفته باید به درستی آن مسئولیت را به سرانجام برساند. 

امام جمعه جوانرود با تشریح اهمیت و جایگاه امانت‌داری از منظر اسلام گفت: یکی از راه‌های جلب رحمت الهی امانت‌داری است که باید در حفظ و ترویج آن کوشا باشیم.

https://mersadnews.ir/short/Vwnwq
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار