حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
مدرسه، حلقه وصل حاکمیت و جامعه است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

مدرسه، حلقه وصل حاکمیت و جامعه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدرسه، حلقه وصل حاکمیت و جامعه است، بنابراین اولیا دانش‌آموزان باید با مدرسه ارتباط سازنده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سلمان محمدی ظهر امروز چهارشنبه در نشستی که به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان در کانون پرورشی‌ فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: «همه دانش‌آموزان فرزندان ما هستند»، شعار ابتدای سال تحصیلی جدید است و باید همه اولیای مدرسه در خدمت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: امسال ۲۶ هزار معلم و همکار شاغل، مسئولیت آموزش این دانش‌آموزان را در حدود ۱۴ هزار کلاس درس برعهده دارند.

وی گفت: میثاق همه ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید دانش‌آموزانی را تربیت کنیم که مقدمه‌ساز ظهور آقا امام زمان (عج) باشند بنابراین برای دستیابی به چنین هدفی و رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان باید به دنبال تربیت چندساحتی آن‌ها باشیم.

محمدی گفت: مدارس صرفاً مکانی برای انتقال دانش نیستند، بلکه باید به عنوان محیطی برای تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان در نظر گرفته شوند؛ افزود: در دنیای پیچیده امروز، تربیت تک‌بعدی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان و جامعه نیست.

وی گفت: در راستای تقویت مدرسه و توجه ویژه به دانش‌آموزان باید توجه داشته باشیم دانش‌آموزان برای افتخارآفرینی نیازمند دو بال والدین و همکاران آموزش و پرورش هستند. 

محمدی تصریح کرد: مدرسه، حلقه وصل حاکمیت و جامعه است، بنابراین اولیا دانش‌آموزان باید با مدرسه ارتباط سازنده داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه والدین انتظار دارند مدرسه، خانه دوم فرزندان باشد، گفت: اولیای مدرسه و منزل باید در مسائل تربیتی با هم هماهنگ باشند که دانش‌آموزان دچار تعارض نشوند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از