حالت تاریک
توسط ائمه جمعه استان کرمانشاه مطرح شد؛

حمله آمریکا به یمن به‌عنوان مهمترین رخداد هفته

حمله آمریکا به یمن به‌عنوان مهمترین رخداد هفته

ائمه جمعه استان کرمانشاه به طور مشترک موضوع حمله آمریکا و انگلیس به یمن را در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مورد بررسی قرار دادند.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛  نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده نمازگزاران در استان کرمانشاه اقامه شد که بررسی وقایع روز به‌ویژه حمله آمریکا و انگلیس به یمن مشترکا توسط ائمه جمعه استان ایراد شد.


شورای امنیت بازیچه دست استکبار جهانی است

 حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه، افزود: بالاخره شیطان بزرگ که در شیطنت نظیر ندارد، ناچار شد از لانه‌اش بیرون آید چه اینکه در این مدت کشورها مکررا به شورای امنیت پیشنهاد دادند مقابل کشتار ظالمانه و نسل‌کشی جنایت‌کارانه را بگیرند اما آمریکا تمام قطع‌نامه‌ها را وتو کرد و نگذاشت مقابل این خون‌ریزی گرفته شود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: برخی از کشورها از جمله آفریقای جنوبی پرونده‌های مستحکمی مبنی بر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی طی ۹۸ روز اخیر تشکیل و به دادگاه بین‌الملل ارائه داده‌اند که اگر دادگاه چنین حکم کند، اثر حقوقی بسیار زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: شیطان بزرگ برای بهم زدن این موضوع بسیار تلاش کرد و افراد موثر ماجرا را از مسیر خارج کرد و دیروز هم قطع‌نامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرد که مقابل یمن گرفته شود و با انجام جوسازی این قطع‌نامه را در شورای امنیت به‌عنوان ملعبه دست استکبار به تصویب رساند.

وی افزود: آمریکا شب گذشته با ۱۰۰ بمب و موشک نقاط مختلف یمن را مورد حمله قرار داد که البته یمنی‌ها از این موضوع خوشحال شدند و اعلام کردند منتظر چنین روزی بودیم که مستقیما با شیطان بزرگ وارد جنگ شویم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: چند روز قبل آمریکا یک کشتی یمن را مورد اصابت قرار داد و هشت نفر را شهید کرد که در مقابل یمنی‌ها یک ناو و چند پهپاد آنها را هدف قرار دادند و ضرب شصتی به آمریکا نشان داد با این حال آمریکا اجازه نداد هیچ خبری در این رابطه مخابره شود.



حمله به یمن جنایتی دیگر از دشمنان اسلام

 ماموستا ملامحمد محمدی در خطبه‌های  نماز جمعه این هفته جوانرود، اظهار داشت: هر جا که مسلمانان با هم متحد نبوده‌اند دشمنان اسلام به آن‌ها حمله کرده‌اند.

وی افزود: اقدامات و جنایات آمریکا، انگلیس و متحدان آن‌ها در منطقه مسبوق به سابقه بوده چرا که نظام سلطه به دنبال منافع خود از ایجاد ناامنی و جنگ در خاورمیانه است.

خطیب جمله جوانرود با بیان پیامبر بزرگ اسلام(ص) برای مبارکی ملت یمن دعا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما مسلمانان نیز برای رسوایی دشمنان یمن دعا خواهیم کرد که دشمنان یمن و مسلمانان جهان به زودی نابود شوند.

ماموستا محمدی یادآور شد: حمله به یمن چهره خبیث و جنگ‌طلبانه آمریکا و متحدانش را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان نمایان ساخت.



نسل‌کشی یمن باچراغ سبز آمريکا انجام می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گیلانغرب، اظهار داشت: امروز در هر کجای جهان با چالش ضد بشری و کودک‌کشی مواجه هستیم که قطعاً با چراغ سبزه آمریکا و انگلیس انجام می‌شود.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب، ضمن تجلیل و تحسین شجاعت جبهه مقاومت در یمن، گفت: امروز جسارت و میدان‌داری خط مقاومت در یمن، رژیم صهیونیستی را در تنگنا قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی افزود: امروز می‌بینیم که فرزندان یمن به‌عنوان سادات و جبهه مقاومت به هجمه بر ترابری دریایی ائتلاف حمایتی صهیونیستها، عرصه را بر این رژیم تنگ کرده‌اند.

وی ماهیت استکباری و استثماری آمریکا را یادآور شد و ابراز داشت: آمریکا همواره خوی ددمنشی، مظلوم‌کشی و استکباری خود را نشان می‌دهد و می‌بینیم که همه کودکشی‌ها، تعرض‌ها و تضییع حقوق بشر در جهان نظیر حمله به مظلومان غزه و بمباران نقاطی در یمن با چراغ سبز آمریکا و همراهی انگلیس محقق می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی  در گوشه‌ای دیگر از سخنان خود به جنایات و قصه پرغصه ظلمی که بر مردم بی‌گناه غزه از سوی رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی می‌رود اشاره کرد و گفت: نباید تعرض به یمن، موضوع کودک‌کشی و ظلمی را که بر مردم مظلوم این خط روا می‌رود، در سایه قرار دهد، چرا که هم نسل‌کشی غزه و هم حمله به یمن  قطعاً با چراغ سبز آمریکا و در مسیر تضاد و تقابل با جبهه مقاومت است.



