حالت تاریک
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کرمانشاه مطرح کرد:

غبارزدایی از چهره دین توسط انقلاب اسلامی ایران

غبارزدایی از چهره دین توسط انقلاب اسلامی ایران

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران که الهام گرفته از اسلام ناب محمدی است از چهره دین غبارزدایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس اله جلیلیان امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: مطالعه تاریخ حکومت‌های پیشین حاکی از آن است که بر مبنای کمونیسم، سوسیالیسم و تکیه بر سکولاریسم بوده که می‌گفتند جامعه نیاز به دین ندارد و همه مردم را تحت استعمار خود می‌دانستند.

 

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: در بسیاری کشورها از جمله هند، مصر و حتی کشورهای اسلامی مبارزه با اسلام را به عنوان یک هدف می‌دانستند طوری‌که سیاستمداران در آن زمان به صراحت بیان می‌کردند که باید با اسلام مبارزه کرد.

 

وی ادامه داد: در همین راستا بر ترویج فرهنگ برهنگی، اختلاط بدون قید و شرط زن و مرد، ترویج فرهنگ غرب‌زدگی در منطقه اسلامی، ترویج فساد جنسی و اخلاقی روی آوردند در حالی که اسلام در بحث اختلاط زن و مرد نظرش کاملاً مشخص است و این آزادی بی‌قید و شرط را به عنوان یک حرام شرعی می‌داند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان گفت: علاوه بر ترویج این بی‌بندوباری‌ها، روشنفکران خودباخته در کشورهای اسلام تربیت کردند مدعی شدند که راه نجات کشورهای اسلامی عقب‌مانده این است که باید سرتا پا فرنگی شوند.

 

وی تصریح کرد: حرکت دیگر آنها حمایت از حکومت‌های ضد دینی در منطقه بود و مثل زمان معاویه چیزی از اسلام به جز یک پیکر پوسیده نمانده بود در کنار تفکر التقاطی، کار به جایی رسید که آ‌ن‌قدر دین را محدود کردند که در مسائل فردی و عبادی خلاصه شود و باشد و در نهایت اسلام را به یک عنصر بی‌خاصیت منزوی تبدیل کرده بودند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان افزود: اما با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و الهام از اسلام ناب محمدی و الهام از وجود پیغمبر مکرم(ص) از چهره دین غبارزدایی شد و مردم متدین در ایران اسلامی بههصورت همه جانبه در کنار امام راحل ایستادند و مقاومت کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) طبق نظر اندیشمندان به عنوان بزرگترین شخصیت قرن بیستم، به عنوان سازنده تاریخ و به گفته یکی اندیشمندان آمریکایی شخصیتی بود که غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان با بیان اینکه ایشان معیارهایی غیر از معیارهای مادی مد نظر داشت، اذعان داشت: نجات دین از انزوا یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که تمام رشته‌های چندین ساله استعمار علیه اسلام را پنبه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه برخلاف نظر آنهایی که می‌گفتند که روزگار دین به سر آمده، تصریح کرد: دین می‌تواند به عنوان یک عامل موثر یک ملت را به حرکت درآورد و همانطور که یک دژ مستحکم مثل رژیم پهلوی در منطقه را توانست نابود کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان با بیان اینکه رژیم استکبار دین را عنوان عامل سستی، ضعف و خمودگی معرفی کرده بودند، خاطرنشان کرد: امام راحل به دنیا ثابت کرد که می‌شود با دینداری یک موج عظیم در دنیای اسلامی به وجود آورد.

 

وی ادامه داد: ایشان ثابت کرد که در بین مظلومان در جهان سوم و مستضعفان عالم دین به عنوان قوی‌ترین عامل برای انسجام و حرکت انسانی می‌تواند در صحنه باشد و انقلاب اسلامی را مسلمانان را برابر می‌دانستند لذا دین توانست ستم‌پذیری را به ظلم‌ستیزی، اقتدار و رشادت تبدیل کند و این حرکت انقلاب اسلامی بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای مسلمانان یک ضرورت است، افزود: انقلاب اسلامی صرفا یک حادثه ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی نبود بلکه یک حادثه تاریخی و ماندگار است چرا که هر انقلاب اگر سه شاخصه داشته باشد از مرحله ملی منطقه‌ای و بین‌المللی می‌گذرد و به یک انقلاب پویا، تاریخی ماندگار تبدیل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی که در طول این ۴۴ سال بر مبانی خود صد درصد استوار بوده و خط بطلان بر تفکر لیبرالیسم، کمونیسم و سوسیالیسم کشیده است، گفت: تلقی و جهان‌بینی را عوض کرد مبنای حکومت آن حکومت مردم بر مردم، حکومت سرمایه‌داری نیست بلکه این حکومت حکومت اصلی از آن «الله» و به دست انسان‌های صالح است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان با اشاره به خصیصه اول بیان کرد: انقلاب اسلامی با شاخصه‌های توحید، تکریم انسان، عدالت، معنویت و ظلم‌ستیزی این جهان‌بینی را مطرح کرد و خصیصه دوم اینکه انقلاب اسلامی پایگاه مهم استکبار را از دست رژیم ستم شاهی نابود کرد و یک دولت اسلامی بر اساس آموزه‌های اسلامی جایگزین کرد.

 

وی اذعان داشت: شاخصه دیگر در منطقه در حوزه تأثیرگذاری بر همه عالم است که همین حوزه نفوذ بالای انقلاب اسلامی حتی در غیر مسلمانان باعث ماندگاری و پایداری آن شد و از طرفی انقلاب تاکنون از مسیر خود منحرف نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان با بیان اینکه استقلال بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی بود، بیان کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان و مجاهدت آنها توانسته در طی این مدت دستاوردهای زیادی در حوزه‌های عمرانی، پزشکی، هسته‌ای، نظامی و.. به‌دست آورد.

 

وی گفت: اکنون مجاهدان در محور مقاومت به عنوان سربازان حاج قاسم که پیرو ولایت فقیه هستند خواب را از نظام سلطه گرفته‌اند.

انتهای خبر/

غبارزدایی از چهره دین توسط انقلاب اسلامی ایران

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از