حالت تاریک
رئیس‌جمهور در گردهمایی سراسری بسیجیان:

بسیج یک جریان سیاسی خاص نیست

بسیج یک جریان سیاسی خاص نیست

رئیس‌جمهور در گردهمایی سراسری مسئولان بسیج دانشجویی و طلاب بسیجی، گفت: بسیج موانع را می‌شناسد و تلاشش در برداشتن موانع و مشکلات است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از  خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در گردهمایی سراسری مسئولان بسیج دانشجویی و طلاب بسیجی که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، در سخنانی گفت: بسیج را باید همه امت ببینیم، زیرا بسیج مجموعه‌ای معتقد به خداوند، معاد و ارزش‌های الهی است.

رئیسی تاکید کرد: هدف بسیج شکل دادن امت اسلامی است که همواره پویاست و در حال حرکت است و متوقف نمی‌شود و دارای هدف و مقصد است.

رئیس قوه مجریه کشور اظهار داشت: بسیج موانع را می‌شناسد و تلاشش در برداشتن موانع و مشکلات است.

رئیس جمهور ادامه داد: بسیج دارای توکل به خدا و اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های امت است و در این امت، امام و مقتدا نیز دیده می‌شود. از سویی، عنصر هدفدار بودن و عنصر امام و پیشوا در آن وجود دارد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: بسیج در حرکت است و در این حرکت امت اسلامی، نگاهمان به همه گویش‌ها و ملت‌ها است.

وی افزود: جامعه بسیجی جامعه آمر به معروف و ناهی از منکر با اراده و تصمیم فولادین برای کنار زدن موانع است و در حال حرکت بوده و دارای مقصد است که این مقصد شکل دادن به تمدنی به نام دین و ارزش‌های الهی است.

رئیس جمهور گفت: اگر کمک‌های استکباری و آمریکایی نبود، چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نداشت.

وی ادامه داد: آنچه سید نورانی مقاومت در کلامش گفت این بود که حکومت صهیونیستی، حکومت عنکبوتی و سست‌تر از تار عنکبوت است که دیگر وجود ندارد.

حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ غزه، اظهار داشت: در جنگ غزه شاهد مقابله ایمان در برابر استکبار و مقابله شرافت در مقابل شرارت بودیم.

وی ادامه داد: این جنگ مقابله نیروهای معتقد به خدا، قرآن، معاد، پیامبر و انسان‌های با اراده با تصمیم فولادین در مقابل استکبار بود و این امر همان روحیه و حرکت بسیجی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان داعش فرمودند که داعش دست‌ساز و دست‌ساخته آمریکایی‌ها بود، موضوعی که در دنیا خیلی‌ها باور نکردند اما بعداً متوجه شدند که داعش را آن‌ها ساختند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: تفکر بسیجی و هسته مقاومت با اراده الهی و با اخلاص امام راحل و شهدای ما صادر شده است.

رئیس جمهور با اشاره به مردم یمن، بیان کرد: این اندیشه بسیجی مردم یمن را با شکم گرسنه روی پای خود نگه داشته و آن‌ها با همه محرومیت‌ها کاری کردند که بعد از ۷ سال یمن پیروز شد. در واقع، نیروی مقاومت در برابر جریان‌های تکفیری پیروز شد. به تعبیر رهبری انقلاب دشمن خواست و نتوانست، ولی ما خواستیم و توانستیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به مصاحبه‌ای از وی در سازمان ملل، متذکر شد: خبرنگار سی‌ان‌ان در نیویورک از من سوال کرد که در عرصه‌های مختلف در غرب آسیا تحلیل شما چگونه است و من گفتم هر جا که جریان مقاومت در مقابل نیروهای آمریکایی و طرفداران آمریکا در منطقه بوده، آنجا عرصه پیروزی مقاومت بر نیروهای آمریکا بوده است.

وی خطاب به آمریکایی‌ها، گفت: آیا در سوریه، عراق و یمن موفق شدید؟ سرزمین‌های اشغالی را ببینید، آیا موفق شدید؟ این در حالی است که امروز که روز دوم آذر است و در غزه اعلام آتش بس کردند، در حالی که به یقین فلسطین پیروز شده و پیروز میدان است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود بیان کرد: مگر رژیم صهیونیستی اعلام نکرده بود که می‌خواهند غزه را بگیرند و حماس و جهاد اسلامی را نابود کنند، آیا توانستند این کار را بکنند؟ در حالی که آن‌ها مستاصل شدند و نتوانستند به اهداف خود برسند.

رئیس‌جمهور گفت: سال‌ها سازمان‌های آزادی بخش برای رهایی قدس شریف گرد میزهای خود با قراردادهایی از جمله اسلو و شرم الشیخ می‌خواستند پیش روند، ولی بعد از انقلاب اسلامی، تفکر بسیج موجب یک تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد.

وی ادامه داد: جریان مقاومت در جنوب لبنان با الهام از امام (ره) و انقلاب اسلامی اولین هسته مقاومت را در این منطقه شکل داد و یک حرکت جدید علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفت و اولین بار از رادیو شنیدیم که اسرائیل، مدعی از نیل تا فرات، از جنوب لبنان عقب نشینی کرد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: تشکل حزب الله و هسته مقاومت با الهام از انقلاب اسلامی بدون اتکای شرق و غرب شکل گرفت.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به بسیج، اذعان کرد: بسیج در پیام امام (ره) و رهنمود رهبر فرزانه انقلاب به معنای لشکر مخلص خدا، مدرسه عشق، مکتب شاهدان، شهیدان و معراج پاک اندیشه اسلامی است.

رئیسی گفت: شناخت مکتب انسان ساز بسیج که عاشقان و دلدادگان را پرورش می‌دهد و برای انجام مأموریت خطیر خودسازی و جامعه‌سازی قرآنی بسیج می‌کند، برای عصرها و نسل‌ها مهم است.

رئیس‌جمهور افزود: بسیج یک سازمان، یک نهاد، یک حزب، یک رسته و تخصص خاص نیست، بسیج یک جریان سیاسی خاص نیست، بسیج به گستردگی همه مردمی است که دغدغه انقلاب و ارزش‌های اسلامی و دغدغه شکل‌گیری تمدن اسلامی را دارند.

وی ادامه داد: بسیج یک مجموعه معتقد به خدا، معاد و ارزش‌های الهی است که اندیشه و تفکرشان با یکدیگر است و هدف آن‌ها سیر الی الله، حق گرایی، حق خواهی، اجرای عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

وی بیان کرد: در پیام صادره دوم آذر ماه، نگاه بلند امام خمینی (ره) کاملاً مشهود است و امام این روزها را می‌دیدند و نیاز به بسیج و تفکر و گفتمان بسیجی را می‌دانستند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: روزی که امام پرچم انقلاب شکوهمند اسلامی را برافراشت ملت گرد ایشان جمع شد، ملتی مصمم و با اراده، به قصد برداشتن موانع از پیش پای مردم که در آن زمان حکومت ستم‌شاهی و استعمار آمریکایی و غربی بودند و همچنین مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی به رهبری امام، حرکت کردند و خون بر شمشیر پیروز شد.

وی اضافه کرد: مردم در آن زمان می‌دانستند که هر نهضت و هر حرکتی که می‌خواهد بنا شود، باید به کشور یا قدرتی متکی باشد یا خود باید دارای جایگاهی باشد و همه خیزش‌ها و نهضت‌ها قبل از انقلاب وابستگان به شرق و غرب بوده و هستند و اولین خیزشی که نه شرقی و نه عربی را اعلام کرد نهضت اسلامی به رهبری امام (ره) بود و تا امروز پای این شعار ایستاده‌ایم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه امام فرمودند می‌خواهیم آنگونه زندگی کنیم که متکی به شرق و غرب نباشیم و مستقل و آزاد باشیم، گفت: در نهایت حاکمیتی مبتنی بر دین و آموزش‌های دینی شکل گرفت.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: این نگاه، تمدن جدیدی را در دنیا نوید می‌داد و این تمدن نوین به رهبری امام (ره) آغاز شد. رهبر انقلاب بارها در هدایت‌های حکیمانه خود فرمودند که بسیج یک گفتمان، یک تفکر و اندیشه است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از