پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-11 09:26 - شماره خبر : 9458 0
رئیس هیأت کبدی استان کرمانشاه مطرح کرد:

مشکل مالی بزرگ‌ترین مسئله هیأت کبدی کرمانشاه

رئیس هیأت کبدی استان کرمانشاه گفت: نبود حمایت‌های مالی باعث شده که مربیان کبدی نسبت به گذشته رغبت کم‌تری برای آموزش داشته باشند و استعدادیابی در این حوزه صورت نگیرد.

مختار صیدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در سنوات گذشته در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان در دو بخش آقایان و بانوان ۶ اعزام برای حضور در مسابقات کشوری داشتیم و در مسابقات منطقه‌ای سال گذشته با حضور ۱۶ تیم توانستیم مقام اول را کسب کنیم.

رئیس هیأت کبدی استان کرمانشاه عنوان کرد: امسال نیز مسابقات منطقه‌ای در اردبیل برگزار شد که تیم کرمانشاه در رده سنی نوجوانان عملکرد قابل توجهی نداشت و در این مسابقات رتبه ۶ را به خود اختصاص داد.

صیدی اذعان کرد: متأسفانه وضعیت هیأت کبدی استان کرمانشاه نسبت به سنوات گذشته، پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا که در بخش آقایان و بانوان حضور پررنگی داشتیم، مقداری رکود داشته و مردم نسبت به ورزش‌های انفرادی تمایل بیشتری پیدا کردند و متأسفانه نگاه به مسابقات تیمی تا حدودی تغییر کرده است.

رئیس هیأت کبدی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هفته گذشته مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان و بخش بانوان برگزار شد که تیم کرمانشاه نیز حضور داشت؛ در ۱۰ روز آینده تیم جوانان آقایان نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد و استان کرمانشاه جزو معدود استان‌هایی است که همیشه در همه مسابقات شرکت کرده است.

صیدی در رابطه با حضور ورزشکاران کرمانشاهی در تیم ملی بیان کرد: در اردو‌های تیم ملی دو نفر از بازیکن خانم کرمانشاهی از جمله «نیلوفر عبدالملکی» و «صبا ذوالفقاری» حضور داشتند که متأسفانه یک نفر از ناحیه زانو آسیب دید و نفر دوم نیز از ادامه حضور در اردوها خط خورد.

وی در ادامه افزود: در بخش مربیان، خانم لیلا دوستوندی از مربیان کرمانشاهی بوده که به عنوان کمک‌مربی تیم ملی در حال فعالیت است و کم‌تر از یک ماه دیگر برای مسابقات جهانی کبدی به کشور هندوستان اعزام خواهد شد.

صیدی از میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات جهانی خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل یک‌سری مشکلات در حال حاضر میزبانی مسابقات برای استان کرمانشاه مقدور نیست اما فدراسیون کبدی در سال جاری میزبان مسابقات جهانی کبدی ساحلی خواهد بود.

رئیس هیأت کبدی استان کرمانشاه تصریح کرد: هیأت کبدی در هشت شهرستان استان کرمانشاه فعال است اما متأسفانه تاکنون مسابقات استانی نداشتیم و اکنون درصدد هستیم که بتوانیم با تشکیل چندین تیم، مسابقات استانی را برگزار کنیم.

صیدی در پایان از مشکلات مالی هیأت کبدی یاد کرد و گفت: نبود حمایت‌های مالی باعث شده که مربیان کبدی نسبت به گذشته رغبت کم‌تری برای آموزش داشته باشند و استعدادیابی در این حوزه صورت نگیرد چرا که یکی از لازمه‌های استعدادیابی در سطح استان داشتن منابع مالی است که متأسفانه نبود منابع مالی به بزرگ‌ترین مشکل برای هیأت کبدی استان کرمانشاه تبدیل شده است.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V533p
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار