حالت تاریک
امام جمعه جوانرود مطرح کرد:

نگاه متعالی اسلام به زنان و دختران

نگاه متعالی اسلام به زنان و دختران

امام جمعه شهرستان جوانرود به جایگاه رفیع زن در اسلام اشاره کرد گفت: دین مبین اسلام نگاهی متعالی به زنان و دختران دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ماموستا ملا سید محمدمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته جوانرود با اشاره به اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام با خشونت علیه زنان مبارزه نکرده است، اظهار داشت: تا قبل از اسلام فرزندان مونث به عنوان ننگ خانواده محسوب شده و آن‌ها در بدو تولد دفن می‌شدند که این رویه با استقرار دین اسلام از بین رفت.

وی با بیان اینکه امروز در برخی از خانواده‌ها عدالت و مساوات بین دختر و پسر رعایت نمی‌شود، افزود:  اسلام مخالف تبعیض جنسیتی بین فرزندان و سایر افراد خانواده است و در آن دختران دارای ارزش و جایگاه بالایی هستند حتی در آیات و روایات با تعابیر زیبایی از آن‌ها نام برده شده است.

خطیب جمعه جوانرود خاطرنشان کرد: امروز مدعیان دروغین دفاع از حقوق زنان بدترین رفتار را با آن‌ها دارند و عزت و کرامت زنان را زیر پا گذاشته‌اند.

امام جمعه جوانرود به حماسه نهم دی‌ماه اشاره کرد و گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است که مردم در اتفاقات سال ۸۸ به‌درستی پای انقلاب ایستادند.

ماموستا محمدی با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، یادآور شد: سردار سلیمانی فرمانده دلیر و مدافع مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین بود.

وی با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر حمایت کامل از جبهه مقاومت و دفاع از مظلومان عالم تاکید کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از