حالت تاریک

مروری بر اهم خطبه‌های امروز ائمه جمعه استان

مروری بر اهم خطبه‌های امروز ائمه جمعه استان

ائمه جمعه کرمانشاه و سایر شهرستان‌های استان امروز جمعه به ایراد خطبه‌های نماز جمعه پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ائمه جمعه استان کرمانشاه امروز جمعه ۱۰ آذرماه، با حضور در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، ضمن ادای فریضه نماز به ایراد مهم‌ترین مسائل روز پرداختند که در ادامه به برخی از سخنان آنان اشاره می‌شود.

 

 مقابله با طوفان الاقصی حماقت بزرگ رژیم صهیونیستی

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: به‌فرموده حضرت زهرا(س) کسی که برای خداوند متعال خالصانه عبادت کند، خداوند بالاترین مصلحت را در همه عرصه‌های زندگی برای وی نازل می‌کند در واقع ایشان راز موفقیت انسان را در عرصه‌های مختلف زندگی، عبادت خالصانه برای خداوند می‌داند.

وی افزود: امروز دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس است که حضرت امام راحل نسبت به ایشان توجه ویژه‌ای داشتند و مکرر راجع به ويژگي‌های شخصیتی‌ ایشان اعم از اخلاص، شجاعت و شهامت آیت‌الله مدرس برای نمایندگی مجلس سخن گفتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس که به‌نام روز مجلس نام‌گذاری شده، گفت: همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند مجلس در راس امور است و در نظام جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت از سراسر کشور حتی اقلیت‌های مذهبی برای مصالح زندگی در مجلس اجتماع،  تدبیر و قانون وضع می‌کنند.

وی با بیان اینکه ریل حرکت قوه مجریه توسط نمایندگان مجلس تعیین می‌شود، افزود: مجموع برنامه‌های سالانه، میان‌مدت و بلندمدت در مجلس بررسی و تصویب می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه با تاکیر بر نقش مجلس  در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران، اذعان کرد: نمایندگان برای امور مختلف ریل‌گذاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری گفت: امسال سال انتخاب مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که هردو حائز اهمیت هستند و از اکنون باید برای اسفند ماه کسب آمادگی کنیم.

وی عنوان کرد: مردم شریف ما از نمایندگان مجلس انتظاراتی به‌حق دارند از جمله اینکه نمایندگان مجلس از مسیر دیانت خارج نشوند و همواره بر مدار دیانت حرکت کنند، اهل  تلاش، کوشش، فعالیت و کارآمدی برای حل مسائل و مشکلات کشور باشند.

امام جمعه کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: نماینده مجلس باید اهل دلسوزی برای همه اقشار جامعه به‌ویژه محرومان، نیازمندان و قشر محروم جامعه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاطرنشان کرد: نماینده مجلس باید اهل شجاعت و شهامت باشد و بتواند شجاعانه تصمیم بگیرد و در مقابل زورگویان که درصدد تطمیع و تهدید نمایندگان هستند همچنین در برابر مافیای داخلی که تلاش می‌کنند به نمایندگان القائات ناصوابی داشته باشند، باید شجاعانه بایستد.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نماینده مجلس باید مقابل همه وسوسه‌های نفسانی و شیطانی بایستد و مصلحت عموم جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: چنین نمایندگان مجلس انقلابی و الهی را تشکیل می‌دهند و تایید و حمایت ملت را به همراه خواهند داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: برای تشکیل مجلس انقلابی در دوره آینده، باید همه امیدوار به آینده باشیم و با نگاه به افقی روشن با این ملاک‌ها بتوانیم انتخاباتی پرشور برگزار کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی؛ سردار بزرگ و روحانی عالم و ضرورت الگوگیری از ایشان، افزود: روز ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: معلولیت یک نوع ابتلا به امتحان الهی است البته عده‌ زیادی به رغم معلولیت از این امتحان سرفراز بیرون آمده‌اند همچنین مسئولان نباید چنین بپندارند که فرد معلول از نظر شخصیت الهی و انسانی با دیگران تفاوتی دارد.

