حالت تاریک
رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه خبر داد:

کاهش ۷۱ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های کرمانشاه

کاهش ۷۱ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های کرمانشاه

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه از کاهش ۷۱ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های کرمانشاه خبر داد.

عبدالحسین زارع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در جو استان کرمانشاه و بارش باران در محورهای مواصلاتی سطح جاده‌های استان لغزنده است که رانندگان باید احتیاط بیشتری را داشته باشند.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر تمام راه‌های استان کرمانشاه باز و تردد در آنها جريان دارد و با توجه به فعال بودن سامانه بارشی احتمال تشکيل آب گرفتگي مقطعی بر روی جاده‌ها در اثر بارندگی وجود دارد.

زارع تصریح کرد: لغزندگی جاده‌ها موجب پايين آمدن ايمنی ترددها شده و خطر وقوع سانحه افزايش پيدا می‌کند و به همين علت مسافران نوروزی بايد با احتياط و به دور از عجله و شتاب رانندگی کنند.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از شتاب و سبقت غیرمجاز، داشتن اطلاعات کافی راه‌ها و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله الزامات سفر در هوای بارانی است.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه تاکید کرد: در اين شرايط واژگونی بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه از مهم ترين خطرات پيش‌روی رانندگان است که بايد توجه داشت سرعت عاملی حادثه آفرين است و در صورت وقوع سانحه صدمات بسيار شديدی به بدن سرنشينان خودرو وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به همکاری مردم در طرح نوروزی با پلیس افزود: در سفرهای نوروزی امسال کاهش ۷۱ درصدی فوتی‌های سوانح رانندگی را داشته‌ایم که باید از مردم برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تشکر ویژه داشته باشیم.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه بیان کرد: طرح نوروزی پليس راه از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد و ۱۲۴ تیم محسوس و نامحسوس به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های استان کرمانشاه حضور دارند و با رانندگان متخلف برخورد خواهند کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از