حالت تاریک

گزارش ۸۰مورد گازگرفتگی از ابتدای امسال در کرمانشاه

گزارش ۸۰مورد گازگرفتگی از ابتدای امسال در کرمانشاه

رئیس اورژانس و پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا به امروز، ۸۰ مورد گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان گزارش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مسعود قلعه‌سفیدی در خصوص استفاده ایمنی از وسایل گازسوز به خصوص بخاری در فصل سرمای سال، اظهار داشت: بحث غرق شدگی در ۶ ماه نخست سال و بحث گازگرفتگی در ۶ ماهه دوم سال، دو مأموریت در طول سال است که بر مأموریت‌های اورژانس اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: با شروع فصل سرما؛ بحث استفاده از وسایل گاز‌سوز و نفت‌سوز را داریم که به علت عدم رعایت ایمنی، تولید گاز منوکسید کربن که بی‌رنگ و بی‌بو است مشکلاتی برای همشهریان به وجود می‌آورد.

رئیس اورژانس و پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، تنگی نفس و سوزش چشم را به عنوان علائم مسمومیت با گاز منو‌کسید کربن عنوان و خاطرنشان کرد: این گاز به آن حد خطرناک است که از آن به‌عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود.

وی از شهروندان خواست حتما از وسایل گازسوز استاندارد استفاده کنند و افزود: در نصب لوله بخاری توجه داشته باشید، لوله باید گرم و داغ باشد مسیر دودکش را حتما بررسی کنید، شعله باید به رنگ آبی بسوزد.

قلعه‌سفیدی با اشاره به آمار مسمویت با گاز منوکسید کربن در استان، کل مسمومیت‌های سال گذشته را ۲۰۹ نفر با ۱۰ فوتی اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تا به امروز چهاردهم آبان‌ماه، ۸۰ مورد مسمومیت با گاز منو‌کسید کربن گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته تا پایان آبان‌ماه که ۷۱ نفر بوده، روندی افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در صورت بروز حادثه‌، با حفظ خونسردی ابتدا درب و پنجره را باز کنید و در صورت بیهوشی فردی؛ با فراهم کردن امکان تهویه هوا، او را به بغل بخوابانید و حتما با اورژانس تماس بگیرند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از