وی افزود: نگاه جامعه به افراد معلول نباید متفاوت باشد از سوی دیگر مسئولان باید برای تردد و امور معلولان تسهیل‌گری کنند تا آنها  بتوانند در شرایطی که با اقتضائاتشان سازگار باشد، استعدادهای خود را بروز دهند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: معلولان افرادی قوی، با انگیزه و با اراده هستند پس جامعه و مسئولان هم باید زمینه را برای آنها فراهم کنند که نمونه‌ این انگیزه، افتخارآفرینی در مسابقات پاراآسیایی بود که نشان دهنده اراده قوی این معلولان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو و روزی با اهمیت است که در این میان ملت ایران از دانشجویان انتظار دارند، حرکت علمی و امیدبخش با آینده‌نگری و توجه ویژه به کسب دانش و علم و تلاش برای ارتقای رتبه علمی ایران است.

وی افزود: همچنین انتظار می‌رود دانشجویان جهت‌گیری فکری و سیاسی درست و انقلابی داشته باشند و در مسیر شهدا برای حفظ میراث گران‌بهای آنها بکوشند.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه روز دانشجو به مناسبت شهادت دانشجویان توسط دژخیمان رژیم ستمشاهی نام‌گذاری شده، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید به سمت حفظ میراث شهدا در دوران دفاع مقدس و انقلاب بکوشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت توجه به تحصیل، تهذیب نفس و توجه به حفظ سلامت جسمانی در دوران جوانی، گفت: دانشجویان همواره در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش موثری ایفا کرده‌اند و پیش‌قراول بوده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با تاکید بر ضرورت توجه دانشجویان به عمق اندیشه‌های ایمانی، معرفت دینی و دستیابی به قلمروهای جدید در زمینه علم، سیاست و معرفت دینی، گفت: همان‌گونه که طی این سالها در فرمایشات رهبر انقلاب نیز آمده، قلب تپنده کشور به دست دانشجویان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: موفقیت کشور ما در آینده در همه عرصه‌ها در گرو تلاش دانشجویان است در واقع دانشجویان افق روشن پیش روی جامعه را تعریف می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری درباره اتفاقات فلسطین و غزه، گفت: رژیم صهیونیستی در مقابله با طوفان الاقصی نهایت حماقت خود را به‌کار برد و برای جبران شکست در عملیات نظامی طوفان الاقصی به مردم بی‌گناه و بی‌پناه، کودکان و زنان حمله کرد و نه‌تنها آبروی خودش را بلکه حسب آنچه رهبر انقلاب فرمودند آبروی آمریکا، کشورهای اروپایی و تمدن و فرهنگ غرب را برد.

وی حمله زمینی و شهادت فلسطینیان را از دیگر حماقت‌های رژیم صهیونیستی خواند و افزود: آنها وقتی فهمیدند که در عرصه زمینی حریف فلسطینیان نیستند، ناچار به پذیرش آتش‌بس شدند که به منزله اعلام رسمی شکستشان بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به آزادی کودکان در مقابل اسرای اسرائیلی، اذعان کرد: با این اقدام آبروی جبهه استکبار رفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری تصریح کرد: برگ برنده بدست مجاهدان و مبارزان شجاع فلسطینی است و دشمن شکست‌خورده در کار خود مانده که حتی به اذعان کارشناسان غربی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی، آنها برای مدت چندانی دوام نخواهند آورد و ما در این دوران شاهد نابودی این غده سرطانی خواهیم بود.

 

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب اقتدار نظام می‌شود

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: شهید مدرس در تاریخ معاصر ما بسیار خوش درخشید، ایشان معلمی بزرگ بود که در مجلس هم زحمات بسیاری کشید.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: شهید مدرس متخصص، کارآمد، مدبر و بسیار شجاع بود و از هیچ قدرتی در راه انجام وظایف ملی خود نمی‌ترسید و البته باید وکیل و نمایندگان مجلس ما سبک و سیاق این شهید را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به مجلس یازدهم لقب مجلس انقلابی دادند، افزود: وظیفه نمایندگان مجلس تلاش و کوشش بیشتر برای خدمت به مردم، رعایت تقوا، پرهیز از رانت‌خواری و انجام وظیفه و کارآمدی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی خاطرنشان کرد: فرد انقلابی به کسی می‌گویند که در کنار ایمان و تقوی، وظایف محوله را به درستی انجام دهد و در مبارزه با فساد نفر اول باشد و در مقابل رانت‌خواران سینه ستبر کند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب تصریح کرد: شهید مدرس فردی انقلابی بود و در حالی‌که می‌توانست با توجه به جایگاهی که داشت از رانت‌های رضاخان ملعون استفاده کند اما در مقابل آن‌ها ایستاد و ما شعار «نه شرقی نه غربی» یعنی اتکا به فرهنگ ایرانی و اسلامی را باید از این شهید بزرگوار یاد بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان پیش روی ملت بزرگ ایران است، گفت: تریبون نماز جمعه برای تبیین دستورات رهبر انقلاب در مورد انتخابات است و به معنای دفاع از شخصی برای کسب کرسی این مجالس نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی بیان داشت: رهبر انقلاب فرمودند «انتخابات لیله‌القدر انقلاب اسلامی است، شب قدر شبی است که سرنوشت یک ساله انسان مشخص می‌شود و انتخابات نیز سرنوشت سیاسی کشور را مشخص می‌کنند و بسیار مهم است».

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: در شرایطی که امروز دشمن برای ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند برهمه مردم واجب است که در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی و امنیت ما مرهون مولفه‌های زیادی همچون ولایت، اسلامیت، وحدت، حضور مردم و… است و البته مردم هرجا پای کار انقلاب بودند و حضور چشم‌گیر داشتند نظام جمهوری اسلامی ایران در آنجا موفق بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی افزود: ما باید از امروز برای انتخابات و مشارکت گسترده مردم پای صندوق‌های رای فعالیت خود را آغاز کنیم و صرف اینکه چه کسی انتخاب می‌شود در ابتدا باید برای حضور گسترده در انتخابات تلاش کنیم و در این میان مومنین و نمازگزاران که جزو نخبگان جامعه هستند وظیفه دارند که مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب اذعان داشت: حضور گسترده در انتخابات برای کشور آرامش و امنیت می‌آورد و دشمن را به طمع نمی‌اندازد همچنین مشارکت عمومی و گسترده مردم باعث می‌شود که دشمن حساب کار دستش بیاید و دیگر به‌دنبال ایجاد اختلال و مسائل امنیتی در کشور نباشد اما اگر مشارکت در انتخابات کم باشد دشمن دچار محاسبات غلط می‌شود و ممکن است دست به کارهای دیگری بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی با اشاره به الحاق ناوشکن به نیروی دریایی ارتش، اذعان داشت: اهمیت حوزه دریایی کشور در دریای مازندران با توجه به تحرکات کشور آذربایجان بیشتر معلوم می‌شود و الحاق ناوشکن جدید کشور به نیروی دریایی کشور در دریای مازندران یک اقدام بسیار مناسب بود که توان نظامی و اقتدار دفاعی کشور را به نمایش گذاشت.

خطیب جمعه سرپل‌ذهاب در خطبه اول نیز گفت: عامل برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر فقط تقوا است و عرب و عجم و سیاه و سفید برهم برتری ندارند بلکه همه مخلوق خدا هستند و تنها کسی پیش خداوند کرامت و مقام بالاتری دارد که تقوای بیشتری داشته باشد.

 

طوفان الاقصی خاموش شدنی نیست
به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا اکبری ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان سنقروکلیایی، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم بندگان را به رعایت تقوی تشویق می‌کند که جایگاه رفیع و بلند در دنیا و آخرت، برزخ و قیامت، نسل طیب و طاهر، از آثار و برکات رعایت تقوا است.

