حالت تاریک
به دنبال اختلاف میان شهرداری و شورای شهر؛

نوسودی‌ها از دریافت خدمات شهری مطلوب محرومند

نوسودی‌ها از دریافت خدمات شهری مطلوب محرومند

متأسفانه در پی استمرار اختلافات میان شورای شهر و شهرداری نوسود، مردم این شهر از دریافت خدمات شهری مطلوب بی‌بهره هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در اردیبهشت‌ماه سال جاری بنا به اختلاف میان شهردار و شورای شهر نوسود، سه نفر از اعضای شورای اسلامی این شهر استعفای خود را تقدیم رئیس شورای این شهر کرده‌اند که دلیل خود را عملکرد ضعیف شهردار این شهر عنوان کردند. 

یکی از نهادهای مهم و خدمتگزار در بخش نوسود، شهرداری این شهر است که متأسفانه هم‌اکنون در پی بروز این اختلافات، خدمتی به مردم ارائه نمی‌شود. 

متأسفانه قریب به یک سال است شورای اسلامی شهر با شهردار اختلاف دارند که این روند همچنان ادامه دارد. 

بنا به اخبار موثق رسیده، شهردار نوسود به مدت هفت ماه بودجه سال جاری را برای تصویب، تقدیم شورای شهر کرده که تاکنون بودجه سال جاری و دفترچه عوارض شهرداری (منبع درآمد شهرداری)، نیز از جانب شورای شهر به تصویب نرسیده است. 

اکنون با استعفای سه نفر از اعضای شورای شهر، عملاً امور و پروژه‌های شهرداری انجام نمی‌شود و تنها مردم در این ما بین متضرر خواهند شد. 

تنها راه خروج از بن‌بست تایید حکم صادره توسط شورای حل مرکزی کشور است

در این باره لقمان نادری عضو شورای شهر نوسود در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «مرصادنیوز»؛ در سخنانی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر نوسود به مدت ۹ ماه تمام است با حضور مسئولان پاوه اقدام به بررسی پیشنهادهای شهرداری در جلسات رسمی شورا از جمله دفترچه عوارض، بودجه، سهمیه قیر رایگان و اختصاص یک دستگاه خودرو شاسی ۶ تن به میزان ۱۰ درصد قدرالسهم شهرداری و… دریافت کرده است ولی متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر نوسود به نام‌های دانا آژند، احسان رحمانی و سیاوش ابراهیمی بدون هیچ دلیل موجهی مخالفت خود را نسبت به تمام پیشنهادهای شهرداری اعلام کردند که همین امر باعث شده تمام امور شهرداری اعم از خدماتی و عمرانی، شهری، شهروندان و شورا کلاًَ راکد و متوقف شود. 

وی افزود: با این تفاسیر برابر اسناد و مدارک موجود و پیگیری مسئولان ذی‌ربط در شهرستان خصوصاً فرماندار  اقدام به تشکیل پرونده برای نام‌بردگان و ارسال آن به سازمان بازرسی و هیأت حل اختلاف شوراها در استانداری کرده است لذا با توجه به اهمیت موضوع در اسرع وقت هیأت حل اختلاف طی دعوت‌نامه‌هایی اقدام به دعوت آن‌ها برای حضور در جلسه و ارائه توضیحات و دفاعیات خود در این رابطه کرد ولی نام‌بردگان در نهایت بی‌احترامی دعوت‌نامه‌ها را از بخشداری و کلانتری محترم تحویل نگرفته و در جلسه رسیدگی نیز حضور نیافتند. 

نادری گفت: شورای حل اختلاف استانداری به ریاست استاندار، ریاست کل دادگستری، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده شورای اسلامی استان تشکیل و طی حکمی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه به دلیل عدول از وظایف قانونی، بروز وقفه و ایجاد اخلال در امور شهرداری، شهر، مردم و شورا آقایان دانا آژند، احسان رحمانی و سیاوش ابراهیمی را بر اساس بند ۶ م ۹۲ قانون شوراهای اسلامی کشور سلب عضویت کرده است که با اعتراض نام‌بردگان، رأی صادره برای تایید نهایی به شورای حل اختلاف مرکزی در تهران ارسال شده است. 

وی ادامه داد: بعد از حکم صادره شورای اسلامی شهر نوسود تاکنون نسبت به برگزاری جلسات متعدد و مکرر برای تصویب پیشنهادهای شهرداری اقدام کرده است ولی متأسفانه باز هم نام‌بردگان نسبت به پیشنهادهای شهرداری بی‌اعتنایی کرده و مخالف بوده و در این خصوص نتیجه‌ای حاصل نشده است. 

نادری در پایان گفت:   تنها راه خروج از این معضل و بن‌بست تایید حکم صادره توسط شورای حل مرکزی کشور واقع در تهران است که در این خصوص فرماندار، مدیرکل دفتر شهری استاندار و اینجانب نیز اقدامات لازم را به‌عمل آورده‌ایم ولی به علت تغییر دولت و نمایندگان مجلس در شورای اسلامی و کمیسیون‌ها تاکنون اعضای اصلی شورای حل اختلاف مرکزی تشکیل نشده و رسیدگی به پرونده آغاز نشده است که با پیگیری‌های اینجانب اظهار داشتند در صورت تشکیل شورا پرونده در اسرع وقت و به‌صورت آنی و ویژه در دستور کار قرار گرفته و نتیجه را به استانداری و فرمانداری اعلام می‌کنند که با تایید حکم صادره همه مسائل و مشکلات شهرداری، شهر و شهروندان به امید خدا حل خواهد شد. 

بدون اعضای شورا اقدام به اداره امور شهر خواهم کرد

دانا رحیمی نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «مرصادنیوز»؛ گفت: قطعاً با این شرایط بدون اعضای شورا اقدام به اموری از قبیل دریافت قیر مورد نیاز پروژه‌ها، خواهم کرد و همچنین سنگ‌شکن متعلق به شهرداری نوسود را نیز برای اجاره و دریافت درآمد پایدار واگذار خواهم کرد. 

شهردار شهر نوسود افزود: برای مواردی از قبیل درآمد شهرداری از سنگ‌شکن نامه به شورای شهر ارسال کرده‌ام که مجوز اجاره این سنگ‌شکن را بگیرم که مورد موافقت قرار نگرفت اما با این شرایط این سنگ‌شکن را اجاره خواهیم داد. 

در این رابطه پیگیری‌های خبرنگار «مرصادنیوز» برای مصاحبه با دیگر عضو شورای شهر نوسود دانا آژند بی‌نتیجه ماند و وی نسبت به خبرنگار این رسانه پاسخگو نبود. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با توجه به ضرورت هماهنگی و همکاری میان شورای اسلامی شهر و شهرداری حل اختلافات موجود در شهر نوسود الزامی است تا بیش از این شاهد متضرر شدن مردم این شهر نباشیم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از