پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-28 20:08 - شماره خبر : 9070 0
رئيس قرارگاه اربعين فراجا:

هیچ رخداد امنیتی در اربعین گزارش نشده است

رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: در اربعین امسال امن‌ترین، راحت‌ترین و روان‌ترین راهپیمایی در حال انجام است، تصادفات کاهش پیدا کرده و همچنین تاکنون هیچ رخداد امنیتی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار محمد شرفی عصر امروز یک‌شنبه در بازدید از پایانه مرزی خسروی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال از لحاظ سیاست‌گذاری و تعیین خط مشی‌های بسیار منسجم و تعاملی، یک راهپیمایی بسیار منظم و رضایت‌بخشی را شاهد هستیم.

رئيس قرارگاه اربعين فراجا با بیان اینکه مرزها شلوغ ولی تردد بسیار روان است، افزود: تمامی مراحل این راهپیمایی عظیم از ورود تا خروج زائر با نظم و انسجام انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم و زائران عزیز همکاری بسیار خوبی با مسئولان دارند، گفت: یکی از موضوعاتی که همه ساله مسئله بوده بحث اسناد مسافرتی بود که امسال نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برای تهیه و چاپ گذرنامه‌های ملی ظرفیت‌افزایی کرد.

شرفی ادامه داد: در سال گذشته ترافیک‌افزایی وجود داشت و همچنین تعداد کشته‌شدگان بالا بود و از طرفی انباشتگی گذرنامه و زائر را داشتیم اما امسال این موارد را نداشتیم، دلیلش این بود که قبل از آغاز مراسم اربعین افرادی که متقاضی اربعین بودند برای آنها گذرنامه چاپ کردیم و در اختیار قرار دادیم، ضمن اینکه در شرایط فعلی هم نسبت به سال‌های گذشته ۳۰ درصد افزایش ظرفیت تولید گذرنامه داشتیم.

وی اذعان داشت: سند گذرنامه زیارتی امسال بسیار بهتر از سال‌های قبل انجام گرفت، سال گذشته یک میلیون زائر گذرنامه زیارتی با پنج سال اعتبار دریافت کردند.

شرفی گفت: بیش از ۲ میلیون گذرنامه زیارتی صادر شده و همچنین گذرنامه خادم برای زوار محترم خارجی که به موقع صادر و در اختیارشان قرار گرفته است.

وی افزود: فقط موضوعی که موجب انباشتگی زائر در پشت گیت‌ها شد بحث شرایط عبور از پایانه‌ها بود که با ابداع سامانه «سجاد» خیلی از مسائل حل شد، یعنی با سامانه سجاد یک پنجره واحد بین ما و کشور عراق فراهم شد و بلافاصله وقتی اطلاعات زائران عزیز در سمت ایران وارد سامانه می‌شود به‌صورت برخط طرف عراقی دریافت می‌کند لذا این مدت توقف که در گذشته وجود داشت امسال این انباشتگی را نداشتیم.

این مقام مسئول گفت: در گذشته مشکلات ترافیکی داشتیم اما امسال گره ترافیکی نداشتیم و زائران توانستند به صورت امن از مرزها عبور کنند.

وی افزود: مرز خسروی از اول دارای یک زیرساخت آبادی بود، جاده‌های چهار بانده و ایمن و شرایط برای ارائه خدمات مهیا بود که یکی دو سال اخیر با امکانات مناسب شاهد تردد زوار است.

شرفی ضمن تشکر از مسئولان گفت: در مرز خسروی کیلومترها سایبان زده شده، مه‌پاش‌ها همه فعال هستند، پذیرایی با برخورد خوب توسط مردم صورت می‌گیرد و در نهایت همه چیز رضایت‌بخش است.

وی گفت: در اربعین امسال امن‌ترین، راحت‌ترین و روان‌ترین راهپیمایی در حال انجام است، تصادفات کاهش پیدا کرده و همچنین تاکنون هیچ رخداد امنیتی نداشتیم. 

شرفی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ابتکاری که فرمانده انتظامی کرمانشاه انجام داد شناسایی و جذب «پلس‌یار اربعین» بود که یک ظرفیت خوب و انگیزشی است که حضور پلیس‌یار شاخص‌های قانون‌پذیری را ارتقا می‌دهد.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/4ZrxX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار