حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
اجازه تعریف پروژه‌های زیرساختی جدید را نداریم
معاون اداره‌کل ورزش و جوانان کرمانشاه:

اجازه تعریف پروژه‌های زیرساختی جدید را نداریم

معاون ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: به دلیل ناتمام ماندن بسیاری از پروژه‌های ورزشی در کشور، وزارتخانه دستورالعملی را ابلاغ کرده که طبق آن، استان‌ها مجاز به تعریف و آغاز هیچ‌گونه پروژه ورزشی جدیدی نیستند.

محمد حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در خصوص مشکلات زیرساختی هیأت‌های ورزشی استان کرمانشاه اظهار داشت: نمی‌توان ادعا کرد که همه هیأت‌های ورزشی استان از کمبود زیرساخت‌ها رنج می‌برند و طرح این موضوع درست نیست.

معاون ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه عنوان کرد: ما در کرمانشاه بحث زیرساخت‌ها را به سه گروه تقسیم کرده‌ایم؛ نزدیک به ۴۰ درصد از هیأت‌های ورزشی استان دارای خانه اختصاصی هستند و این موضوع در سطح کشور کم‌نظیر است.

وی در ادامه افزود: ۳۰ درصد دیگر از هیأت‌ها ضمن اینکه خانه ورزش اختصاصی دارند اما به دلیل تعداد زیاد ورزشکارانشان از امکاناتی که در استان موجود است به‌صورت اشتراکی نیز استفاده می‌کنند و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و هیأت‌های ورزشی زمان‌بندی مشخصی برای استفاده از امکانات ورزشی دارند.

حسین‌زاده بیان کرد: اما در رابطه با ۳۰ درصد باقی‌مانده، مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان نیز مطلع است که فاقد زیر‌ساخت‌های اختصاصی هستند و شرایط ورزشی‌شان به گونه‌ای است که نمی‌توانند از زیرساخت‌های سایر هیأت‌ها استفاده کنند از جمله هیأت‌های اتومبیل‌رانی و موتورسواری، قایقرانی، اسکی و... که جزو ورزش‌های پرطرفدار و محبوب هستند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر رشته‌های ذکر شده، بسیاری از رشته‌های جدیدی که در طول چند سال گذشته ایجاد شدند متأسفانه در سال‌های قبل ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای آن‌ها پیش‌بینی نشده است و اکنون به‌دلیل اینکه وزارت ورزش با یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام مواجه است با مشکلات متعددی در این زمینه روبه‌رو هستیم.

وی در ادامه گفت: به دلیل ناتمام ماندن بسیاری از پروژه‌های ورزشی در کشور، وزارتخانه دستورالعملی را ابلاغ کرده که طبق آن، استان‌ها مجاز به تعریف و آغاز هیچ‌گونه پروژه ورزشی جدیدی نیستند؛ این بدان معنا است که حتی در صورت تخصیص اعتبارات نیز امکان ساخت پروژه‌های جدید وجود ندارد.

حسین‌زاده در پایان گفت: مشکل زیرساخت‌های ورزشی استان مربوط به کوتاهی و قصوری است که ۲۰ سال گذشته انجام شده زیرا زمانی که اعتبارات عمرانی کشور در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داشت و هیچ‌گونه محدودیتی برای ایجاد زیرساخت‌ها وجود نداشته، اقدام خاصی صورت نگرفته است و متأسفانه این کوتاهی باعث شده امروز شاهد کمبود جدی امکانات ورزشی در استان باشیم.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از