حالت تاریک

80 مدرسه خیرساز در دست ساخت در سالجاری

80 مدرسه خیرساز در دست ساخت در سالجاری

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: طی سال جاری ۱۲۴ پروژه شامل ۴۰۰ کلاس درس و زیربنای ۳۷ هزار متر مربعی در دست اجرا است که از این تعداد ۸۰ مدرسه با مشارکت خیرین ساخته خواهد شد.

مرزبان نظری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: تا پایان سال آینده همه مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز استان کرمانشاه جمع آوری خواهند شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۱۴۵ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان وجود داشت، افزود: در مهر امسال ۳۵ مدرسه کانکسی از این تعداد جمع‌آوری و مدارس نوساز جایگزین آن‌ها خواهد شد.

وی گفت: تعداد 40 مدرسه کانکسی تا پایان امسال از سطح استان برچیده خواهد شد و مدارس نوساز جایگزین آنها خواهند شد.

نظری در ادامه اشاره‌ای به پروژه‌های سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، داشت و گفت: سهم آموزش و پرورش این استان از پروژه‌های مصوب سفر یک هزار و ۲۲ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان آن از محل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش طی سه سال تأمین خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین از مجموع اعتبارات مصوب سفر تاکنون ۳۱۷ میلیارد تومان در حوزه نوسازی مدارس برای انجام کارهایی از جمله ساخت و ساز، حذف مدارک کانکسی و خرید تجهیزات مدارس تحقق پیدا کرده است.

وی همچنین به پروژه‌های در دست اجرای سازمان نوسازی مدارس استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طی سال جاری ۱۲۴ پروژه شامل ۴۰۰ کلاس درس و زیربنای ۳۷ هزار متر مربعی در دست اجرا است که از این تعداد ۸۰ مدرسه با مشارکت خیرین ساخته خواهد شد.

نظری  در بخش دیگری از سخنانش میانگین سرانه فضای آموزشی کشور را ۵.۲ متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: این سرانه در کرمانشاه به دلیل ساخت و سازهای زلزله آبان سال ۹۶ به ۶.۴ متر مربع رسیده که از میانگین کشوری نیز بیشتر است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از