حالت تاریک
مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه:

معلمان کانون اصلی تحول در کشور هستند

معلمان کانون اصلی تحول در کشور هستند

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه معلمان کانون اصلی تحول در کشور هستند، گفت: هویت منابع انسانی کشور در آموزش و پرورش ساخته می‌شود.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سلمان محمدی شامگاه سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین هدیه‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود به فرهنگیان دادند ابراز رضایت ایشان از اقدامات یک‌ساله آموزش و پرورش بود که ایشان اقداماتی همچون اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین و امیدآفرینی در بین جوانان و نوجوانان را مثبت ارزیابی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که سرمایه اصلی هر سازمان نیروی انسانی آن است، افزود: تولیدکننده اصلی نیروی انسانی برای سایر دستگاه‌ها، آموزش و پرورش است لذا هویت منابع انسانی کشور در آموزش و پرورش ساخته می‌شود.

وی گفت: ریاست جمهور نیز در دیدار با معلمان آموزش و پرورش را نه تنها یکی از اولویت‌های کشور بلکه مهم‌ترین اولویت کشور خواندند. 

محمدی در ادامه با بیان اینکه داشتن ایران قوی منوط به داشتن آموزش و پرورش قوی است، خاطرنشان کرد: داشتن آموزش و پرورش قوی نیز منوط به داشتن مدرسه قوی است و مدرسه قوی ساخته نمی‌شود مگر با وجود معلم قوی، بنابراین معلمان کانون اصلی تحول در کشور و نیز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند.

وی خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه سال گذشته مقام اول را در میان تمامی استان‌های کشور کسب کرد و همچنین از استاندار کرمانشاه به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش برتر کشور تجلیل و همچنین شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان شورای تحقیقات برتر کشور شناخته شد. 

محمدی اذعان داشت: پروژه مهر استان کرمانشاه که یک پروژه ملی برای آماده‌سازی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی برای بازگشایی با شکوه مدارس در مهرماه است، مقام اول را در کشور کسب کرد و به عنوان پروژه برتر شناخته شد و برنامه‌ریزی امسال ما نیز برای اول مهر به گونه‌ای است که هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ معلمی بدون کلاس نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: بعد از هشت سال وقفه امسال برای اولین بار توزیع شیر رایگان در بین دانش‌آموزان ابتدایی استان انجام گرفت که با دستور مستقیم رئیس جمهور قریب به ۱۸۰ هزار نفر در مدارس در سال تحصیلی گذشته شیر رایگان دریافت کردند.

محمدی اظهار کرد: یکی دیگر از کارهای بزرگ آموزش و پرورش کرمانشاه که هم‌زمان با کل کشور انجام گرفت شیوه جدید جذب معلم بود، در این شیوه آموزش و پرورش به دنبال کشف کسانی بود که استعداد و علاقه‌مندی به معلمی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: شیوه‌های جذب معلم در سال گذشته تغییر کرد و قریب به یک‌هزار و ۵۰۰ معلم جدید در مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان کرمانشاه جذب شدند و برنامه‌ریزی شده که امسال نیز قریب به یک‌هزار و ۷۰۰ معلم از میان جوانان تحصیل‌کرده و متعهد جذب آموزش و پرورش شوند.

این مسئول افزود: در میان کسانی که در سال گذشته به عنوان معلم به استخدام آموزش و پرورش درآمدند حافظان قرآن کریم، حافظان نهج‌البلاغه و قهرمانان ملی در حوزه‌های ورزشی و هنری نیز وجود داشتند. 

وی ادامه داد: کار عظیم دیگری که در سال گذشته انجام شد تأثیر ۵۰ درصدی معدل امتحانات نهایی در کنکور بود؛ از سال‌ها پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی قصد اصلاح فوری با نام کنکور را داشتند اما امکان آن برای سال‌ها فراهم نشد که به لطف خدا در وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم این روند اصلاح شد و امسال ۵۰ درصد معدل امتحانات نهایی در کنکور تأثیر دارد.‌

 محمدی با بیان اینکه شایسته‌گزینی و محرومیت‌زدایی از اهداف اصلی طرح جدید و اصلاح شده کنکور هستند، گفت: اصلاح طرح کنکور باعث شد تا سال گذشته استان کرمانشاه دو رتبه تک‌رقمی، ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و ۲۷۰ رتبه زیر هزار در کنکور داشته باشد که این آمارها نشان‌دهنده تزریق عدالت به سیستم کنکور است.

وی افزود: کار بزرگ دیگری که در سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم انجام شد نظام رتبه‌بندی معلمان بود که ارتقای مقام و منزلت معلمان، ایجاد نظام رقابتی سالم بین معلمان، هدفمند کردن دوره‌های ضمن خدمت و مهمتر از همه ارتقای معیشت جامعه فرهنگی از اهداف آن بود.

محمدی گفت: مجموعه خانواده بزرگ آموزش و پرورش کرمانشاه با اتحاد و انسجام درون‌سازمانی و با تعامل و همکاری با دستگاه‌های برون‌سازمانی برای بهتر شدن و درخشیدن هرچه بیشتر در سطح کشور تلاش خواهد کرد. 

وی گفت: مقام معظم رهبری یکی از انتظارات خود را ایفای صحیح نقش معلمان در راستای هویت‌سازی در دانش‌آموزان عنوان کردند و ابراز داشتند که باید استعداد دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف کشف شود که آموزش و پرورش قطعاً این انتظارات را در رئوس برنامه‌های خود جای خواهد داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از