دوشنبه 26 شهر 1403
1403-03-16 06:26 - شماره خبر : 7357 0
استاندار کرمانشاه:

نظام مردم‌سالاری‌ دینی ثمره انقلاب اسلامی است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امام خمینی(ره) نظر مردم را برای اداره کشور دخیل کرد، گفت: نظام مردم‌سالاری‌دینی ثمره انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی شامگاه شب گذشته سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خردادماه در مسجد چهارمين شهید محراب کرمانشاه، اظهار داشت: مردم ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود آن که پیرو دین اسلام بودند اما تحت حکومت پهلوی قرار داشتند و اساساً کشورهای بیگانه برای ما تصمیم‌گیری می‌کردند.

استاندار کرمانشاه گفت: در اواخر حکومت قاجار مردی که در سفارت اتریش مشغول به‌کار بود و در آنجا به نگهداری اسب‌ها مشغول بود ناگهان رشد کرد و توسط کشورهای استعمارگر به مقامات بالای نظامی دست یافت و سپس رضا پهلوی توانست به حکومت ایران دست پیدا کند.

صحرایی بیان ‌کرد: رضا پهلوی در ابتدا با توجه به دین‌داری مردم ایران تظاهر عمل به دستورات الهی را در بین مردم داشت اما به محض آن که به حکومت رسید تمام رفتارهای خود را تغییر داد و به مقابله با احکام الهی پرداخت و قصد داشت فرهنگ غربی را جایگزین کند اما پس از آن که نتوانست حکومت خود را حفظ کند توسط همان استعمارگران از ایران اخراج شد و پسرش محمدرضا پهلوی جایگزین آن شد.

وی ادامه داد: اما محمدرضا پهلوی نیز از پدرش ناکارآمدتر و نا امیدکننده‌تر عمل کرد و به راه گذشته خود ادامه داد و ملت ایران تحت حکومت کشورهای خارجی و استعمارگر در حال هدایت بود و تنها عوامل این حکومت در حال خوشگذرانی بودند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با وجود آن که یکی از وظایف مسلمانان همراهی و کمک به یکدیگر است، در زمانی که سایر کشورها اسرائیل را تحریم کرده بودند اما محمدرضا پهلوی منابع مورد نیاز رژیم جعلی صهیونیستی را تأمین می‌کرد و جالب‌تر آن که مسئول حقوق بشر کمیته فلسطین در منطقه بود.

صحرایی عنوان کرد: از سوی دیگر سران چند کشور بیگانه بدون اطلاع حکومت پهلوی به ایران آمدند و جلسات خود را تشکیل دادند و کوچکترین احترامی را برای ملت ایران و حاکمیت آن قائل نشدند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) استقلال و آزادی را برای مردم به ارمغان آورد و خطاب به ارتش فرمودند ما می‌خواهیم شما ارتش مقتدر کشور باشید نه اینکه از سربازهای بیگانه دستور دریافت کنید.

استاندار کرمانشاه افزود: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا آن را به رأی ملت گذاشتد و با رأی ۹۸ درصدی ملت آن را تصویب کرد و سپس مجلس شورای اسلامی و دولت تشکیل شدند تا برای مدیریت کشور وارد عمل شوند.

صحرایی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) اجازه دادند تا مردم خود در عرصه‌های مختلف کشور تصمیم‌گیری کنند تا نتایج انتخاب خود را مشاهده و تجربه کنند که یکی از نمونه‌های آن انتخاب بنی صدر در اوایل انقلاب است و در زمان کنونی نیز رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف اجازه دادند که مردم تصمیم‌گیری کرده و طعم نتایج انتخاب خود را بچشند.

وی ادامه داد: امروز ملت ایران پس از تشییع میلیونی شهدای خدمت در آستانه انتخاب بزرگی قرار دارند که باید با حضور در پای صندوق‌های رأی و مشارکت حداکثری نظر خود را اعلام کنند و انقلاب اسلامی ایران تاکنون حدود ۵۰ انتخاب را برگزار کرده است.

استاندار کرمانشاه گفت: برگزاری انتخابات مجلس، دولت، مجلس خبرگان رهبری و شورای شهر برای اعلام نظر مردم بوده و ثمره قیام امام خمینی(ره) جمهوریت و اسلامیت بوده است که اسلامیت برای اجرای حدود الهی و جمهوریت برای نظام مردم‌سالاری‌ دینی است.

صحرایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد شهید رئیسی گفت: چنین تعابیری برای شهید آیت‌الله رئیسی بی‌نظیر است و حقیقتا ایشان پرکار و پرتلاش بودند که یکی از نتایج آن کاهش نرخ بیکاری در سراسر کشور و استان کرمانشاه است که از ۲۲.۵ درصد به ۱۲.۵ درصد رسیده است و باید برای تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری تلاش مضاعف کنیم.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/N32QZ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار