حالت تاریک
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خبر داد:

کاهش ذخایر فرآورده‌‌‌های خونی استان کرمانشاه

کاهش ذخایر فرآورده‌‌‌های خونی استان کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از کاهش ذخایر فرآورده‌های خونی استان طی روزهای گذشته به دلیل کاهش مراجعه‌کنندگان خبر داد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به افزایش سفرهای تابستانی و گرمای هوا میزان مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در استان کرمانشاه کاهش يافته و این امر در کاهش ذخایر خونی استان تأثیر منفی گذاشته است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون سطح ذخایر خونی استان کرمانشاه کاهش یافته اما توانسته‌ایم درخواست و نیاز فرآورده‌های خونی تمام مراکز درمانی را تأمین کنیم.

میرزاده تصریح کرد: از تمام هم‌شهریان که شرایط و توانایی اهدای خون را دارند درخواست داریم نسبت به مراجعه به مرکز انتقال خون استان کرمانشاه به منظور اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند اقدام کنند.

وی ادامه داد: خون و فرآورده‌های آن یک ماده حیاتی برای انسان‌ها و مراکز درمانی است و عمر فرآورده خونی پلاکت تنها سه روز است که در صورت کاهش اهداکنندگان با مشکل در حوزه تأمین نیاز مراکز درمانی مواجه می‌شویم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فرآورده‌ خونی پلاکت به دو صورت مستقیم از طرق اهدای پلاکت و تهیه از واحدهای خونی تأمین می‌شود و بیماران سرطانی و افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند به این ماده نیازمندند.

میرزاده عنوان کرد: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه در روزهای غیرتعطیل از ساعت هفت صبح تا ساعت ۱۹ عصر و در روزهای تعطیل از ساعت هفت تا ۱۳ آماده پذیرش اهداکنندگان است.

وی تأکید کرد: بانوان نیز می‌توانند همانند آقایان نسبت به اهدای خون اقدام کنند زیرا چنان‌چه افراد دارای مشکل خاصی باشند با توجه به اهمیت سلامت آن‌ها افراد توسط پزشک از انجام این کار منع می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از