حالت تاریک

نقش‌آفرینی قابل تحسین بسیج در مقابله با اغتشاشات

نقش‌آفرینی قابل تحسین بسیج در مقابله با اغتشاشات

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه گفت: هر چند زحمات ارگان‌ها و نهادهای انقلابی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی قابل تحسین است اما بسیج نقش پر رنگ‌تری در مقابله با اغتشاشات ایفا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم کماسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: تحلیل اغتشاشات در ایران که طی سال‌های اخیر چندین مرحله انجام شد از جمله در کرمانشاه که طبق اسناد استراتژیک امنیت ملی آمریکا به‌عنوان راس استکبار بهتر می‌شود نتیجه‌گیری کرد که طبق تحلیل عوامل اطلاعاتی آمریکایی در این سند، جهان در حال تغییر است و ما در یک نقطه عطف مهم در تاریخ قرار داریم و در میانه یک رقابت استراتژیک برای شکل دادن به آینده نظم بین‌الملل هستیم.

وی افزود: بر اساس سند مذکور یا آمریکا به رهبر جهان و جهان به دهکده ارتباطات تبدیل می‌شود و مرزها برداشته خواهدشد و با یک دهکده و یک کدخدا به نام آمریکا روبرو خواهیم بود یا سرنوشت آمریکا به سرنوشت شوروی دچار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی اذعان کرد: راهبر اخیر آمریکا این گونه بود که باید برای هر قاره‌ای برنامه‌ای بنویسد و سپس بگوید مهمترین مکان خاورمیانه بوده و به نوعی قلب جهان است پس ما باید قلب این جهان را تصرف کنیم، زیرا اگر چنین کردیم مغز به کار خودش ادامه می‌دهد و برای این کار باید همه کشورهای منطقه را تغییر بدهیم که البته در ابتدا هم باید ایران را تصرف کنیم زیرا تا ایران تصرف نشود، خاورمیانه تصرف نخواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه گفت: آن‌ها به‌دنبال این بودند که با بازگشت دوباره خودشان به برجام در مدلی جدید اقدام به کنترل ایران کنند در نتیجه در آن مقطع آمریکایی‌ها با رژیم صهیونیستی توافق کردند که در نقش پلیس بد وارد شده و عملیات‌هایی را انجام دهد و ساماندهی اغتشاشات را به‌عهده گیرند و آمریکا هم به عنوان پلیس خوب بیاید و با ایران مذاکره کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی خاطرنشان کرد: ایجاد اغتشاش با هدف تضعیف قدرت جمهوری اسلامی ایران در دستود کار دشمن قرار داشت لذا برای راه‌اندازی اغتشاشات به‌دنبال بهانه‌ای بودند که با مرگ یک دختر جوان و غفلت در روایت به‌موقع ماجرا توسط دست‌اندرکاران، دشمن این رویداد را به دست گرفت و روایت را به دروغ انجام داد و با فریب به تحریک احساسات مردم پرداخت و آن طرحی را که قرار بود از دانشگاه‌ها شروع کند، زودتر آغاز کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه افزود: دشمنان در ادامه مسائل را از قوم کرد به لر و از قوم لر به بلوچ و سپس به قوم ترک با موضوعی که در اردبیل درست کردند، کشاندند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی، در چند ماه اخیر ضد انقلاب با تبلیغات گسترده سعی بر این داشت که در سالگرد فوت خانم مهسا امینی مجددا اغتشاشات را با کمک عوامل مزدور داخلی خود بازسازی کند تا فضای کشور بازهم ناامن شود اما در شهرهای مرزی و کُردنشین از جمله کرمانشاه تجمع و تحرک مهمی از سوی مردم در پاسخ‌گویی مثبت به این فراخوان‌ها مشاهده نشد.

وی افزود: مردم با این بی‌توجهی نشان دادند که ضد انقلاب و اهداف آن را شناخته‌اند و علت این شناخت این بود که نیروهای مومن و انقلابی با عمل به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین، تلاش شبانه‌روزی کردند و ماهیت فتنه را برای آحاد مردم تبیین کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی اذعان کرد: در مقابله با اغتشاشات مردم با همراهی نکردن فراخوان‌های دشمن مقابله کردند و نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و ارگان‌های انقلابی از جمله نیروهای مقتدر و مظلوم و مخلص بسیج شبانه‌روزی پای کار بودند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند در واقع همه پای کار آمدند تا از موجودیت انقلاب اسلامی حمایت کنند تا جایی که گروه‌های مردمی و روشن‌فکران و دانشجویان جامعه با نیروهای امنیت‌آفرین همراهی و همکاری کردند.

وی افزود: هر چند زحمات ارگان‌ها و نهادهای انقلابی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی قابل تحسین است اما بسیج نقش پر رنگ‌تری در مقابله با اغتشاشات ایفا کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در این قضایا بسیج مظلوم واقع شد، چون با اینکه مخلصانه و شبانه‌روز در صحنه مقابله با اغتشاشات در خط مقدم بود اما گاهی نام این شجره طیبه در برخی از محافل در راستای دفاع از امنیت پایدار و روشن‌گری سیاسی از قلم می‌افتاد البته مجموعه بسیج همیشه در کنار پویایی، فدایی واقعی ملت ایران بوده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از