حالت تاریک
رئیس آموزش و پرورش کرمانشاه مطرح کرد:

آماده‌سازی سند تحول بنیادین در دولت آیت‌الله رئیسی

آماده‌سازی سند تحول بنیادین در دولت آیت‌الله رئیسی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه سند تحول بنیادین در دولت آیت‌الله رئیسی تدوین شد، گفت: ایشان آموزش و پرورش را اصلی‌ترین اولویت کشور معرفی کردند.

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در چند سخنرانی متعدد، آموزش و پرورش را نه تنها یکی از اولویت‌ها بلکه اصلی‌ترین اولویت کشور معرفی کردند.

وی گفت: نگاه به موضوع آموزش به عنوان مهم‌ترین اولویت کشور، دستاوردهای بسیاری برای آموزش و پرورش به همراه داشت و آیت‌الله رئیسی با حضور در جلسات متعدد در جمع مدیران و رؤسای آموزش و پرورش از نزدیک مسائل مربوط به این وزارتخانه را بررسی و پیگیری می‌کردند و دستور به اجرای آنها می‌دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در دوره ریاست جمهوری ایشان باشگاه دانش‌پژوهان برای دانش‌آموزان المپیادی شروع به‌کار کرد، افزود: در این دوره ۷ هزار فضای آموزشی با رویکرد عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای به بهره‌برداری رسید. 

محمدی در ادامه گفت: در طی این سه سال در سطح کشور تقریباً ۲ هزار چمن مصنوعی در سطح مدارس استان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم بازگرداندن مرجعیت به مدرسه، معلم و دانش‌آموز بود، خاطرنشان کرد: با اعمال ۵۰ درصد معدل امتحان نهایی برای کنکور، آموزش‌های مدرسه‌ای ارزش واقعی خود را به‌دست آورد.

محمدی اذعان داشت: امسال ۵۰ درصد از رتبه داوطلبان ورود به دانشگاه مربوط به معدل امتحانات نهایی و ۵۰ درصد مابقی مربوط به آزمون کنکور است که برنامه آن مربوط به دولت آیت‌الله رئیسی است. 

وی گفت: امتحان نهایی مسلماً از متن کتابی است که معلم آن را تدریس می‌کند و دانش‌آموزان به فراگیری آن می‌پردازند؛ امتحانات هر سه پایه متوسطه دوم شامل پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امسال به صورت نهایی در حال برگزاری هستند.

محمدی با اشاره به اینکه در طی این دوره به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شد، گفت: در طول عمر با برکت سه ساله دولت رئیس جمهورِ شهید دو کاروان از تجهیزات هنرستانی به بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس هنرستان ارسال شد. 

وی افزود: در این دوره مشارکت خیرین در امور آموزشی و مدرسه‌سازی نسبت به دوره قبل از آن ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

محمدی اذعان کرد: در طی سه سال گذشته ۱۱ هزار دانش‌آموز جامانده از تحصیل در سطح کشور در قالب طرح شهید محمودوند شناسایی و به چرخه تحصیل بازگشتند. 

وی گفت: در این مدت ۷۲ هزار معلم جذب نظام آموزشی شدند و امسال نیز تقریباً ۱۰۰ هزار نفر به عنوان معلم و دیگر رده‌های شغلی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد. 

محمدی ادامه داد: حدود ۱۳ میلیون و چهارصد هزار دانش‌آموز در طی این سه سال به اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت اعزام شدند. 

وی با اشاره به اینکه طی این مدت حدود ۲۷ هزار مجوز کودکستان صادر شده است، گفت: بعد از چندین سال خوشبختانه در این دوره مربی‌های پرورشی به استخدام آموزش و پرورش درآمدند و همچنین یک‌هزار معلم به صورت تخصصی برای مدارس استثنایی جذب شدند. 

محمدی تصریح کرد: نقشه راه اجرایی سند تحول بنیادین در دولت آقای رئیسی آماده شد؛ تحصیل چهار دهک درآمدی اول در مدارس سمپاد در این دولت رایگان شد و نرخ با سوادی در طول این مدت به ۹۸ درصد رسید. 

وی خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها توقف، در سال تحصیلی گذشته با دستور مستقیم رئیس جمهور شهید، شیر رایگان در میان دانش‌آموزان مدارس ابتدایی توزیع شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآوری کرد: دستاورد بسیار بزرگ و با اهمیت نظام رتبه‌بندی معلمان با دستور آیت‌الله رئیسی در این دوره اجرایی شد. 

وی گفت: مسئولان و مدیران آموزش و پرورش باید مکتب مدیریتی رئیس جمهور شهید را که در آن تواضع، فروتنی، پیگیری، خستگی‌ناپذیری، خوش برخوردبودن، دوستی با دوستان انقلاب و دشمنی با دشمنان انقلاب مشهود است، سرلوحه کار خود قرار دهند و راه شهید جمهور و شهدای خدمت را ادامه دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از