حالت تاریک
امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب:

نوک پیکان جنگ ترکیبی به سمت معلمان است

نوک پیکان جنگ ترکیبی به سمت معلمان است

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: امروز آموزش و پرورش و معلمان به‌ویژه کسانی که با نسل جوان و نوجوان سر و کار دارند، بیشترین هجمه در جنگ ترکیبی علیه آنها اعمال می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام سید محمدعلی ساداتی در آیین تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرپل‌هاب طی امروز دوشنبه، که در محل این اداره برگزار شد، اظهار داشت: همه ما زمانی دانش‌آموز بوده و وظیفه داریم سپاسگزار معلمان و جامعه فرهنگیان باشیم که عمر خود را برای تربیت و تعلیم دانش‌آموزان صرف کرده‌اند.

 

وی ضمن یادآوری فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه معلمی شغل انبیا است که دارای استناد قرآنی بوده، گفت: مهمترین وزارتخانه در جمهوری اسلامی ایران همین وزارت آموزش و پرورش است چون با امر تربیت و علم و دانش سر و کار دارد.

 

وی با بیان اینکه امروز در جهان تلاقی بین حق و باطل بیشتر درحال عیان شدن است، گفت: وقتی استکبار برای پیشرفت سیاست‌های خود دست به تدوین اسناد تربیتی همچون ۲۰۳۰ می‌زند مشخصا هدف آنها تربیت انسان‌های در طراز غرب و بی‌تفاوت است که ارزش‌های الهی و انسانی برایشان معنا و مفهومی نداشته و کشتار ۷۵ ساله یک ملت را نادیده بگیرند.

 

وی افزود: در این جنگ ترکیبی شناختی وظیفه معلمان همانند آن رزمنده دفاع مقدسی است که در خط مقدم جبهه قرار داشته چه اینکه امروز آموزش و پرورش و معلمان به‌ویژه کسانی که با نسل جوان و نوجوان سر و کار دارند مورد بیشترین هجمه در جنگ ترکیبی قرار دارند پس باید وظیفه سنگین خود را بشناسند و بدانند چه وظیفه‌ای بر دوش آنها قرار دارد.

 

حجت‌الاسلام ساداتی گفت: پاسخگویی ما در قیامت تنها در برابر یک مسئولیت ساده نیست بلکه فراتر از آن است چون انقلاب ما ریشه در تعالیم الهی دارد و مردم ما انواع سختی‌ها را متحمل شده‌اند تا این انقلاب که آن را برگرفته از قانون می‌دانند، حفظ کنند.

 

وی بیان کرد: کسی که در این انقلاب خدمت کند، پایدار اسلام و آبروی پیامبر اسلام(ص)، مدافع قرآن و خون‌خواه امام حسین(ع) و ... است و اگر ترک فعلی کند در روزقیامت وی را مواخذه می‌کنند با این عنوان که چرا از حریم قرآن و اسلام دفاع نکردی و چرا خون شهدا را پایمال کردی و ...

 

حجت‌الاسلام ساداتی گفت: در جهان کنونی همه چیز متوجه این نظام است دولتی هم که سرکار آمده شعارهای انقلابی را بدست گرفته لذا کسانی که در مسئولیتی قرار می‌گیرند باید با تمام توان خود برای خدمت به نظام، انقلاب و مردم تلاش کنند.

 

دانش‌آموزان به سمت مراکز دینی و مساجد هدایت شوند

 

در ادامه صدراله بابلی نیز در آیین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرپلذهاب، گفت: طوفان الاقصی ۱۵ مهر یک طوفان عظیم بود که ارتش غاصب صهیونیستی به غافلگیرشدن در برابر مجاهدین و مبارزین فلسطینی اعتراف کرد.

 

فرماندار سرپل‌ذهاب بیان کرد: این عملیات جوابی در برابر جنایت‌ها ، کشتارها و اهانت رژیم موقت صهیونیستی در نوار غزه بود، همچنین این عملیات شجاعانه در طول ۷۵ سال عمر اشغال فلسطین، بی‌نظیر بوده است و امروز باید جامعه جهانی فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی و حمایت از مظلومان فلسطینی را سر دهند.

 

بابلی گفت: فرمایش امامین انقلاب در مورد رژیم موقت صهیونیستی به همین زودی محقق می‌شود و اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد.وی ادامه داد: خیزش ما برای رسیدن به یک مقام، خیزش نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به قله‌های افتخار از همین کارخانه انسان‌ساز آموزش و پرورش شروع می‌شود.

 

بابلی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز با ایمان راستین و اراده راسخ به پیشرفت‌های بی‌نظیری در بخش‌های مختلف رسیده و داشته‌های بسیار خوبی در اختیار دارد که از خون شهدا و کلاس‌های آموزش و پرورش آغاز شده است .

 

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: حکایات قرآنی بسیاری در خصوص اهمیت امانت و امانتداری داریم مبنی بر اینکه کسانی که امانت‌ها و تعهدات را رعایت می‌کنند بلاشک ذخیره آخرت آنها خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان عزیز امانتداری در دست ما و شما هستند که هرکدام در این مسیر شرح وظایفی دارند و در این میان ما باید به تعلیم و تربیت دفاع مقدس برگردیم همان‌گونه که دانش‌آموزانی صالح، مطیع امر ولایت، خط‌شکن، همیشه در صحنه و همیشه در میدان تربیت شدند که وجود ۴۱هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز موید این مطلب است.

 

بابلی با بیان اینکه نگرانی امروز استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی از این پیشرفت‌ها است، گفت:خروجی تلاش و زحمات معلمان در قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری مشهود است.

 

فرماندار سرپل‌ذهاب اذعان کرد: مسئله پرچم، هویت اسلامی ایرانی، آرمان‌ها، ارزش‌ها و مباحث عقیدتی در آموزش و پرورش و مدارس ما مهم است، همان‌گونه که معلمان در دوران مقدس دانش‌آموزان را برای دفاع از انقلاب، نظام و کشور هدایت می‌کردند امروز باید دانش‌آموزان را به سمت مراکز دینی و مساجد هدایت کنند.

 

وی تصریح کرد: نقشه‌های دشمن برای انحراف دانش ‌آموزان بسیار فراوان است تا آنها را از مسیر اصلی خارج کرده و مقابل پیشرفت ما را بگیرند در واقع آنها دنبال سست کردن عقاید و باورهای جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان هستند.

 

بابلی اذعان کرد: رهبری انقلاب در جریان اغتشاشات سال گذشته فرمودند مراقب باشید که دشمن به‌دنبال تسخیر اذهان پاک جوانان و نوجوانان کشور است، لذا همه ما امروز مدیون نظام و انقلابی هستیم که امام راحل ایجاد کردند و مدیون خون شهدا و سکانداری مدبرانه رهبری انقلاب هستیم.

 

وی در پایان گفت: مسئولیت ما ظریف، سنگین و حساس است که مراقب باشیم با کم‌کاری ما مسیر دانش‌آموزی منحرف نشود، همچنین ما باید به دشمنان اجازه ندهیم که در ذهن جوانان و نوجوانان ما رخنه و نفوذ کنند و در این میان وظیفه معلمان و فرهنگیان از همه ما سنگین‌تر است.

نوک پیکان جنگ ترکیبی به سمت معلمان است
نوک پیکان جنگ ترکیبی به سمت معلمان است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از