حالت تاریک
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه مطرح کرد:

پیش‌بینی طغیان رودخانه‌ها در کرمانشاه

پیش‌بینی طغیان رودخانه‌ها در کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: به دلیل شدت بارش در برخی نقاط استان احتمالاً شاهد روان آب رودخانه‌ها و طغیان آن‌ها باشیم.

علی‌محمد زورآوند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سامانه بارشی هم‌اکنون در سطح منطقه مستقرشده است و تا روز یکشنبه هفته آینده دارد، شدت آن از ظهر فردا تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه عنوان کرد: بیشتر بارش در سطح استان به شکل باران است اما هرچقدر جلوتر برویم دمای سامانه کاهش داشته و رو به سردی خواهد رفت، علی‌الخصوص در مناطق کوهستانی و سردسیر که احتمالاً بارش برف را در این مناطق خواهیم داشت.
زورآوند اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود که بین ۶۰ تا ۷۰ میلی‌متر متوسط بارش این سامانه باشد اما در برخی مناطق پیک آن به ۱۰۰ میلی‌متر خواهد رسید.

وی افزود: در مناطق نیمه غربی استان کرمانشاه بیشترین بارش باران را خواهیم داشت و با توجه به اینکه شاهد بارش نسبتاً زیادی خواهیم بود لازم است که تمهیداتی داشته باشیم و دستگاه‌های مربوطه آمادگی لازم را داشته باشند.

محمدعلی زور آوند در رابطه با فعالیت کوهنوردان در این چندروزه تأکید کرد: از آنجایی که این سامانه آب‌وهوای وزش باد نسبتاً شدید به همراه رعدوبرق دارد، حتماً هم‌شهریان عزیزمان از کوهنوردی پرهیز کنند و حتی عموم مردم مسافرت‌های غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول کنند.

مدیرکل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: ما دیروز یک هشدار نارنجی صادر کردیم اما امروز با توجه به پایداری سامانه، هشدار قرمز را صادر کردیم، چراکه به دلیل شدت بارش در برخی نقاط احتمالاً شاهد روان آب رودخانه‌ها و طغیان آن‌ها خواهیم بود.

وی افزود: به دستگاه‌های مربوطه برای آمادگی لازم این خبر اطلاع‌رسانی شده که اگر در مناطق بروز مشکل ازجمله سیل، اختلال در حمل‌ونقل و... داشتیم، دستگاه دولتی به حالت آماده‌باش باشند، سریعاً نیروهایشان را به محل اعزام کنند و به‌موقع عملیات کمک‌رسانی را انجام دهند.

زور آوند در پایان با توجه به قرمز شدن وضعیت هشدار عنوان کرد: برای احتیاط با سایر دستگاه دولتی صحبت شده که حتی برای تخلیه منازل مسکونی نیز این آمادگی را داشته باشند که به‌موقع این کار صورت گیرد و خدای‌نکرده شاهد خسارت جانی نباشیم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از