حالت تاریک
کاندیدای مجلس خبرگان رهبری:

مشارکت در انتخابات ضریب خطا را کاهش می‌دهد

مشارکت در انتخابات ضریب خطا را کاهش می‌دهد

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی بسیاری از افراد در انتخابات شرکت می‌کنند، انتخاب آنها بهتر و دقیق‌تر خواهد بود.

آیت‌الله مهدی خطیبی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: یازدهم اسفندماه آزمونی است که به نوعی می‌توان گفت تضمین‌کننده امنیت کشور است.

وی افزود: اصل شرکت در انتخابات به نوعی تضمین‌کننده امنیت کشور و بازدارنده دشمنی دشمنان ما در همه کشور است.

آیت‌الله خطیبی گفت: به اذعان بسیاری از کسانی که در مباحث سیاسی اهل ابراز نظر هستند کشور ایران یک ویژگی دارد که انتخابات و شرکت در انتخابات باعث می‌شود تا دشمنان از طمع کردن به این سرزمین اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: هرچه مشارکت کمتر شود دشمنان در عرصه تحریم‌ها بیشتر عمل می‌کنند و فشار بر ملت بیشتر می‌شود و هرچه مشارکت بالاتر باشد آنها توان اثرگذاری بر سرنوشت ملت ایران را از دست خواهند داد.

آیت‌الله خطیبی با بیان اینکه با مشارکت بیشتر انتخاب هم بهتر برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق قانون اعداد بزرگ در آمار وقتی بسیاری از افراد در انتخابات شرکت می‌کنند انتخاب آنها بهتر و دقیق‌تر خواهد بود و افراد اصلح هم به مجلس خبرگان رهبری و هم مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهند کرد.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: افزایش مشارکت اصلی است که همه به‌خصوص نخبگان جامعه باید بر آن تاکید کنند.

وی گفت: در مورد مجلس خبرگان رهبری سوالی که گاهی مطرح می‌شود این است که کارکرد خبرگان چیست و چه انتظاری از مجلس خبرگان رهبری می‌رود درحالی‌که وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری انتخاب رهبر است.

آیت‌الله خطیبی افزود: انتخاب رهبری با سرنوشت ۸۰ میلیون نفر گره خورده است هرچه این انتخاب دقیق‌تر باشد کشور بهتر می‌تواند اداره شود.

وی یادآوری کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره)  مجلس خبرگان رهبری کمتر از ۱۷ ساعت مقام معظم رهبری آیت‌الله عظما امام خامنه‌ای را به عنوان رهبر انتخاب کردند.

این کارشناس و فعال سیاسی افزود: اما این انتخاب تنها در ۱۷ ساعت صورت نگرفته بلکه پیش مطالعاتی در این زمینه انجام شده و افرادی برای این مهم‌ترین سمت کشور در نظر گرفته شده بودند و البته در این باره با افرادی مشورت شده بود و برخی هم توصیه‌های امام راحل را در مجلس مطرح کردند تا در نهایت رهبری بی‌نظیر انقلاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان پیشوای مسلمانان جهان انتخاب شدند.

وی افزود: پس از گذشت ۳۴ سال از رهبری معظم‌له ایران عزیز اسلامی از قبل مقتدرتر و با امنیت و آرامش سیاسی بیشتر همچنان پابرجاست و بر قله‌های عزت و اقتدار ایستاده است.

آیت‌الله خطیبی تصریح کرد: البته مشکلاتی در مسائل اقتصادی وجود دارد که امیدواریم با تدبیر دولت کریمه و همچنین مجلس شورای اسلامی این مشکلات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری ما نزدیک به قله هستیم همان‌گونه که کشور در بحث امنیت در وضعیت ممتازی قرار دارد، قطعاً وضعیت اقتصادی نیز رو به بهبود است و به عنوان کسی که در رشته اقتصاد تخصص دارم این مسئله را عرض می‌کنم که اقتصاد ایران از این وضعیت رهایی پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله خطیبی گفت: وابستگی به درآمدهای نفتی و تحریم آمریکا باعث شد که کشور وارد چالش شود البته می‌توانستیم با تغییر رویکرد و در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی کشور را نجات دهیم.

وی گفت: متاسفانه از سال ۱۳۹۰ که تحریم‌ها برقرار شدند رویکرد اقتصاد مقاومتی هیچ‌گاه اتخاذ نشد با اینکه مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که امیدواریم  در دوره اخیر مجلس جدید هم مجلس شورای اسلامی و هم مجلس خبرگان رهبری بتوانند آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری بوده سرلوحه کارها قرار دهند و بتوانند وضعیت کشور را بهبود ببخشند.

آیت‌الله خطیبی خاطرنشان کرد: کمر فشار تحریم‌ها شکسته است و کاهش فروش نفت که در سال‌های اولیه کشور را زجر می‌داد از بین رفته هم‌کنون به غیر از بخشی که در کشور به مصرف می‌رسد قسمت اعظمی از نفت تولیدی ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود که می‌تواند کشور را از این معضلات عبور دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک  رویکرد اقتصادی کشور عوض شود و افزود: اگر بودجه دولت وابسته به نفت باشد نتیجه آن اوضاع کنونی است و دشمن می‌تواند ما را تحت فشار قرار دهد اما اگر رویکرد عوض شود و از فرار مالیاتی کاسته شود و فرار مالیاتی در کنار مالیاتی که جمع‌آوری می‌شود  می‌توانند به جای نفت، کشور را اداره کنند که این خود یک الگوی مطلوب است چه اینکه در تمام جهان الگوی مطلوب اداره حکومت‌ها وابستگی بودجه دولت به درآمدهای مالیاتی است.

آیت‌الله خطیبی گفت: در سال‌های اخیر تدابیری اندیشیده شده است که بتوان فرار مالیاتی را محدود کرد فرار مالیاتی بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور باعث شده است که دولت نتواند بودجه‌هایش را تأمین کند و وابسته به نفت باشد.

وی افزود: وقتی رویکرد اصلاح شود می‌توان با اتخاذ تصمیمات و روش‌های صحیح کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز کنیم و درآمدهای نفتی تبدیل به سرمایه‌گذاری شود در اکثر کشورها رویکرد همین است و آنها درآمدهای نفتی خود را تبدیل به سرمایه‌گذاری می‌کنند درست است که وظیفه اصلی مجلس خبرگان انتخاب رهبری است اما وجود کمیسیون اقتصادی در مجلس خبرگان می‌تواند کمک کار مجلس باشد.

آیت‌الله خطیبی با بیان اینکه مجلس خبرگان یک نهاد تصمیم‌ساز و مجلس شورای اسلامی یک نهاد تصمیم‌گیر است، گفت: نهادهای تصمیم‌ساز می‌توانند به مجلس در اتخاذ تصمیمات بهتر کمک کنند و دولت نیز با اجرایی کردن این تصمیمات موجبات برطرف کردن مشکلات مردم را فراهم می‌سازد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از