حالت تاریک
Logo
شنبه, 28 مهر 1403
کاسه‌لیسی شبکه MBC در خدمت به صهیونیست‌ها
یادداشت؛

کاسه‌لیسی شبکه MBC در خدمت به صهیونیست‌ها

نهادهای اسلامی و عربی باید گام‌هایی مؤثر در راستای ایجاد همبستگی و مقابله با تفرقه‌افکنی رسانه‌های معاند، مزدور و جیره‌خوار مانند MBCبردارند، این امر می‌تواند به تقویت روابط میان کشورهای اسلامی کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شبکه MBC عربستان  که در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از رسانه‌های صعودی، موضع‌گیری‌های قابل توجهی از تفرقه‌انگیزی تا تلاش در مسیر عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را در کارنامه دارد امروز به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. 

این شبکه به وضوح در مسیر ایجاد تفرقه و حمایت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت کرده و به تولید سریال‌های دروغین تاریخی پرداخته است؛ این نوع محتوا نه‌تنها به تحریف واقعیت‌های تاریخی می‌پردازد، بلکه به تضعیف هویت اسلامی و ملی کشورهای منطقه نیز کمک می‌کند. 

از جمله اقداماتی که این شبکه انجام داده، پخش گزارشی موهن است که سران مقاومت اسلامی را به تروریستی بودن متهم می‌کند؛ این اقدام به وضوح نشان‌دهنده موضع‌گیری خصمانه این شبکه علیه جبهه مقاومت است و واکنش‌های شدیدی از سوی مردم خصوصاً عراق و دیگر کشورهای اسلامی را به‌دنبال داشته است. 

شبکه MBC با نمایش سریال‌ها و فیلم‌هایی که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی می‌پردازد و به عینه مشخص است به‌طور عمدی در راستای سیاست‌های کلان رژیم صهیونیستی و آمریکا عمل می‌کند؛ این تغییر رویکرد به وضوح در محتوای برنامه‌های این شبکه مشهود است و به نظر می‌رسد که در تلاش است تا اتحادیه کشورهای اسلامی را تحت تأثیر سوء  قرار دهد. 

موضع‌گیری‌های خصمانه این شبکه، پیامدهای جدی بر ثبات و آرامش در روابط میان عربستان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی دارد؛ سئوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این سیاست‌ها با توجه به تحولات فعلی منطقه ادامه خواهند یافت؟ 

با توجه به اوج ددمنشی و وحشی‌گری‌های رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و لبنان احساسات عمومی نسبت به عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها به شدت منفی است و این امر می‌تواند به چالش‌های جدی برای رسانه‌های حامی این سیاست‌ها منجر شود. 

در این راستا، واکنش‌های تند مردم خصوصاً شب گذشته در عراق در برابر این نوع محتوا نشان‌دهنده‌عدم پذیرش عمومی این رویکرده و علاقه قلبی مردم به جبهه مقاومت است و البته اخیراً نارضایتی عمومی از سریال‌ها و برنامه‌هایی که به تفرقه‌افکنی و عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها می‌پردازد، به یک چالش جدی برای این شبکه تبدیل شده است؛ به همین دلیل، این شبکه باید به پیامدهای اجتماعی و سیاسی این نوع برنامه‌ها توجه بیشتری داشته باشد. 

در نهایت، عملکرد شبکه MBC عربستان با پخش سریال‌هایی که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی می‌پردازد، به یکی از چالش‌های جدی در روابط میان کشورهای اسلامی تبدیل شده است؛ این روند نه‌تنها به بی‌ثباتی در منطقه می‌افزاید، بلکه نیازمند توجه و واکنش جدی از سوی کشورهای اسلامی و نهادهای متولی این امور است. 

به یاد داشته باشیم که اتحاد و همبستگی، کلید موفقیت در برابر چالش‌های بزرگ است بنابراین، نهادهای اسلامی و عربی باید به این موضوع توجه کرده و گام‌هایی مؤثر در راستای ایجاد همبستگی و مقابله با تفرقه‌افکنی رسانه‌های معاند، مزدور و جیره‌خوار مانند MBCبردارند، این امر می‌تواند به تقویت روابط میان کشورهای اسلامی و حفظ امنیت و ثبات در منطقه کمک کند. 

مجتبی جنگلی‌نیا؛ فعال رسانه

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از