حالت تاریک
شهردار کرمانشاه

مشارکت در انتخابات تکلیف ملی است

مشارکت در انتخابات تکلیف ملی است

شهردار کرمانشاه گفت: افزایش مشارکت در انتخابات به عنوان یک ایرانی، تکلیف ملی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نادر نوروزی صبح امروز سه‌شنبه در کارگاه آموزشی سواد رسانه برای فعالان مجازی که در سالن آمفی‌تئاتر هتل پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی در بخش‌های اجتماعی، سیاسی، تجاری و اقتصادی در حال پیشرفت است و به تدریج بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

شهردار کرمانشاه افزود: در گذشته شاید از دو دهه قبل موضوعی به نام فضای مجازی مطرح نبوده، البته در دهه ۶۰ یک جامعه‌شناس آمریکایی آقای مارشال مکرو هان کتابی تحت عنوان آینه‌های جیبی تالیف کرد که در آن ایام حرفی بود که امروز ما متوجه آن شده‌ایم که بحث دهکده جهانی و آینه‌های جیبی که مطرح کردند چه مفهومی دارد.

وی تصریح کرد: امروز با یک گوشی موبایل به تمام اقصی نقاط دنیا دسترسی داریم و این کاربرد بسیار مثبت در جهت توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌تواند داشته باشد و هم می‌تواند کاربرد بسیار خطرناک داشته باشد.

نوروزی بیان داشت: اگر از این ابزار در غیر از مسیری که باید استفاده شود بهره برد، مثل هر ابزار دیگری در حوزه فناوری‌های جدید، که دانش بشری و فناوری خاصی را در اختیار ما قرار می‌دهد و علاوه بر آنکه توانایی ما را افزایش می‌دهد اگر این توانایی در جهت مثبت باشد طبیعتا موجب توسعه شده اما اگر این توانایی در جهت منفی باشد موجب تخریب خواهد شد.

نادر نوروزی در رابطه موضوع انتخابات اذعان کرد: انتخابات بحث مهمی است که بسیار به آن تاکید شده و یک تکلیف شرعی و قانونی بوده و افزایش مشارکت در انتخابات به عنوان یک ایرانی، تکلیف ملی است.

شهردار کرمانشاه با اشاره مولفه‌های قدرت در دنیای سیاست گفت: مولفه‌های قدرت در دنیا چهار چیز هستند، یکی قدرت نظامی که در حال حاضر رو به توسعه و پیشرفت هستیم، دوم قدرت چانه زنی دیپلماتیک است یعنی ما در فضای سیاسی جهان بتوانیم حرفی را برای گفتن داشته باشیم، سوم قدرت اقتصادی است که همواره در حال تلاش هستیم در این حوزه در برابر حجمه‌های که به ما وارد شده مقاومت کنیم، چهارم موضوع انسجام ملی است یعنی میزان اتحاد نظام سیاسی با مردم که از آن با عنوان انسجام ملی یاد می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: چهارمین و مهم‌ترین مولفه‌ی قدرت هر کشور در انتخابات‌ها و در مسائل و مواقعی مثل ایام ۲۲ بهمن، حضور در راهپیمایی، حضور در بسیج‌های ملی و عمومی مشخص می‌شود، بنابراین اگر ما در انتخابات شرکت بکنیم تکلیف شرعی و ملی و میهنی خودمان را انجام داده و به انسجام ملی و مولفه‌های قدرت ملی کمک کردیم و موجب سربلندی و سرافرازی کشور و نظام سیاسی در دنیا خواهیم شد.

وی افزود: فارغ از هر سلیقه سیاسی که داریم در مورد کاندیداها و نامزدهایی که در انتخابات شرکت کرده‌اند؛ مردم می‌توانند معرفی و رزومه آنان را مطالعه کنند و  براساس آن پیشینه و برنامه‌هایی که دارند به آنان رأی دهند.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت مشارکت در انتخابات، : صرف شرکت در انتخابات بسیار بسیار مهم است، اگر ما در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشیم  همانطور که در رابطه با چهار مولفه قدرت گفتم بر روی هم تاثیر گذار هستند و باعث می‌شوند ما در برابر بزرگترین قدرت‌های دنیا مستکبران جهانی قرار بگیریم.

نوروزی در ادامه بیان کرد: اگر ما در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشیم، تاثیرش بر قدرت چانه زنی و دیپلماتیک ماست چون مشخص می‌کند انسجام ملی درونی داریم و در عرصه‌های دیپلماتیک نیز میدان را به دست خواهیم گرفت و این اثر اقتصادی داشته و با تعامل اقتصاد که صورت خواهد گرفت منابع توقیف شده آزاد و این چرخه باعث تسهیل در زندگی آحاد ملت ما هستند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید برای مردم روشن کنند که اگر معاندین و ضدانقلاب‌ها مردم را به‌عدم مشارکت در  انتخابات و تحریم آن تشویق می‌کنند چه اتفاقاتی خواهد افتاد، اینکه قدرت دیپلماتیک و توانایی چانه‌زنی ما کاهش پیدا می‌کند و تبعات بسیاری در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی خواهد داشت، کما اینکه مقاومت می‌کنیم ولی نتیجه‌اش دوباره فشار اقتصادی بیشتر روی مردم است.

نوروزی در پایان با اشاره به نقش حائز اهمیت رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم برای تعیین سرنوشت کشور عنوان کرد: یعنی اگر شما به عنوان رسانه مباحث را درست برای مردم تشریح کنید، که اگر شخصی به سرنوشت کشور به نظام سیاسی توجه نداشته باشد برای تاثیرگذاری در سرنوشت و زندگی شخصی خود هم که شده باید محکم در انتخابات شرکت کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از