دوشنبه 26 شهر 1403
1403-04-31 18:07 - شماره خبر : 8251 0
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه:

۴۵ درصد کرمانشاهیان بیمه تأمین اجتماعی دارند

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: ۴۵ درصد کرمانشاهیان بیمه تأمین اجتماعی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اسکندر کاکایی ظهر امروز یک‌شنبه در جمع اصحاب رسانه کرمانشاه به مناسبت هفته سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: ۵۴ درصد جمعیت کشور شامل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که در ۳۳ ماه اخیر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه‌شده جدید به سازمان کشور شده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۴۰ درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که میانگین پوشش بیمه‌ای این سازمان در کشور ۵۴ درصد است اما میانگین استان از کشور پایین‌تر است که باید سعی کنیم پوشش بیمه‌ای را در استان ارتقا دهیم.

کاکایی تصریح کرد: تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه از ۲۵۷ هزار نفر به ۲۷۱ هزار نفر طی دو سال اخیر افزایش یافته و در مجموع هم‌اکنون ۸۲۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها بازنشسته و مستمری‌بگیر این سازمان هستند.

وی ادامه داد: طی تيرماه امسال ۸۸۳ میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده که همچنين ۳۵ میلیارد تومان کمک‌های کوتاه‌مدت، ۲۵۰ میلیارد تومان درمان بوده که در مجموع ۲۱ هزار و ۵۰۰ کارگاه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه هستند که تنها ۵۰۰ کارگاه بیش از ۵۰ نفر بیمه‌شده دارند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین در استان کرمانشاه بیش‌ از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که علاوه بر دریافت حقوق سوابق بیمه‌ای برای آنها لحاظ می‌شود که هم‌اکنون حداقل حقوق ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان است.

کاکایی عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی همواره سعی کرده با اجرای طرح‌های مختلف بیمه‌شدگان خود را افزایش دهد که در همین راستا ۱۱ هزار نفر زنان خانوار، یک هزار و ۵۰۰ دانشجو و بیمه فراگیر ایرانیان سهم به‌سزایی در این راهبرد مهم داشته است.

وی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه ۵۵۰ میلیارد تومان مطالبه قطعی از کارفرمایان دارد که با احتساب جریمه‌های غیر‌قطعی این میزان به ۸۵۰ میلیارد تومان می‌رسد و دولت سیزدهم ۲۴۳ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های سازمان را پرداخت کرد اما تا پایان سال ۱۴۰۱، مبلغ ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم.

مدیرکل‌ سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: طی سه سال گذشته شاهد برگزاری تجمعاتی از سوی بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان در مقابل ادارات تأمین اجتماعی هستیم که نسبت به میزان حقوق خود معترض هستند اما باید بدانیم این سازمان بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی و دولت عمل می‌کند و میزان پرداخت حقوق با در نظر گرفتن میزان دستمزد و سابقه بیمه‌ای محاسبه می‌شود.

کاکایی عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی بر اساس برنامه هفتم توسعه تاکنون نسبت به اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کرده و برای اجرای مجدد آن نیازمند کمک‌های دولت است و این سازمان برای افزایش هزینه‌های خود نیازمند منابع مالی است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۵ خردادماه لیست هوشمند بیمه راه‌اندازی شده و بر اساس مصوبه شورای عالی کار نسبت به محاسبه دستمزد و سابقه اقدام می‌کند که بیمه‌شدگان می‌توانند نسبت به آن آگاهی پیدا کنند و سازمان تأمین اجتماعی همواره سعی کرده با ایجاد سامانه‌های هوشمند نسبت به الکترونیکی کردن فرآیندها اقدام کند.

https://mersadnews.ir/short/eoZpg
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار