حالت تاریک
یک تحلیلگر مسائل سیاسی مطرح کرد:

ناتوانی دنیا از محکوم‌کردن ایران برای اقدام تلافی‌جویانه

ناتوانی دنیا از محکوم‌کردن ایران برای اقدام تلافی‌جویانه

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در نگاه حقوق بین‌‌الملل ایران حق داشت به جنایت رژیم صهیونیستی به طور متقابل پاسخ دهد لذا هیچ سازمان، نهاد و یا کشوری نمی‌تواند ایران را برای اقدام تلافی‌جویانه محکوم کند.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اگر صهیونیست‌های جنایتکار به کنسولگری ایران حمله می‌کنند و تعدادی از فرماندهان را به شهادت می‌رسانند یکی از دلایل آن این است که آنها در شرایط کنونی سردرگم مانده‌اند و نمی‌دانند چگونه باید در این اوضاع عمل کنند بنابراین از روی ناچاری و به‌خاطر بن‌بستی که در آن گرفتار شده‌اند دست به چنین رفتارهایی می‌زنند.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: ایران اسلامی نشان داده که همواره اهل مقاومت و ایستادگی است و در طول تاریخ هیچ‌گونه گستاخی و جنایت را برنتافته است لذا کشور با اقتدار ایران با سنجیده‌ترین شیوه، به تعرض، بی‌احترامی، تجاوز و جنایت رژیم صهیونیستی پاسخ داد و از این به بعد نیز پاسخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه یک عملیات انتحاری برای این رژیم غاصب بود، گفت: این رژیم پس از ماه‌ها نبرد خود را در باتلاق غزه گرفتار می‌بیند آنها هرگز به این فکر نمی‌کردند که مردم غزه در نواری محدود از نظر جغرافیایی بتوانند تا این حد از خود مقاومت و ایستادگی نشان دهند. 

شفیعی افزود: با توجه به جایگاه مقاومت در منطقه آنها با حمله مذبوحانه خود به کنسولگری ایران در سوریه می‌خواستند قدرت خود را به رخ ایران بکشند و این حمله از نگاه بین‌المللی یک اقدام غیرقانونی است زیرا سفارتخانه و کنسولگری در هر کشوری به مثابه خاک آن کشور است و تجاوز به آن تجاوز به خاک آن کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این عملیات نشان‌دهنده شجاعت رژیم صهیونیستی و نیروهای آن در میادین نبرد نیست، این رژیم یک ساختمان غیرنظامی و بدون تجهیزات جنگی را که قادر به دفاع از خود نبوده مورد هدف قرار داده است. 

این استاد دانشگاه بیان کرد: در نگاه حقوق بین‌‌الملل و حقوق تعریف شده برای ملت‌ها ایران حق داشت به این جنایت به طور متقابل پاسخ دهد لذا هیچ سازمان، نهاد و یا کشوری نمی‌تواند ایران را برای اقدام تلافی‌جویانه محکوم کند. 

وی گفت: آنچه که در این خصوص اهمیت داشت این بود که تصمیم‌گیرندگان و فرماندهان ارشد ایران و در رأس آنها مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا، به دور از فضای احساسات و جو هیجانی و با نگاهی کاملاً کارشناسانه، منطقی، راهبردی، با در نظر گرفتن منافع ایران و در موضعی کاملا معقولانه اقدام به تصمیم‌گیری کردند‌ و پاسخی مناسب و قاطع به این رژیم خبیث دادند.

این استاد دانشگاه افزود: رژیم صهیونیستی در هیچ زمان و موقعیتی همچون موقعیت کنونی تا این اندازه دچار مشکل و از هم گسیختگی نبوده است؛ از یک سو در باتلاق جنگ غزه در رویارویی با مردم بی‌دفاع و بی‌‌سلاح گیر افتاده و از سوی دیگر نیروی مقاومت حزب‌الله از سمت شمال در مقابل این رژیم ایستاده و اقدامات دلیرانه‌ای از خود نشان داده است. 

وی افزود: از همان ابتدای تهاجم رژیم صهیونیستی تاکنون موشک‌ها، توپخانه پدافند و پهپادهای حزب‌الله هر روز شهرک‌های صهیونیست‌نشین را مورد هدف قرار داده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آنها وارد می‌کند و از دیگر سو محکومیت جهانی که در سطح بین‌المللی و حتی در میان کشورهای دوست رژیم صهیونیستی بر علیه این رژیم در جریان است که بُعد دیگری از این قضایا را آشکار می‌کند. 

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جهان هر روزه شاهد تظاهرات و تجمعات مردم از کشورهای مختلف بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی است، گفت: از نگاه بین‌الملل این تجمعات یک نگاه سنگین بر روی رژیم جنایتکار صهیونیستی است و نباید از اعتراضات مردمی در داخل سرزمین‌های اشغالی بر علیه دولت خود غافل شد. 

وی افزود: مردم رژیم صهیونیستی از سیاست‌های نتانیاهو و سردمداران رژیم اشغالگر به ستوه آمده‌اند و اعتراضات خود را به صورت‌های مختلف همچون تجمع در خیابان‌ها نشان می‌دهند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از