حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خبر داد:

ثبت‌نام 44 هزار زائر کرمانشاهی در سامانه سماح

ثبت‌نام 44 هزار زائر کرمانشاهی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: بیش از 43 هزار زائر کرمانشاهی در سامانه سماح اقدام کردند.

سعید کریمی‌خو در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: از پنجم مرداد تاکنون 43 هزار و 670 زائر کرمانشاهی نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کرده‌اند.

وی افزود: سازمان حج و زیارت وظیفه امداد و راهنمای گم‌شدگان را برعهده داشت و نیروها با حضور شبانه‌روزی در مواکب و مرز خسروی به راهنمایی زائران پرداختند همچنان تا بازگشت کامل زوار به کشور مشغول خدمات‌رسانی هستند.

کریمی‌خو تصریح کرد: چهار میلیون زائر اربعین از کشور خارج شدند که تاکنون سه میلیون و 450 هزار نفر وارد کشور شده‌اند ومابقی باید فردا به کشور بازگردند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زوار از زیرساخت‌های مرز خسروی، جاده، پارکینگ، پایانه مرزی، نحوه پذیرایی و برخورد اعضای کمیته اربعین ابراز رضایت کردند.

کریمی‌خو تصریح کرد: اعزام‌های کاروانی به عتبات عالیات طی بعد از اربعین از سر گرفته می‌شود و نخستین کاروان در تاریخ بیستم شهریور به قیمت پنج میلیون و 500 هزار تومان و چهارم مهر ماه با نرخ شش میلیون و 200 هزار تومان اعزام خواهد شد.

وی افزود: در تلاش هستیم زوار استان‌های دیگر از جمله خراسان رضوی با استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل قطار و هواپیما ازطریق پایانه مرزی خسروی به عتبات عالیات اعزام شوند که در این راستا بازدید از زیرساخت‌های مرز به‌عمل آمده و برآوردهای ریالی نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

کریمی‌خو اذعان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی طرف عراقی ضعیف بود که این موضوع بعد از اربعین تقویت شد در واقع رانندگان اکنون راه را شناسایی کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه اذعان کرد: یکی از پیامدهای خوب اربعین معرفی زیرساخت‌های مرز خسروی بود که سبب خواهد شد سفرهای کاروانی از استان‌های دیگر هم از این مرز راه‌اندازی شود.

ثبت‌نام 44 هزار زائر کرمانشاهی در سامانه سماح

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از