حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
نهالستان‌های کرمانشاه ۳ میلیون نهال تولید می‌کنند
رئیس اداره جنگل‌داری منابع طبیعی کرمانشاه:

نهالستان‌های کرمانشاه ۳ میلیون نهال تولید می‌کنند

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در استان، گفت: نهالستان‌های کرمانشاه ۳ میلیون نهال تولید می‌کنند.

عبدالعلی جلیلیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: جنگل‌ها و مراتع نقش مهمی در حفظ محیط زیست، تثبیت خاک و آب دارند و از این رو باید همواره توسعه زیست‌بوم جنگل‌ها مورد توجه قرار گیرد زیرا تخریب این سرمایه‌های ارزشمند موجب تهدیدات زیست محیطی و منابع طبیعی می‌شود.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: در سال‌های اخیر خشکسالی، تخریب و آتش‌سوزی سبب شده بخش‌هایی از جنگل‌ها و مراتع استان کرمانشاه دچار آسیب شوند که یکی از طرح‌های مهم برای احیای جنگل‌ها طرح کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسر کشور است.

جلیلیان تصریح کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت به‌صورت همزمان در استان‌های کشور اجرایی می‌شود که سهم استان کرمانشاه کاشت ۳۶ میلیون اصله نهال در مدت چهار سال است؛ این طرح از سال ۱۴۰۲ آغاز و تا سال ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین سهم تولید سالانه نهال در استان کرمانشاه ۳ میلیون اصله است که در دو نهالستان گرمسیری و سردسیری در حال تولید نهال‌های مورد نیاز هستیم که از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این حوزه استفاده کرده‌ایم.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی استان کرمانشاه بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در نهالستان‌های استان کرمانشاه هم‌اکنون ۲/۵ اصله نهال در حال تولید هستند که با تولیدات بخش خصوصی تعهدات استان را تأمین کرده‌ایم.

جلیلیان عنوان کرد: در نهالستان‌های سردسیری و گرمسیری استان کرمانشاه گونه‌های جنگلی، فضای سبز و پارک با هدف اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در حال تولید است که با اقلیم منطقه نیز سازگاری لازم را دارد.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار و ۴۰۳ هکتار جنگل و مرتع دارد که اسلام‌آبادغرب به‌عنوان پایتخت جنگل‌های بلوط ایران شناخته می‌شود و امیدواریم با اجرای کامل طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت بتوانیم گام مؤثری را برای حفظ جنگل‌ها برداریم.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی استان کرمانشاه تأکید کرد: در طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال توسعه زراعت چوب در دستور کار قرار گرفته و این می‌تواند با جلوگیری از قطع درختان به تأمین چوب مورد نیاز از طریق کاشت درختان صنوبر کمک کند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از