حالت تاریک
مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه مطرح کرد:

هدف آموزش پرورش تربیت‌ دانش‌آموزان در تراز انقلاب

هدف آموزش پرورش تربیت‌ دانش‌آموزان در تراز انقلاب

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش پرورش باید دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند که به مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، سلمان محمدی امروز چهارشنبه در پنجمین اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزی که در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نقشه راه وزارت آموزش پرورش در دولت سیزدهم سند تحول بنیادین آموزش پرورش است برخلاف نظر غربی‌ها که می‌گفتند از سند ۲۰۳۰ نمی‌گذریم.

 

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه افزود: در سند تحول بنیادین آموزش پرورش مأموریت داریم دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

 

وی گفت: دانش‌آموزان را باید به مراتبی از حیات طیبه برسانیم که مقدمه‌ساز ظهور آقا امام زمان(عج) باشند و برای رسیدن و دستیابی به هدف باید تربیت چندساحتی مدنظر باشد.

 

این مسئول با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بندهای تربیت چند ساحتی، تربیت اعتقادی دانش‌آموزان است، گفت: اقامه نماز از جمله مهم‌ترین جنبه زندگی معنوی بشر و حیات طیبه است.

 

محمدی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق هدف فوق یک برنامه جامع و فراگیر تربیتی به مدارس ابلاغ شده که بایستی سه اصل مدرسه‌محوری، احیا نقش تربیتی و دادن نقش به خود دانش‌آموزان است.

 

وی ادامه داد: فعالیت نهاد آموزش پرورش برای تحقق پنج هدف شامل تقویت ایمان دانش‌آموزان، تقویت و دمیدن روح امید، ایجاد نشاط در بین دانش‌آموزان، خردورزی و هویت است.

 

محمدی افزود: یکی از رویدادهای فرهنگی مهمی که می‌تواند ما را به هدف والای تربیت دانش‌آموزان در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران برساند نماز و مفاهیم قرآنی است.

 

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه در ادامه با تبریک سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت: ولایت‌مداری از شاخصه‌های اصلی ایشان بود که پای امام زمانش ایستادگی کرد و جانباز شد.

 

وی افزود: جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز به تأسی از حضرت ابوالفضل العباس(ع) در راه ولایت قدم برداشتند و مقام معظم رهبری از این افراد به عنوان شهیدان زنده یاد می‌کنند این عزیزان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های خود آرامش و آسایش فعلی را به ما هدیه دادند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از