حالت تاریک

آخرین آمار اشتغال در ۱۴۰۲

آخرین آمار اشتغال در ۱۴۰۲

معاون اشتغال وزارت کار درباره آخرین آمار ایجاد اشتغال در سال جاری گفت: از بین ۹۳۷ هزارشغل ثبت شده در سامانه رصد, حدود ۶۷۴هزار شغل به صورت دقیق صحت سنجی شده اند و از تعهدات امسال به صورت قطعی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»،محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال گفت: منتظر اعلام زمان جلسات از سوی دفتر ریاست جمهوری هستیم.

وی درباره ساماندهی دستفروشان گفت: دستفروشان بعد از اخذ مجوز آغاز به کار می‌کنند. صدور مجوز به عهده درگاه ملی مجوزها است. در این مدت نشست‌های زیادی در وزارت اقتصاد داشته ایم. طرح مشترکی هم برای ساماندهی دستفروشان آماده کرده ایم، وزارت کار اعلام آمادگی کرده است. وزارت اقتصاد در حال آماده کردن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات برای اعطای مجوز به متقاضیان هستند، تا چند وقت آینده اجرا می‌شود.

کریمی بیرانوند درباره آخرین وضعیت ایجاد اشتغال گفت: در تابستان ۱۴۰۱فاصله میان بالاترین و پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور ۱۷.۱ درصد بوده که نشان از نابرابری بسیار زیاد نرخ بیکاری دارد. آمار تابستان امسال نابرابری نرخ بیکاری به ۷.۴ درصد رسیده که ۱۰درصد کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه نابرابری نرخ بیکاری میان استان‌ها رو به کاهش است افزود: تعهد ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و ۸۸هزار شغل بوده است که مطابق آمار ارائه شده در سامانه رصد، ۹۳۷هزار و ۹۳ثبت شده است. یعنی حدود ۸۶درصد از تعهدات ایجاد شده است.

معاون اشتغال وزارت کار بیان کرد: استان‌های هرمزگان، مرکزی، سمنان، قزوین، خراسان جنوبی، بوشهر و ایلام به ۱۰۰درصد تعهد خود عمل ایجاد اشتغال خود کرده اند. استان‌هایی که کمترین تعهد خود عمل کرده‌اند استان‌های چهارمحل بختیاری، سیستان و بلوچستان، قم و اصفهان هستند.

کریمی بیرانوند درباره صحت جنسی ایجاد شغل گفت: بازار کار و اشتغال از چند جهت بررسی می‌شود که یکی از این مسیرها مربوط به آماری است که از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود. سازمانی که مستقل است و ذیل سازمان برنامه و بودجه فعالیت می‌کند شاخص‌های آماری آن ربطی به دولت‌های مختلف ندارد و طبق استانداردهای جهانی است. دومین مرجع برای سنجش فضای کار، بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و سومین منبع آمار مربوط به سامانه رصد ملی وزارت کار است.

وی گفت: مرکز آمار در سال ۵بار نرخ بیکاری را اعلام می‌کند، ۴بار در فصل و یک بار سالیانه که ۲ماه پس از پایان هر سال اعلام می‌شود. زمانی که نرخ بیکاری فصلی اعلام می‌شود، نباید فصل به فصل مقایسه کرد باید با همان بازه زمانی در سال قبل مقایسه شود.

معاون اشتغال وزارت کاربیان کرد: در سامانه رصد، علاوه بر درصد شغل ایجاد، یک درصد صحت‌سنجی هم داریم، متوسط صحت‌سنجی کل کشور، ۷۲.۸۵درصد است. یعنی ازبین ۹۳۷هزارشغل ثبت شده در سامانه رصد، حدود ۶۷۴هزار شغل به صورت دقیق صحت‌سنجی شده‌اند و از تعهدات امسال به صورت قطعی انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از