پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-28 08:22 - شماره خبر : 10086 0
معاون عمرانی شهردار کرمانشاه خبر داد:

پیشرفت ۷۵ درصدی ساماندهی رودخانه آبشوران کرمانشاه

معاون عمرانی شهردار کرمانشاه از پیشرفت ۷۵ درصدی ساماندهی رودخانه آبشوران کرمانشاه در محدوده سه راهی برق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حمید اعتصام‌فر با تأکید بر ضرورت به‌روزرسانی طرح ساماندهی رودخانه آبشوران گفت: علاوه بر جلوگیری از سیلاب‌های فصلی، ساماندهی آبشوران در زیباسازی فضای شهری و ارتقای بهداشت عمومی در مرکز استان اهمیت زیادی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اعتصام‌فر در خصوص پروژه آبشوران واقع در سه‌راه برق گفت: رفع معارضین خدمات عمومی در پروژه آبشوران سه‌راه برق به پیشرفت پروژه کمک خواهد کرد،  شهرداری باید مسیر فاضلابی که الان به رودخانه آبشوران سرازیر می‌شود را منحرف کند و شرایط خشکی به لحاظ اجرایی ایجاد شود تا بتوانند قطعات پیش‌ساخته را مورد استفاده قرار دهند.


معاون عمرانی شهردار کرمانشاه بیان کرد: ساماندهی آبشوران کار سنگینی است اما در تلاش هستیم که این پروژه در کم‌ترین زمان ممکن به پایان برسد.

وی افزود: این پروژه از پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای است و شهرداری کرمانشاه با توجه به ریزش پل با استناد به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در راستای رفع خطر با آن شرکت برای اجرای پروژه همکاری می‌کند.

معاون عمرانی شهردار کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس صورتجلسات انجام شده در جلسات متوالی با مدیریت استانداری کرمانشاه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی که تأسیسات زیرزمینی در این محدوده دارند، قبل از اجرا نسبت به جابه‌جایی تأسیسات و رفع معارض اقدام کنند که دستگاه‌های یاد شده جابه‌جایی تأسیسات را به زمان اجرا موکول کردند.

وی با اشاره به معضلات پروژه آبشوران گفت: پس از شروع کار توسط پیمانکار شهرداری و تعدادی از دستگاه‌ها نسبت به رفع معارض و جابه‌جایی تاسیسات اقدام کردند و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها هم اعلام کردند که امکان جابه‌جایی تأسیسات وجود ندارد و آنها باید در همان محل باقی بماند، با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی به همشهریان عزیز و همچنین زمان جابه‌جایی تأسيسات اجرای پروژه را مدتی راکد و تعطیل نموده است.

وی افزود: لازم به ذکر است در مجاورت آن دسته از تأسیساتی که در محل باقی‌مانده، روش عملیات اجرایی که باید با ماشین‌آلات انجام شود، به روش دستی تغییر پیدا کرده است که خود مسبب چند برابرشدن زمان اجرا می‌شود.

اعتصام فر تاکید کرد: شرکت آب  منطقه‌ای به عنوان متولی پروژه قبلا اعلام کرده انجام پروژه حداقل سه ماه زمان نیاز دارد که قطعاً زمان اجرا توسط پیمانکار شهرداری به مراتب کمتر از زمان یاد شده است و شهرداری کرمانشاه تمام توان خود را برای انجام پروژه معطوف داشته و افزایش زمان پروژه بنا بر توضیحات فوق، تأخیر دستگاه‌های اجرایی در جابه‌جایی تأسيسات زیرزمینی است.

اعتصام‌فر در پایان گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده با حفظ تأسيسات موجود پروژه در کم‌ترین زمان ممکن به اتمام خواهد رسید.

منبع: شهرداری کرمانشاه

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4Xqag
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار