حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خبر داد:

مشارکت ۴۲ درصدی کرمانشاهیان در انتخابات ریاست‌جمهوری

مشارکت ۴۲ درصدی کرمانشاهیان در انتخابات ریاست‌جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: میزان مشارکت مردم استان کرمانشاه در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ۴۲.۰۱ درصد بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی امروز یک‌شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات شهدای مرز استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: میزان مشارکت مردم استان کرمانشاه در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ۴۲.۰۱ درصد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
از مجموع یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجدان شرایط رأی دادن، ۶۸۸ هزار و ۴۹۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که آرای صحیح اخذشده ۶۷۱ هزار و ۶۳۲ نفر و آرای باطله ۱۶ هزار و ۹۰۲ رأی بوده و تعرفه مصرفی ۶۸۹ هزار و ۵۹۳ برگه بود.

وی با بیان اینکه در این دوره ۱۷۰ هزار و ۱۱۴ نفر بیشتر از دوره قبل شرکت کردند، گفت: در مجموع از میزان آرای ماخوذه، آقای پزشکیان در استان کرمانشاه موفق به کسب ۴۷۷ هزار و ۷۶۲ رأی و آقای جلیلی ۱۹۳ هزار و ۸۷۰ رأی شدند.

شهرستان گیلانغرب با ۶۴ درصد بیشترین میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

وی میزان مشارکت را در هر شهرستان به تفکیک اعلام کرد و گفت: میزان مشارکت در شهرستان سنقر ۵۳.۶۸ درصد که نسبت به دوره قبل رشد ۱۳ درصدی داشته است، همچنین در شهرستان کنگاور میزان مشارکت ۴۶.۳۰ که رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

شعبانی ادامه داد: میزان مشارکت در شهرستان صحنه ۴۳.۷۹ که رشد ۱۳ درصدی داشته، همچنین در شهرستان پاوه ۳۴.۴۶ درصد میزان مشارکت و جوانرود ۳۷.۹۲ درصد که هر دو رشد  هفت درصدی  داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان ثلاث‌باباجانی میزان مشارکت ۳۸.۶۸ درصد که رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد  و شهرستان روانسر با میزان مشارکت ۳۰.۸۰ درصد رشد یک درصدی داشته است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: میزان مشارکت ۴۵.۵۰ رشد ۱۲ درصدی و در دالاهو با مشارکت ۴۲.۴۹ درصد رشد ۱۵ درصدی داشته است.

وی همچنین میزان مشارکت در شهرستان‌های قصرشیرین ۴۲.۵۳ درصد،  سرپل‌ذهاب ۴۹.۷۲ درصد، هرسین ۴۰ درصد و گیلانغرب  ۶۴.۰۸ درصد اعلام کرد و گفت: به ترتیب ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ درصد رشد مشارکت وجود داشته است.

شعبانی تصریح کرد: در شهرستان کرمانشاه ۳۴۵ هزار و ۱۳۵ هزار نفر شرکت کرده‌اند که میزان مشارکت ۳۹.۴۸  درصد بود و نسبت به دوره قبل رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 بیشترین میزان آرای دکتر پزشکیان در شهرستان جوانرود 

وی در بخش دیگری از سخنانش به آرای کاندیداها اشاره کرد و گفت: میزان آرای دکتر پزشکیان در شهرستان صحنه ۵۵.۲۵ درصد، جلیلی ۴۴.۷۷ درصد، شهرستان هرسین آرای پزشکیان ۶۲.۸۷ درصد، جلیلی ۳۷.۱۲ درصد بوده است.

شعبانی افزود: آرای پزشکیان در شهرستان پاوه ۷۹.۴۳ درصد و جلیلی ۲۰.۵۶ درصد، آرای پزشکیان در جوانرود ۸۸.۳۰ درصد، جلیلی ۱۱.۳۶ درصد، آرای پزشکیان روانسر ۸۵.۳۰ جلیلی ۱۴.۶۹، آرای پزشکیان در شهرستان ثلاث‌باباجانی ۸۵.۹۸ و آرای جلیلی ۱۴.۰۱ درصد بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: شهرستان اسلام‌آبادغرب آرای پزشکیان ۷۶.۴۱ و جلیلی ۳۳.۵۵ درصد، آرای پزشکیان در دالاهو ۸۷.۹۹ و آرای جلیلی ۱۲ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان مشارکت در شهرستان گیلانغرب بوده، خاطرنشان کرد: کل استان کرمانشاه ۷۱.۱۳ درصد به دکتر پزشکیان و ۲۸.۸۶ درصد به آقای جلیلی رأی دادند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به‌حمدالله انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار شد در فضای رقابتی دو گفتمان با هم رقابت کردند و پس از انتخابات فضای همدلی باید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه الگوی کشوری رئیس‌جمهور را تعیین می‌کند، گفت: در پانزدهم تیرماه نظام اسلامی پیروز شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از