حالت تاریک

۲۳ مرداد؛ روزی برای تجلیل از «مقاومت»

۲۳ مرداد؛ روزی برای تجلیل از «مقاومت»

روز مقاومت اسلامی یكی از تحولات مهم و تاریخی جهان اسلام است كه عزت و سرافرازی رزمندگان مقاومت اسلامی را برای همگان آشكار كرد.

 

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ۲۳ مرداد روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حزب‌الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید، روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمر داد.

جنگ ۳۳‌ روزه که به جنگ «تموز» یا جنگ «ششم» نیز معروف است، بعد از حمله رژیم‌ صهیونیستی در ۱۲ جولای ۲۰۰۶ میلادی برابر با ۲۱ تیر ۱۳۸۵ شمسی به لبنان آغاز شد، ششمین ارتش بزرگ جهان با بیش از ۳۰ هزار نظامی وارد جنگ با حزب‌الله شدند. این جنگ بعد از ۳۳ روز در صبح روز ۳۴ برابر با ۱۴ آگوست ۲۰۰۶ مصادف با ۲۳مردادماه سال ۱۳۸۵ با ورود سازمان ملل و صدور قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به پایان رسید.

شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مناسبت پیروزی حزب‌الله لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۳ مرداد را روز «مقاومت اسلامی» نام‌گذاری کرد تا بدین ترتیب، تجلیل از واژه مقدس «مقاومت» را برای همیشه ماندگار و جاویدان کند.

هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه ۲۳ مرداد سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان و رژیم غاصب صهیونیستی است، اظهار داشت: این پیروزی که در سال ۲۰۰۶ در جریان یک جنگ ۳۳ روزه به دست آمد نماد قدرت‌نمایی حزب‌الله بر یک رژیم دست‌نشانده بود که این روز با عنوان روز مقاومت نامگذاری شده است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: در جریان این جنگ برنامه بسیار بزرگی از سوی کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس فرانسه، آلمان، مصر، اردن و عربستان برای شکست حزب‌الله طرح‌ریزی شده بود که «کُندُلیرا رایس» وزیر امور خارجه وقت آمریکا از آن جنگ به عنوان درد زایمان خاورمیانه یاد کرد.

وی گفت: آنها بر این گمان بودند که اسرائیل غاصب پیروز این جنگ خواهد بود و پس از آن خاورمیانه جدیدی متولد خواهد شد که در آن از نیروهای مخالف آمریکا و رژیم صهیونیستی خبری نخواهد بود اما روند جنگ آنچنان که آنها می‌خواستند پیش نرفت و در همان هفته اول، رژیم اشغالگر قدس متوجه شد که قدرت حزب‌الله شکست‌ناپذیر است از این‌رو چاره‌ای جز پایان جنگ ندارد با این حال آمریکا از همان اول رژیم غاصب را برای رسیدن به اهدافش تشویق به ادامه جنگ می‌کرد.

شفیعی ادامه داد: با وجود تمام حمایت‌ها رژیم صهیونیستی پس از ۳۳ روز در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۰۶ به شکست خود در مقابل حزب‌الله اذعان و تسلیم مقاومت حزب‌الله شد، در جریان این جنگ قدرت حزب‌الله و جریان مقاومت به خوبی نمودار و مشخص شد که مقاومت بسیار قوی‌تر از آن است که بخواهد از یک رژیم وابسته و یک سگ زنجیری شکست بخورد.

شفیعی تصریح کرد: هیمنه‌ای که این رژیم با پشتیبانی آمریکا و به واسطه مجهزشدن به پیشرفته‌ترین سلاح‌های روز کسب کرده بود در جریان این جنگ شکسته و مشخص شد که این رژیم در سراشیبی سقوط قرار گرفته و چاره‌ای جز تسلیم‌شدن در برابر قدرت مقاومت ندارد.

وی افزود: جنگ ۳۳ روزه تجربه‌ای بسیار ارزشمند بود که به نماد مقاومت تبدیل شد این جنگ، تاریخی از عظمت و توانمندی جریان مقاومت را به نمایش گذاشت این موضوع تبدیل به درسی برای جریان مقاومت در کل منطقه شد که بدانند مقاومت نتیجه دارد. 

