حالت تاریک
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خبر داد:

تلاش برای بازگشایی مجدد مرز خسروی

تلاش برای بازگشایی مجدد مرز خسروی

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: درصدد اعزام زوار عتبات عالیات از طریق مرز خسروی هستیم که امیدواریم با حل مشکلات و موانع موقتی این امر تحقق یابد.

سعید کریمی‌خو در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: به‌صورت کلی هفته‌ای دو اعزام از استان کرمانشاه به عتبات عالیات انجام می‌شود که به میزان تقاضا از سوی مردم و آمادگی شرکت‌های مجری برای ارائه خدمات بستگی دارد.

 

وی افزود: در حال حاضر اعزام به عتبات عالیات از طریق مرز مهران انجام می‌شود اما با اعلام آمادگی شرکت‌های مجری اعزام از مرز خسروی نیز انجام خواهد شد.

 

کریمی‌خو خاطرنشان کرد: اکنون میزان هزینه سفر که البته تنها به‌صورت زمینی انجام می‌شود بین پنج میلیون و۷۰۰ هزار تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر و به طول روزهای سفر بستگی دارد.

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه اذعان کرد: در حال حاضر استقبال از سفر به عتبات عالیات کاهش یافته است که می‌تواند دلایل مختلفی نظیر بازگشایی مدارس، نداشتن مرخصی و اعزام به عتبات در ایام اربعین داشته باشد.

 

به گفته کریمی‌خو بر اساس آمار و شواهد موجود و تجربیات سالیان گذشته باید گفت که از ماه آبان و آذر شاهد افزایش اعزام به عتبات عالیات خواهیم بود.

 

وی افزود: بعد از ایام اربعین به‌منظور اعزام از طریق مرز خسروی با سه شرکت مجری جلساتی برگزار کردیم، اما به‌طور موقت به علت وجود پاره‌ای از مشکلات اعزام از این مرز به تعویق افتاده و از طریق مرز مهران انجام می‌شود.

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: درصدد اعزام زوار استان کرمانشاه و استان‌های دیگر از طریق مرز خسروی هستیم که امیدواریم با حل مشکلات و موانع موقتی این امر تحقق یابد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از