امام جمعه سنقروکلیایی ضمن اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، گفت: ایشان یک نماینده فقیه، بصیر و انقلابی بود و نشان داد یک نماینده در زمان طاغوت و اختناق چقدر می‌تواند از منافع ملتش دفاع کند و نقشه‌های استکبار را نقش برآب کند این شخصیت باید شناخته و بازخوانی شود.

وی آگاهی، بصیرت، شجاعت، به دور از هوی و هوس بودن را از جمله ویژگی‌های نمایندگان مردم برشمرد و بیان کرد: کسانی که در مسیر نمایندگی ملت قرار می‌گیرند باید شبیه شهید مدرس باشند و از حق ملت دفاع کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری با اشاره به اینکه برخی حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات آتی را پیش‌بینی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به فضل خدای متعال و به برکت وجود افراد انقلابی همچون آیت‌الله رئیسی هر روز افتخاری بر افتخارات این ملت افزوده می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی‌ حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات آینده نادرست است چرا که حضور پرشکوه مردم را در یوم‌الله ۱۳ آبان دیدیم و حضور پرشکوه مردم پای صندوق‌ها را هم خواهیم دید.

خطیب نمازجمعه شهرستان سنقروکلیایی ضمن اشاره به رونمایی از ناوشکن تمام ایرانی دیلمان، افزود: رونمایی از این ناوشکن، برای جمهوری اسلامی ایران افتخار است درحالی‌که پیش از این چنین توانی نداشتیم‌.

وی گفت: این افتخارات به برکت مجاهدت‌های علمی جوانان و نخبگان کشور با الگوگیری از حاج قاسم‌ها و دانشمندانی چون شهید فخری‌زاده‌ها است.

خطیب جمعه سنقروکلیایی عنوان کرد: به تعبیر اهل فن، ما در مرز دانش به قله رسیده‌ایم، این نتیجه حاکمیت اسلام، انقلاب و دولت انقلابی است و یکی از امکانات این ناوشکن، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیرسطحی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری ضمن اشاره به بیانات مقام‌معظم رهبری در دیدار پرشور بسیجیان درخصوص جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه غزه، افزود: این فجایعی که در ۵۰ روز غزه اتفاق افتاد، خلاصه فجایعی است که این رژیم در ۷۵ سال انجام داده و این نشان از متجاوز بودن، قلدری و فساد رژیم صهیونیستی دارد.

وی به نقل از سخنان معظم‌له در ادامه، بیان کرد: طوفان الاقصی خاموش‌شدنی نیست اگرچه رژیم صهیونیستی در تلاش برای خاموشی و از بین بردن آن است البته این فجایع در غزه، بی‌آبرویی آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری در پایان تأکید کرد: نتیجه فرهنگ و تمدن غربی، کودک‌کشی است این برای افراد صاحب عقل، شعور و معرفت مشهود است و دنیا این حقایق را می‌بیند و به فضل خدا شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.


مجلس عامل نقاط ضعف و قوت کشور است

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله زمانی موسوی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر شهیدان مرصاد، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با بسیجیان، اظهار داشت: رهبر انقلاب نکات ارزشمندی را بیان فرمودند که برخی از این نکات قابل تحلیل، تأمل و توجه است.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: طوفان الاقصی که به‌عنوان یک اتفاق مهم و شکستی سنگین در طول هفت دهه اخیر برای رژیم صهیونیستی از آن یاد می‌شود، به‌نوعی تدبیر امام راحل بود چون آن زمان که بسیج را تشکیل می‌دادند، این نگاه بلند امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جبهه مقاومت و هسته‌های بسیج در سراسر دنیا بسیار قابل تأمل بود.

