حالت تاریک
امام جمعه قصرشیرین:

تردد زائران از مرز خسروی پیگیری شود

تردد زائران از مرز خسروی پیگیری شود

امام جمعه قصرشیرین گفت: پیگیری مجدانه برای تردد کاروان‌های زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) از مرز خسروی به‌عنوان راه اصلی و قدیمی عزیمت به کربلای معلا باید در دستور کار مسئولان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق صالحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قصرشیرین با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفندماه امسال، اظهار داشت: در بین چهار راهبرد مزبور، مشارکت بالا و رقابتی بودن از اهمیت والایی برخوردار است و آنچه مهم است موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی است.

وی عنوان کرد: دشمن با ناامیدی از آشوب‌سازی و تنش‌افزایی در جامعه بر روی مشارکت مردم تمرکز کرده از این رو آتش تهیه توپخانه دشمن و بمباران تبلیغاتی برای حمله به اعتماد و انگیزه مردم و بدبین‌سازی جامعه به نظام و آینده کشور است.

امام جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا مصادف با ۱۳ جمادی‌الثانی، گفت: الگوی تربیتی مناسب برای تربیت انسان‌های زمینه‌ساز ظهور، الگوی «تربیت حماسی» است که قدرت شناخت حق، امید به تحقق آن و شجاعت اقدام را در انسان ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خاطرنشان کرد: تربیت حماسی بر فطرت الهی انسان و بر فضایل فطری استوار است که به نحو تام و تمام در دین الهی تبیین شده است.

وی افزود: تربیت حماسی، سازنده انسان‌هایی است که به بیان امام صادق (ع) محکم‌تر از فولاد هستند و بدون تردید می‌توان قله این نوع تربیت و این نوع انسان‌سازی را وجود نازنین و شخصیت حضرت قمر منیر بنی‌هاشم ابالفضل‌العباس (ع) دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی عنوان کرد: زندگی در عصر غیبت اگر با انتظار پویا و ثبات قدم همراه باشد، حماسه است و اگر کسانی به اصلاح جامعه و زمینه‌سازی برای ظهور موعود بپردازند، از حماسه‌سازان تاریخ خواهند بود.

خطیب جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه با اشاره به تحولات غزه، گفت: در روزهای گذشته شدت و حجم درگیری‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی افزایش یافته، در حالی‌که ماجراجویی نظامی صهیونیست‌ها بدون هیچ افق نظامی و سیاسی وارد سومین ماه خود شده است.

وی افزود: نشانه‌های فراوانی از جبهه سرنوشت‌ساز جنوب به چشم می‌خورد که در این رابطه رسانه‌ها و منابع محلی از تشدید تنش‌ها در جبهه جنوب طی دو روز گذشته خبر داده‌اند که بر اساس آن حزب‌الله فرصتی برای تحکیم و تثبیت نظامی در جغرافیای مناقشه‌آمیز مرزهای جنوبی لبنان با سرزمین‌های اشغالی به‌دست آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی گفت: آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی نه فقط به حمایت‌های گسترده سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم در جریان جنگ غزه پرداخته بلکه دستگاه حاکمه ایالات متحده نیز فشارها علیه هواداران فلسطینی‌ها و منتقدان جنایات این رژیم را افزایش داده است.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه قصرشیرین با اشاره به زیرساخت‌های بسیار مناسب مرز خسروی برای تردد زائران، تصریح کرد: پیگیری مجدانه برای تردد کاروان‌های زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) از این گذرگاه به‌عنوان راه اصلی و قدیمی عزیمت به کربلای معلا باید در دستور کار مسئولان باشد چون این مهم دستاوردها و برکات معنوی و مادی برای استان کرمانشاه و به خصوص شهرستان مرزی قصرشیرین به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از