شفیعی گفت: مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده‌اند که هزینه سازش بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است، مقاومت هزینه‌هایی همچون شهادت، سختی، ویرانی و آوارگی را در پی دارد اما نباید پنداشت که با سازش می‌توان هزینه‌ها را کمتر کرد و به پیروزی و موفقیت رسید.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی بیان کرد: برخی گروه‌های سازش‌کار فلسطینی در کرانه غربی می‌خواستند با رژیم صهیونیستی سازش کنند اما تجربه نشان داد که نه تنها به موفقیت دست نیافتند، بلکه ظلم رژیم صهیونیستی به اَشکال مختلف همچون غصب زمین‌هایشان بر آنها سایه افکند این پیروزی که عبارت زیبای مقاومت اسلامی بر آن نهاده شد تنها مختص به سال ۲۰۰۶ نبود بلکه نمادی برای یک مقاومت طولانی‌مدت به منظور فائق آمدن بر رژیم صهیونیستی و در نهایت نابودی آن شد.

وی گفت: جنگ ۳۳ روزه بر جریان مقاومت آن‌قدر تأثیرگذار بود که پس از ۱۷ سال از پایان آن، عملیات ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ به نمادی ارزشمند برای مقاومت مبدل و باعث شد تا رژیم اشغالگر قدس متحمل یک شکست امنیتی بزرگ شود و طوفان الاقصی چنان حفره امنیتی را در رژیم صهیونیستی ایجاد کرد که به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود.

شفیعی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد تجاوز بی‌رحمانه و جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین به‌ویژه در حق زنان و کودکان بی‌دفاع غزه هستیم، این وحشی‌گری‌ها ناشی از عصبانیت رژیم صهیونیستی از شکست مفتضحانه‌اش در جریان عملیات طوفان‌الاقصی است. 

وی اذعان داشت: تجربه نشان داده است که مقاومت می‌تواند نتیجه‌بخش باشد ملت‌های منطقه که می‌خواهند آزاد زندگی کنند و خودشان را از زیر یوغ رژیم اشغالگر قدس نجات دهند راهی جز مقاومت ندارند، همان‌گونه که در سال ۲۰۰۶ و در جریان جنگ ۳۳ روزه نماد مقاومت را در حزب‌الله لبنان دیدیم.

شفیعی خاطرنشان کرد: امروزه دامنه مقاومت بسیار گسترده‌تر شده است به گونه‌ای که مثلاً مردم قهرمان یمن به یکی از نمادهای مقاومت در جهان تبدیل شده‌اند این مردم آزاده با دستان خالی و در شرایط سخت اقتصادی همچون کوه در برابر آمریکا رژیم اشغالگر قدس و تمامی متجاوزین ایستاده‌اند.

وی گفت: سوریه هم به نماد دیگری از مقاومت تبدیل شده است این کشور با وجود رؤیارویی با توطئه‌های مختلف از جانب مستکبران و گروه‌های وابسته به آنها و نیز تحمل جنگ و ویرانی نه تنها خود مقاوم و استوار مانده بلکه دست از حمایت از جریان مقاومت نیز برنداشته است. 

شفیعی افزود: در واقع سوریه نه تنها از محور مقاومت خارج نشد بلکه به یکی از ستون‌های اصلی محور مقاومت تبدیل شد، حوزه مقاومت در کشور همسایه ما یعنی عراق نیز بسیار گسترده‌تر شده است از ابتدای جولان آمریکایی‌ها در عراق هسته‌های مقاومت در آن کشور شکل گرفتند و امروزه حشدالشعبی و دیگر جریان‌های مقاومت در عراق به پدیده‌ای تبدیل شده‌اند که خواب را از چشم دشمنان ربوده‌اند.

گسترش حوزه مقاومت در بسیاری از کشورهای جهان

وی افزود: حوزه مقاومت امروزه در بسیاری از کشورهای منطقه و تعدادی از ملل آزاده جهان گسترش پیدا کرده است امروزه مقاومت یک موضوع مقطعی و محدود به عده‌ای از مبارزان و انقلابیون نیست، حوزه مقاومت آن‌قدر گسترده شده است که تمام منطقه را روز به روز تحت پوشش خود قرار می‌دهد و بی‌شک در آینده پیروزی مقاومت و شکست دشمنان مقاومت رقم خواهد خورد.

شفیعی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر شاهد ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی هستیم، حدود ۱۱ ماه است که رژیم صهیونیستی به شدت جنایت خود افزوده و اقدام به جنایت در غزه و ترور در کشورهای دیگر کرده است، این رژیم خون‌خوار به مدرن‌ترین سلاح‌های روز مجهز است با این حال در باتلاق غزه گرفتار شده است و تنها کاری که از دستش بر می‌آید آدم‌کشی و نسل‌کشی است و این رژیم جنایتکار به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: با این اوصاف تنها راه پیش روی مسلمانان و تمام آزادگان جهان در مقابل جبهه ظلم و استکبار مقاومت است و تجربه بارها ثابت کرده است که نتیجه مقاومت پیروزی سپاه اسلام و شکست دشمنان است.

مقاومت ۳۳ روزه حزب‌الله نقطه عطفی برای جریان مقاومت در فلسطین بود

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله فاضلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه روز مقاومت اسلامی یک پیام جدی دارد، اظهار داشت: اگر تاریخ را مورد کنکاش قرار دهیم، سرزمین‌های فلسطین و جنوب لبنان از زمانی که مورد تعدی رژیم غاصب صهیونیستی بوده‌اند، هرجا که مقاومت کرده‌اند و بر روی شعارهای خودشان ایستاده‌اند به هدف‌هایشان نزدیک شده‌اند و هرجا مقاومت را کنار گذاشته‌اند و شعار مذاکره و مصالحه سر داده‌اند از هدف‌هایشان فاصله گرفته‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه افزود: اسرائیل جرثومه فساد و به تعبیر امام موسی صدر، شر مطلق است یعنی در تمام زمینه‌ها و به هر شکل ممکن، سازش با این فرقه تبهکار خسارت‌بار است. 

وی گفت: هرچند مقاومت هزینه‌هایی دارد اما یقیناً برکات و ثمرات آن بیشتر است، هزینه مقاومت از سازش و تسلیم کمتر است؛ در مقاومت ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان مقابل رژیم تا دندان‌مسلح صهیونیستی، برای اولین بار جبهه استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی به قدرت مقاومت اعتراف کردند و تسلیم شدند و در پایان جنگ ۳۳ روزه به تمام خواسته‌های حزب‌الله تن در دادند.

فاضلی ادامه داد: مقاومت جانانه ۳۳ روزه حزب‌الله نقطه عطفی برای جریان مقاومت در فلسطین بود و الهام‌بخش عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی شد که باعث شکست مفتضحانه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود. 

وی گفت: پس از گذشت ۱۱ ماه از جنگ غزه علت طولانی‌شدن جنگ این است که اسرائیل به این نتیجه رسیده که اگر تسلیم خواسته‌های مقاومت شود تا ابد توان، اراده و قدرت لازم را برای عملیات‌های بعدی به دست نخواهد آورد و روند اضمحلال و فروپاشی رژیم آپارتاید سرعت خواهد گرفت. 

فاضلی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی با انجام این جنایات درصدد به تأخیر انداختن فروپاشی و نابودی خود برآمده است، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت نباید در این عرصه احساسی یأس و ناامیدی کند.

وی تصریح کرد: افق مقاومت بسیار روشن، کارساز و سرنوشت‌ساز است، ملت‌های آزاده جهان و ملت قهرمان ایران نیز باید در این مسیر پشتیبان مقاومت باشند و همچنین جهان اسلام باید با بصیرت عمل کند و از پشتیبانی خود نسبت به جبهه مقاومت فروگذار نکند.

فاضلی افزود: با مقاومت، انسجام و اتحاد ملت‌های مسلمان در حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت دست رژیم غاصب صهیونیستی از منابع جهان اسلام کوتاه خواهد شد اما اگر مسلمانان با جریان مقاومت همراهی نکنند در آینده سرنوشت خوشایندی نخواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ مقاومت جنبش حزب­‌الله و مقاومت فلسطین سال­هاست که در مقابل زورگویی کشورهای قدرتمند ایستاده­‌اند و این مقاومت همچنان ادامه دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از