وی تصریح کرد: طوفان الاقصی و استقامت در محور مقاومت ناشی از تفکر بسیجی و بصیرت امام راحل است چون امروز تفکر بسیجی دیگر منحصر به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه شاهد گسترش این تفکر در کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و اروپا هستیم.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب بیان کرد: ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی امروز در مقابل گروه چند هزار نفره حماس درمانده شده است و مجبور هستند که طرح آتش‌بس حماس را بپذیرند و اگر با وحشی‌گری مجدد حمله را آغاز می‌کنند به‌دلیل گرفتن یک امتیاز برای مذاکرات است که البته موفق هم نمی‌شوند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی در این مدت از هیچ جنایتی فروگذار نبوده و از بمباران مدارس و بیمارستان‌ها، کشتن زنان و کودکان بی‌گناه و پاره کردن شکم زنان باردار و و کشتن خبرنگاران همه نوع جنایتی را در حق مردم فلسطین انجام داده‌ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی بیان داشت: با جنگ و درگیری نمی‌شود از مقاومت و حماس امتیاز گرفت و به فرموده مقام معظم رهبری راه حل امروز فلسطین تشکیل دولت مردمی با حضور صاحبان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است.

وی با گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس گفت: شهید مدرس یکی از شخصیت‌های والامقام کشور ماست که بیشترین تاثیر و نفوذ را در شخصیت امام خمینی(ره) داشت و بصیرت و دلسوزی امام راحل متأثر از شخصیت شهید مدرس است که سالروز شهادت ایشان به نام روز مجلس نام‌گذاری شده است.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند مجلس در راس امور است که امور یعنی مسائل سیاسی، اقتصادی، بهداشتی، سلامت جسم و روح و روان مردم که باید ریشه تمام نقاط قوت و ضعف کشور را در مجلس جستجو کرد زیرا مجلس جایگاهی رفیع و مرجع تصمیم گیری درباره سرنوشت مردم است.

وی گفت: اگر امروز در کشور یا در استان و شهرستان مشکلاتی داریم و به دنبال بهتر شدن وضعیت هستیم باید حتماً دقت لازم را در انتخابات پیش رو داشته باشیم.

خطیب جمعه اسلام‌آبادغرب با اشاره به وظایف کاندیداها، نمایندگان، مجریان انتخابات و شورای نگهبان گفت: در این امور باید رضای خداوند را در نظر داشته باشیم چون در پیشگاه خداوند پاسخگو هستیم.

امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب با تقدیر از اقدامات بهزیستی در راستای خدمات‌رسانی به جامعه هدف خود، خواستار توجه بیش از پیش به جامعه معلولان و افزایش حقوق و معیشت ایشان شد.

 

نماینده مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در زندگی ما الگوگیری از افرادی است که نوع الگوگیری می‌تواند سعادت زندگی ما را رقم بزند.

امام جمعه هرسین گفت: سیره و روش زندگی ائمه معصومین(ع) الگویی تمام‌عیار برای ما و فرزندان ماست و نمونه بارز آن حضرت فاطمه زهرا(س) است که مادری دلسوز برای فرزندان خود و همسری شایسته برای امیرالمومنین حضرت علی(ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) تنها بانویی است که در شب ازدواج لباس عروسی خود را به سائل داد، کسی که خود را از نابینا می‌پوشاند و با حفظ حریم در جامعه حاضر می‌شد و با دفاع از امام خود فدایی ولایت می‌شد، سزاوار است و البته انسان در زندگی فردی و اجتماعی الگویی مناسب برای زندگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم آذرماه به‌عنوان روز مجلس، تصریح کرد: نام‌گذاری این روز به‌دلیل سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس است؛ بزرگ‌مردی که تمام قد در مقابل استبداد ایستاد.

امام جمعه هرسین با اشاره به ماندگاری نام و یاد آیت‌الله مدرس، افزود: در آن زمان افراد عالم‌تری هم بودند ولی در کنار علم و تقوای ایشان آگاه و شجاع بودند به گونه‌ای که نه تهدید در آنها نفوذ داشت نه تطمیع و این الگویی برای داوطلبان مجلس است که می‌خواهند فردا بر کرسی مجلس بنشینند.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات برخی افراد نه بر اثر لیاقت بلکه بر اثر حمایت قدرت‌مندان و ثروت‌مندان کرسی نمایندگی را تصاحب می‌کنند و به‌جای اینکه وامدار نظام و انقلاب باشند مدیون و پاسدار اموال ثروت‌مندان می‌شوند و این افراد نمی‌توانند نقش خدمت به محرومان را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اظهار داشت: ما در گذشته شاهد انفعال برخی از نمایندگان مجلس در بزنگاه‌ها بودیم، زمانی که در جریان برجام به وعده‌های دشمن روی باز نشان دادند و در فتنه گذشته به خاطر کسب رای از نظام دفاع نکردند وعملا یا با سکوت معنادار خود با فتنه‌گران همراه شدند و به آرمان‌های نظام لگد زدند.

وی افزود: نماینده‌ای که روحیه انقلابی نداشته باشد نمی‌تواند در مجلس انقلابی حضور داشته باشد و خدمتگذار خوبی برای مردم و محرومان باشد.

امام جمعه هرسین گفت: کسی که می‌خواهد داوطلب نمایندگی باشد باید دارای ویژگی‌های یک نماینده خوب و در تراز انقلاب باشد و از شاخصه‌هایی چون تدین و تقوا، کارآمد بودن و در ارتباط مستقیم با مردم بودن و دلسوزی برای مردم برخوردار باشد، به‌جای حرف زدن اهل عمل باشند، شجاع و نترس باشد و منفعل نباشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای انتخابات در کشور ما بر مدار و روال آیات و روایات است و مجلس و قوانین کشور هم همین‌طور است و باید نماینده ما هم در همین تراز باشد زیرا این نظام ثمره خون شهدا و نفس پاک امام خمینی(ره) و زعامت خوب مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اظهار داشت: هر جا آسیب دیدیم از ناکارآمدی مسئولان بوده است، هر کسی که امور را در دست می‌گیرد باید در روز قیامت پاسخگوی این مردم باشد، در فتنه گذشته برخی از نمایندگان خوب عمل نکردند و نشان دادند که کسب رای مهمتر از همه‌چیز است.

امام جمعه هرسین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: این رژیم در باتلاقی فرو رفته که در هر دو صورت جنگ و آتش‌بس شکست مفتضحانه‌ای برای آنها رقم خورده و این دست و پا زدن‌ها برای کتمان شکست است و با این اوضاع آینده درخشانی در انتظار منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به هفته معلولین، تصریح کرد: انتظار داریم فرماندار، نماینده و خیرین  نسبت به رفع مشکل این عزیزان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی گفت: در بحث وضعیت مسکن مهر بهزیستی تقاضا داریم نسبت به رفع این مشکل و تسریع در واگذاری این واحدها اقدام کنند زیرا با توجه به نیازمندی جامعه هدف چند سالی است که بلاتکلیف مانده و قول‌هایی به آنها داده شده است که انتظار می‌رود در این خصوص پیگیری لازم انجام شود.

فرهنگ‌های شیطانی و دورکردن زنان از جایگاه واقعی‌شان

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاتمی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دالاهو، ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو و مناسبت‌های گذشته، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره حضرت زهرا (س) عبارتی عمیق به‌کار بردند که گام مهمی در شناخت شخصیت آن حضرت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های مکتب فاطمی، افزود: حضرت زهرا (س) الگویی هستند که باید حفظ شوند و البته تفاوت این الگو با سایر الگوها در این است که ایشان مادر همه الگوها هستند.

امام جمعه دالاهو با بیان اینکه خداوند متعال به رضای حضرت زهرا (س) راضی و از خشم ایشان خشمناک است، ابراز داشت: اکنون در جامعه ما دو نوع اسلام وجود دارد که یکی به تعبیر امام راحل اسلام آمریکایی و دیگری اسلام ناب محمدی است و دو نوع شیعه انگلیسی و محمدی هم داریم.

