حالت تاریک
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه:

۴هزار کرمانشاهی در ماه رمضان خون اهدا کردند

۴هزار کرمانشاهی در ماه رمضان خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به رشد ۲۲ درصدی اهدای خون در ماه رمضان امسال گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ کرمانشاهی در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه همواره در تمام ایام فعال بوده و نیاز مراکز درمانی را به خون و فرآورده‌های خونی تأمین کرده است زیرا این ماده حیاتی هیچ‌گونه جایگزینی ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان مراکز انتقال خون استان کرمانشاه طی دو نوبت صبح و تا ساعت ۲۲ آماده پذیرش مراجعه‌کنندگان خون بودند تا مشکلی برای مراکز درمانی و بیماران ایجاد نشود.

میرزاده تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود طرح رمضان مرکز انتقال خون استان کرمانشاه از تاریخ ۲۲ اسفندماه آغاز و تا پایان روز ۲۲ فروردین‌ماه ادامه داشت که طی آن بیش از ۵ هزار نفر به مرکز انتقال خون کرمانشاه مراجعه کردند که ۴ هزار و ۳۰۰ نفر موفق به اهدای خون و پلاک شدند.

وی خاطرنشان کرد: آمار اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است که قطعا با همکاری مردم و اهداکنندگان این مهم محقق شده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: طی سال گذشته نیز مرکز انتقال خون استان کرمانشاه به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی پاسخگوی مراجعه‌کنندگان بود که طی آن از ۷۰ هزار مراجعه کننده، ۵۸ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

میرزاده عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی انتقال خون استان کرمانشاه طی امسال ترغیب بیشتر جوانان و بانوان نسبت به اهمیت موضوع اهدای خون است تا بتوانیم نیازهای خونی استان را به بهترین وجه پاسخگو باشیم.

وی تاکید کرد: از تمام هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم اهدای خون را فراموش نکنند زیرا خون یک ماده حیاتی است و عمر فرآورده پلاکت تنها سه روز است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از