حالت تاریک
فرماندار قصرشیرین خبر داد:

تردد یک میلیون زائر اربعین از مرز خسروی

تردد یک میلیون زائر اربعین از مرز خسروی

فرماندار قصرشیرین از تردد حدود یک میلیون زائر اربعین حسینی در مرز خسروی خبر داد.

محمد نجفی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، با بیان اینکه تردد زائران اربعین از مرز خسروی تقریبا به اتمام رسیده، اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد امسال حدود یک میلیون زائر از این تردد کرده‌اند.

فرماندار شهرستان قصرشیرین افزود: الحمدالله تاکنون مشکل خاصی برای تردد زوار وجود نداشته، همه دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار بودند و مرز خسروی تا پایان تردد آخرین زائر بصورت ۲۴ ساعته آماده پذیرایی جهت ورود و خروج زائران است.

وی با بیان اینکه برای افراد محدودیتی از نظر زمانی در نظر گرفته نشده، گفت: اما زائران برای جلوگیری از مشکلات بایستی سفر خود را مدیریت کرده و سریع‌تر به کشور باز گردند.

نجفی بار دیگر به زائران توصیه کرد تا پس از بازگشت به کشور حتما در بین راه استراحت داشته باشند و سپس اقدام به رانندگی کنند تا در صحت و سلامت به مقصد برسند.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله مجموعه پایانه مرز خسروی و تمامی امکانات و زیرساخت ها برای ورود و خروج زائران از این گذرگاه رسمی مهیا بود و زائران به سهولت تردد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

 

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

 

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه

متصل می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از