حالت تاریک
امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی:

پیروزی جامعه اسلامی در وحدت مسلمانان است

پیروزی جامعه اسلامی در وحدت مسلمانان است

امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی، پیروزی جامعه اسلامی را در گرو وحدت مسلمانان اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام اکبری عصر امروز در مراسم سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) که در جوار حرم مطهر امام‌زاده احمد (ع) برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان تمامی نقشه‌ها و برنامه‌های خود را بر ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان متمرکز کرده‌اند، اظهار داشت: پیروزی جامعه اسلامی در وحدت مسلمانان است.

وی افزود: وحدت از مهم‌ترین آموزه‌های دین اسلام است و خداوند برای ایجاد وحدت به صورت فرهنگ رایج در جامعه اسلامی برخی از نمادهای وحدت مانند حج و نمازهای جماعت را به‌عنوان فرایض واجب یا مستحب مؤکد را بر مردم قرار داده است.

امام جمعه سنقروکلیایی با اشاره به اینکه موارد یاد شده نشانه‌هایی برای افراد هوشمند است تا از روی آن به تشخیص برسند، گفت: رضایت خداوند بر اتحاد امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید متحد، همدل، همراه و منسجم باشد چه اینکه خداوند در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران می‌فرماید «مانند کسانی بودید که بر لب پرتگاه آتش قرار داشتید، به گونه‌ای شد که به هم نزدیک و به واسطه نعمت خداوند با هم برادر شدید و شما بر لب پرتگاه آتش بودید و خداوند شما را از آن پرتگاه نجات داد.»

وی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای انحراف، اختلاف و تفرق مقابل رشد، تعالی، تکامل و پیشرفت را می‌گیرد و پیشرفت هم نیازمند مبنا است، گفت: اهل‌بیت (ع) امامان جامعه هستند و امام حکم روحی دارد که در کالبد متفرق دمیده می‌شود و این موارد را با هم هماهنگ می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری دنیا پرستی را موجب متفرق شدن و زمینه‌ساز تنازع، اختلاف، جنگ و درگیری دانست و اظهار کرد و گفت: اگر خواسته‌های دنیوی را کم‌رنگ کنیم زهد، عدم دلبستگی به دنیا، توجه به آخرت و دستورات الهی اتفاق افتاده و اینجاست که حالت درنده‌خویی جای خود را به برادری می‌دهد.

وی در ادامه با مهم توصیف کردن برجسته شدن اشتراکات واقعی بین مسلمانان، بیان کرد: باید بتوانیم زمینه اختلافات را در جامعه از میان برداریم و این امر زمینه‌ساز وحدت واقعی است و در این میان امت اسلامی هم‌جهت بوده و مسیر و راه و هدفشان یکی است.

امام جمعه سنقروکلیایی وجود وحدت میان شیعیان و اهل سنت را لازم ارزیابی کرد و افزود: بر اساس آموزه‌های دینی به‌منظور حفظ وحدت با برادران اهل سنت در برخی از روایات آمده در نمازها و تشییع جنازه‌ها شرکت کنید که به حتم در این مسائل حکمتی است.

حجت‌الاسلام اکبری در بیان حکمت شرکت در مراسم اهل‌سنت، گفت: انسان‌ها بنده نیکی کردن است، وقتی در شما اخلاق خوب، همدلی و همراهی دیدند به شما انس و الفت پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اشکال داشتن توهین به مقدسات اهل‌سنت، افزود: متأسفانه برخی به زنان پیامبر گرامی اسلام توهین می‌کنند در حالی که مقام معظم رهبری این مسئله را حرام دانستند.

امام جمعه سنقروکلیایی با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را بر وحدت بگذاریم و از ظرفیت‌ها و اشتراکات بین مسلمانان استفاده کنیم، اذعان کرد: اشتراکات آحاد امت اسلامی را برجسته کرده تا احساس همدلی، انس و الفت و همراهی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: برای رسیدن به جامعه ایده‌آل اسلامی باید با یکدیگر متحد باشیم و این سدی در برابر نقشه شوم دشمنان اسلام و آن کسانی است که در برابر اتحاد مسلمین ایستاده‌اند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از