حالت تاریک
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خبر داد:

هشدار کاهش ذخایر خونی در کرمانشاه

هشدار کاهش ذخایر خونی در کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از هشدار کاهش ذخایر خونی استان با توجه به گرمای هوا و کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان خبر داد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: روز نهم مردادماه در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز ملی اهدای خون با توجه به اهمیت این موضوع نام‌گذاری شده که شاهد پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان ملی اهدای خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه وظیفه تأمین خون و فرآورده‌های آن را برای مرکز درمانی و بیماران نیازمند عهده‌دار است که هم‌اکنون شاهد کاهش ذخایر خونی در استان با توجه به گرمای هوا هستیم.

میرزاده بیان کرد: طی روزهای گذشته با توجه به ذخایر خونی مطلوب استان کرمانشاه تأمين نیاز مراکز درمانی بدون مشکل انجام گرفته اما چنان‌چه کاهش مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون تداوم پیدا کند برای پاسخگویی به نیاز بیماران با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: عمر فرآورده خونی پلاکت تنها سه روز است و اگر طی روزهای متوالی با کاهش مراجعه‌کنندگان رو به رو باشیم در تأمین و پاسخگویی نیاز مراکز درمانی با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود زیرا خون یک نیاز همیشگی و ضروری برای انسان است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بیش از ۲۵ هزار نفر به مرکز انتقال خون استان کرمانشاه برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که در نهایت پس از انجام معاینه پزشکی و شرایط سنی، ۲۱ هزار نفر نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

میرزاده افزود: با انجام اقدامات تبلیغاتی و دعوت اهداکنندگان مستمر و جدید برای اهدای خون از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۹ درصدی اهداکنندگان مواجه هستیم.

وی با اشاره به مرکز انتقال خون استان کرمانشاه برای ترویج فرهنگ اهدای خون، اضافه کرد: تبلیغات محیطی و دعوت از اهداکنندگان در فضای مجازی با هدف جذب اهداکنندگان جدید زیر ۳۵ سال از برنامه‌های اصلی سازمان انتقال خون در کشور است تا بتوانیم میانگین سنی را کاهش دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه عنوان کرد: از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از ۵ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که ۴ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

میرزاده گفت: ۹۴ درصد اهداکنندگان خون در استان کرمانشاه آقایان هستند و سهم بانوان از اهدای خون تنها ۶ درصد است که نیازمند اقدام تبلیغاتی و تبیینی برای افزایش مشارکت بانوان در این حوزه هستیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از