فرمایشی بودن سازمان ملل بار دیگر اثبات شد

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دالاهو، حملات آمریکا و انگلیس جهان‌خوار به مسلمانان یمن را محکوم و عنوان کرد: ننگین‌ترین قسمت ماجرا تائید سازمان ملل در این مسئله است که بار دیگر فرمایشی بودن سازمان ملل را اثبات می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کشتی نفت‌کش آمریکایی توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به تلافی توقیف کشتی نفت‌کش ایران توقیف شد که این مسئله سخن رهبر انقلاب را مبنی بر اینکه دوران بزن، در رو تمام شده، ثابت کرد.



آمریکا با حمله به یمن حماقت کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین با اشاره به اتفاقات روزهای گذشته در دنیا و منطقه، خاطرنشان کرد: این وقایع تاثیرات مهمی در نوع مقابله محور مقاومت و شیرمردان یمن با شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی داشت و ما در این وقایع شاهد ددمنشی شیطان بزرگ بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی گفت: سوال این است که چرا استکبار جهانی این‌گونه در مقابل کشور کوچکی مثل یمن صف‌آرایی کرده و تمام حیثیت خود را به میدان آورده است، اهمیت دریای سرخ چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سالانه ۱۶ هزار کشتی و ناو اعم از نظامی و تجاری از دریای سرخ عبور می‌کند و مسیری است برای ورود کشتی‌های غربی به سمت خلیج فارس و ۳۰ درصد از نفت دنیا از دریای سرخ عبور می‌کند و اگر از این مسیر عبور نکنند مجبور هستند بیش ۱۰ هزار کیلومتر را طی کنند و این موضوع هم زمان‌بر است و هزینه زیادی برای آن‌ها درپی دارد و اینجاست که شیطان بزرگ این سگ هار را حمایت می‌کند که از پا نیفتد.

امام جمعه هرسین افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری این همه بر وحدت مسلمانان تاکید کرده‌اند اگر این کشورها اتحاد داشتند هیچ‌گاه آمریکا جرات این غلط‌ها را نداشت، البته ما قطعا در آینده شاهد پیروزی محور مقاومت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یمن اعلام کرده است که با این حماقتی که آمریکا انجام داد قطعا ضربات سنگینی خواهند خورد و ما در کنار غزه هستیم و غزه را رها نمی‌کنیم، یا با غزه پیروز می‌شویم و یا با غزه به شهادت می‌رسیم، دشمن هنور به این درک نرسیده است که شهادت برای ما یعنی زنده‌تر شدن ما، یمن فعلی با یمن دوران جنگ با عربستان قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: اگر همه مسلمانان دست به دست هم بدهند و در مقابل زورگویان عالم بایستند هیچ‌گاه قلدرهای عالم کاری از پیش نمی‌برند، همه این تفکر انقلابی را مدیون ایران اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری هستند، یکی از نکات مهم در این موضوع موضع منفعل برخی کشورهای مزدور در منطقه است که در آینده پشیمان خواهند شد و خیانت این کشورها و سکوت مجامع بین‌المللی در تاریخ ثبت خواهد شد.

امام جمعه هرسین افزود: آیا سازمان به ظاهر بین‌الملل دنیا شرم نمی‌کند از این همه دروغ، قطعنامه سازمان ملل زیر پای شیرمردان یمن خواهد ماند شما به جای محکومیت اقدامات جنایتکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس علیه یمن قطعنامه صادر می‌کنید؟ یمن از مظلوم حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شما بویی از انسانیت نبرده‌اید و جنایتکاران افراد در عالم شما آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی هستید قطعا این حماقت شما در دنیا اثرگذار خواهد بود و باعث بیدارتر شدن دنیا شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: یمنی‌ها اعلام کرده‌اند که احمق‌ها اینجا یمن است و تا خواری شما را نبینیم دست بردار نخواهیم بود، این یعنی ادبیات انقلابی و برگرفته از مکتب سید الشهدا(ع)، امروز بعد از شهادت حاج قاسم تفکر و راه وی در منطقه و جهان بالنده‌تر شده است.

امام جمعه هرسین در ادامه افزود: یکی از نقشه‌های شوم دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران که در پیش دارند کم‌رنگ شدن حضور حداکثری مردم در انتخابات است که با توجه به وضعیت موجود در منطقه و اقدامات دشمن این دوره از انتخابات از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از