وی با بیان اینکه ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که فرهنگ‌های مهاجم و شیطانی زن را از زن بودن و مادر بودن دور می‌کنند، گفت: جوامع بشری، جایگاه واقعی و مولفه‌هایی را که یک زن باید داشته باشد، به خطر می‌اندازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی خاطرنشان کرد: دشمنان پرچم سقیفه را علم کردند که البته نفاق نیز در آن زمان نمایان شد به نحوی که حق و باطل را با یکدیگر در آمیختند و به خورد مردم دادند و با این شیوه شیطان به مردم مسلط شد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) میان دو جاهلیت مبعوث شد، تصریح کرد: در صدر اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، دشمنان به جنگ با امام علی (ع) پرداختند و قرآن را به جنگ آوردند اما تنها کسی که در میدان مبارزه می‌توانست از پس معرکه بیرون بیاید زهرای اطهر (س) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی با بیان اینکه افتخار شیعه بودن ما به وجود حضرت زهرا (س) و خطبه فدکیه است، تاکید کرد: حضرت زهرا (س) برای همگان افتخار رهبری و مدیریت داشت و شرایط آن زمان امام علی (ع) به گونه‌ای نبود که از حقایق دفاع کند اما حضرت زهرا (س) از این حقایق دفاع کرد.

 


قانون اساسی خون‌بهای شهیدان و چکیده نظام است

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کنگاور ضمن دعوت به تقوای الهی به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و اظهار داشت: شهید مدرس در مقابل زورگویی‌ها و استبداد رضاخان ایستاد و چون ایشان در کسوت نمایندگی مردم بود روز شهادت ایشان را روز مجلس شورای اسلامی نام‌گذاری کردند.

وی از روز جهانی معلولان به‌عنوان دیگر مناسبت تقویم یاد کرد و ابراز داشت: ما باید جامعه را به سمتی ببریم که شرایط برای زندگی معلولان و استفاده از اموال عمومی راحت‌تر شود و کسانی که در زمینه ساخت و سازها فعال هستند باید دقت کنند که مبادا حق معلولان عزیز ضایع شود خصوصا در استفاده از اماکن اداری، فرهنگی و مذهبی باید موجبات راحتی آنها فراهم شود.

امام جمعه شهرستان، کنگاور را دارای ظرفیت بسیار خوب در زمینه کشاورزی برشمرد و با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین علی(ع) مبنی بر اینکه اگر شخص و ملتی آب و خاک داشته باشد اما فقیر باشد از رحمت الهی دور است، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن، کشاورزان باید به خدا توکل کنند و از او رزق بخواهند پس باید با کشت محصولات از فرسایش خاک جلوگیری کنیم زیرا شهرستان ظرفیت خوبی برای کشاورزی دارد.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب  در دیدار با بسیجیان نیز اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: بسیج پیش از اینکه یک سازمان باشد یک فرهنگ و تفکر است و هر فردی که فکر و فرهنگ بسیجی داشته باشد حتی اگر در سازمان بسیجی هم نباشد یک بسیجی است و لذا جمع کثیری از ملت بسیجی هستند.



بسیجی نباید یک عنصر منفعل و خنثی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اذعان داشت: بسیجی نباید یک عنصر منفعل و خنثی باشد شاید این عنوان شاید به مکتب یا شخصی معترض باشد اما این اعتراض را با هنجارشکنی بیان نمی‌کند تا با دشمن مخرج مشترک پیدا نکند.

وی در ادامه با بیان اینکه  مقاومت غزه، لبنان و فلسطین در سایه روحیه بسیجی پایدار شده، اذعان داشت: کاری که صورت گرفت باعث شد که جنبش مقاومت به رسمیت شناخته شود که اگر غیر از این بود قرارداد آتش را با وی منعقد نمی‌کردند.

امام جمعه شهرستان کنگاور با اشاره به سالروز بزرگداشت شیخ مفید، وی را به‌عنوان افتخار شیعه و مسلمانان در جهان بشریت خواند و ادامه داد: حضرت ولی‌عصر(عج)، شیخ مفید را با عناوینی از جمله برادر، صدیق، رشید و... خطاب  می‌کردند و  یکی از بزرگترین آثار ایشان دو جلد کتاب به نام الارشادالقلوب فی معرفت حجج‌الله علی عباده با ترجمه فارسی است که در سرگذشت ۱۴ معصوم نوشته شده و خواندن آن برای همه لازم و ضروری است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از