حالت تاریک
وزیر کشور خبر داد:

پیش‌بینی ۹۰هزار شعبه رأی ثابت و سیار

پیش‌بینی ۹۰هزار شعبه رأی ثابت و سیار

وزیر کشور گفت: زمینه‌سازی برای حضور مردم در انتخابات طراحی و آماده شده و نزدیک به ۹۰ هزار نقطه اخذ رأی پیش‌بینی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در پایان سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به روز انتخابات و تعیین سرنوشت کشور و انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مدت چهار سال آینده شاهد آماده‌سازی مقدمات اجرایی در کشور هستیم که اتفاق مهمی است.

وزیر کشور تصریح کرد: بسترهای اجرایی برگزاری انتخابات و اقدامات لازم شامل فراهم کردن شعب، آموزش افراد، تعیین شعب و زمینه‌سازی برای حضور مردم در انتخابات طراحی و آماده شده و نزدیک به ۹۰ هزار نقطه اخذ رأی پیش‌بینی شده که بیش از ۴۰ هزار نقطه آن ثابت و باقی سیار خواهد بود برای اینکه همه مردم بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

وحیدی بیان کرد: تمام شرایط اجرایی برای برگزاری انتخابات توسط استانداران، فرمانداران و مسئولان اجرایی تدارک دیده شده و برنامه‌های آموزشی و سنجش برنامه‌ها به‌صورت پیوسته ارزیابی می‌شود و در سفرها نظارت میدانی انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر توسط شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند و امیدواریم رقابت خوبی داشته باشیم و آماده هستیم با حضور اقشار مختلف، معتمدین و احزاب اهمیت موضوع و مشارکت حداکثری را تبیین کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در ایام تبلیغات نیز باید رقابت پرشور و سالمی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نمود مردم‌سالاری دینی است و در تعیین سرنوشت کشور تأثیرگذار است.

وحیدی گفت: به‌منظور اعلام نظر برای ارائه آمار حضور مردم زود است اما بر اساس نظرسنجی‌ها مشارکت خوبی برای انتخابات پیش رو پیش‌بینی می‌شود و داوطلبان نیز بر اساس قانون تصویب شده فضای تبلیغات را مدیریت خواهند کرد تا مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: سازمان صداوسیما نیز ۲۰۰ کانال تبلیغاتی را برای ایام تبلیغات پیش‌بینی کرده و فرصت مناسبی برای مردم به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر با برنامه‌های داوطلبان فراهم خواهد شد، فضای مجازی نیز می‌تواند فرصت دیگری برای معرفی کاندیدها باشد البته در این میان مدیران نباید جانب‌دارانه در انتخابات ورود کنند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از