حالت تاریک
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

۹۰ درصد جرائم سایبری در کرمانشاه کشف شد

۹۰ درصد جرائم سایبری در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پلیس فتا به صورت مداوم فضای سایبری را رصد می‌کند، گفت: ۹۰ درصد جرائم سایبری در کرمانشاه کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، سردار مهدی حاجیان ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه‌ها در خط مقدم جنگ رسانه‌ای با دشمنان قرار دارند که وظیفه مهم و خطیر اطلاع‌رسانی و تبیین افکار عمومی را برعهده دارند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: امروز رسانه و دانش رسانه به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت محسوب می‌شود و راهبرد نظام نوین جهانی نیز در این راستا قرار دارد که بتواند از این فضا به نفع خود استفاده کند.

سردار حاجیان بیان کرد: امروز جنگ ترکیبی همه جانبه‌ای علیه ملت ایران شکل گرفته و قصد دارد که افکار عمومی را از طریق انتشار داده‌های هدفمند تحت تأثیر قرار دهد که نقش رسانه‌ها در این عرصه بسیار ویژه است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ماموریت پلیس ایجاد نظم و امنیت جامعه است و برای تحقق این مهم تا پای جان خود ایستاده و گواه این حقیقت تقدیم شهدای بسیاری در مسیر تأمین امنیت مردم است و در رویدادهای مختلف مانند انتخابات، اربعین، نوروز و... با همه توان حاضر بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس تکیه‌گاه و خدمتگزار مردم است، افزود: از ابتدای ورود به استان آمار سرقت‌ها رو به افزایش بود که موجبات نگرانی مردم را فراهم کرده بود اما با یک برنامه هدفمند شامل کنترل مجرمین سابقه‌دار ترمز افزایش سرقت کشیده شد.

سردار حاجیان اضافه کرد: طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سرقت منازل ۲۳ درصد کاهش، سرقت خودرو ۱۹ درصد کاهش، سرقت احشام ۱۸ درصد افزایش، سرقت مغازه ۲۷ درصد کاهش، قاپ‌زنی ۲۳ کاهش، سرقت محموله ۶۰ درصد کاهش داشته و در مجموع سرقت‌های مهم تا پایان ۲۵ اسفندماه کاهش ۱۸ درصدی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: همچنین سرقت به عنف متاسفانه ۱۷ درصد افزایش داشته که به عاملان این سرقت‌ها هشدار می‌دهیم که پلیس برخورد جدی با آنها خواهد داشت و گروه فوریت‌های ضربت پلیس نیز در حال آموزش لازم است تا بتواند در جرایم مهمه به سرعت وارد عمل شود و سرقت‌های جزیی نیز ۲۷ درصد کاهش داشته که ناشی از جمع‌آوری معتادین متجاهر است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مطالبات عمومی مردم جمع‌آوری معتادین متجاهر از طریق افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ است و باید بدانیم متاسفانه پدیده معتادین متجاهر در حال افزایش است و در مجموع سرقت‌های خرد و کلان و مهمه با کاهش ۲ درصدی مواجه‌ایم.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: طی امسال یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۶۷ تماس با مرکز ۱۱۰ پلیس برقرار شده که ۴۴۴ هزار و ۹۹۶ مورد منجر به عملیات شده است و در حوزه کشفیات سلاح غیرمجاز نیز با رشد ۱۴ درصدی رو به رو هستیم که این موضوع ناشی از شرایط مرزی و جغرافیایی ویژه استان است علاوه بر آنکه در مورد جرایم مهمه و سرقت‌های خرد با خلاءهای قانونی برای ایجاد بازدارندگی مواجه هستیم.

وی با اشاره به عملکرد پلیس مواد مخدر اضافه کرد: در حوزه پلیس مواد مخدر امسال ۳ هزار و ۴۰۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کرمانشاه کشف شده که در این راستا ۶ هزار و ۳۴۸ خرده‌فروش و ۲۴۸ قاچاقچی دستگیر، ۴۱ باند منهدم، ۱۵۵ دستگاه خودرو توقیف و ۱۳۸ عملیات انجام گرفته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: همچنین در راستای حل مشکلات ترافیکی قرارگاه کاهش تصادفات را از سالن جلسات به معابر و خیابان‌ها بردیم که در نهایت مشکلات ترافیکی قزانچی، آناهیتا و میدان نیایش تا حدودی برطرف شد که مدیرانی که اقدام به ترک فعل داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار حاجیان بیان کرد: طرح هر کلانتری یک شهر نیز به صورت آزمایشی در پنج کلانتری کرمانشاه در حال اجراست که با نظارت بیشتری بر حوزه استحفاظی خود در حال انجام ماموریت هستند و طی امسال در صورت تأمین منابع لازم نسبت به هوشمندسازی پلیس اقدام خواهیم کرد که مرکز مانیتورینگ پلیس راهور تا ۱۰ اردیبهشت راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه پلیس فتا نیز امسال بیش از ۹۰ درصد جرایم سایبری و کلاهبرداری کشف شد که در نتیجه آن بیش از ۱۹ میلیارد تومان به حساب اشخاص بازگشت داده شد و نوروز آینده شاهد حضور تیم‌های فوریت پلیس فتا در بین مردم خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شعار نوروز امسال امنیت و آرامش در بهار قرآن و طبیعت است، گفت: تمام نیروهای پلیس برای طرح نوروزی در آماده‌باش هستند و برنامه‌ریزی و تقسیم کار لازم توسط پلیس‌های تخصصی صورت گرفته و اکنون نیز نیروهای پلیس در بازارها برای تامین نظم و امنیت حضور دارند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از