حالت تاریک
میان‌بُری که مسئولان از آن غافل‌اند؛

احداث جاده پل زلته-دوآب مطالبه مردم پاوه

احداث جاده پل زلته-دوآب مطالبه مردم پاوه

به منظور کوتاه‌شدن مسیر نودشه-نوسود و برخورداری از طبیعتی بکر احداث جاده پل زلته-دوآب مطالبه مردم پاوه است که مسئولان امر از آن غافل‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ مسیر ارتباطی پاوه به دو شهر نودشه و نوسود با توپوگرافی خشن طبیعت، از یک دو راهی ملندر عبور خواهد کرد که فاصله بین دو شهر نودشه و نوسود را به میزان زیادی بیشتر خواهد کرد به طوری که اگر کسی از نودشه قصد تردد به شهر نوسود را داشته باشد، باید از دو مسیر سه‌راهی شهدا تا نوسود یا از مسیر ابتدایی ملندر تردد کند.

در این میان و در فاصله‌ای نزدیکتر بین دو کوه بزرگ و در کنار رودخانه سیروان مسیری نزدیکتر وجود دارد که احداث جاده در این مسیر از پل زلته تا پل دوآب می‌تواند تاثیر به‌سزایی در کاهش مشکلات مردم داشته باشد.

احداث جاده از پل زلته تا دوآب شهرستان پاوه محور ارتباطی پاوه به نوسود یا نودشه به نوسود را به مقدار قابل توجهی کوتاه خواهد کرد.

همچنین جاده دسترسی زلته به دوآب از هزینه‌های اضافی مردم برای تردد از نودشه به نوسود یا بالعکس خواهد کاست.

با احداث سد داریان یک مسیر دسترسی از این سد به مناطق پایین‌تر در سد هیرویی احداث شد که این جاده هزینه‌های اضافی مردم را در تردد بین شهری از بین می‌برد و همچنین زمان تردد را به حداقل می‌رساند که با آبگیری سد هیروی عملا این جاده نیز به زیر آب دریاچه سد هیرویی رفت و این امکان برای مردم میسر نشد.

احداث این جاده علاوه بر تأمین جاده امن و استفاده از طبیعت بکر برای شهروندان و ساکنان منطقه یکی از مهم‌ترین مطالبات به حق ساکنان سه شهر نوسود، نودشه و پاوه خواهد بود.

هم‌اکنون دو مسیر بین شهری برای نودشه و نوسود وجود دارد که تردد در این دو محور زمان زیادی را صرف خواهد کرد اما بنا به اخبار واصله با احداث این جاده شهروندان نوسودی اگر قصد تردد به نودشه را داشته باشند مسیر ۳۵ کیلومتری بین این دو شهر با پنج کیلومتر به هم متصل خواهد شد.

احداث جاده از پل زلته به دواب در دست اقدام است

در این باره فرشاد شیخی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: احداث جاده از پل زلته به دواب با در نظر گرفتن پدافند غیرعامل از مصوبات ما بوده است، که با وجود اینکه مسیر کمتر از پنج کیلومتر است، اما با مشکلاتی همراه بود و اکنون احداث آن با همت راهداری در دستور کار است.

وی افزود: از مزایای احداث این جاده این است که مسیر ۳۵ کیلومتری نودشه به نوسود را کم می‌کند در واقع از آنجا که جاده مسیر فعلی پاوه به نوسود با مخاطراتی از لحاظ ریزش کوه همراه بوده و برداشتن برخی از ترانشه‌ها می‌تواند باعث مسدودی مسیر پاوه به نوسود شود، احداث جاده جدید از پل زلته به دواب جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار پاوه گفت: این موضوع می‌تواند در کاهش مصرف بنزین و استهلاک ماشین و ناوگان خودرو و در اقتصاد ملی تاثیرگذار باشد.

ممانعت منابع طبیعی پاوه از احداث جاده مذکور

در این باره ابراهیم شهریاری نیز به خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: برای احداث این جاده نقشه‌برداری‌های لازم انجام شده است و اتصال بین دو جاده از پل زلته تا پل دوآب یک جاده حیاتی محسوب می‌شود و مزایای بسیار زیادی برای شهرستان دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه افزود: قرار بر این بود که اتصال بین این دو جاده انجام شود اما منابع طبیعی به‌دلیل نبود مجوز، مانع از آغاز اجرای این پروژه شد.

مجوز احداث جاده پل زلته به دوآب را صادر می‌کنیم

هادی حیدری نیز در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز؛ اظهار داشت: فاصله بین پل زلته تا پل دوآب کلا پنج کیلومتر است که عمده عملیات آن توسط اداره راهداری انجام شده است و ۸۰۰ متر از آن باقی مانده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه افزود: این مقدار هم بنا به هر دلایلی که زیر آب دریاچه سد هیرویی واقع است یا گودبرداری نشده باشد، از جانب ما بلامانع بوده و ما می‌توانیم درخواست مجوز احداث آن را برای استان ارسال کنیم.

احداث جاده پل زلته به دوآب مطالبه مردم پاوه 

هدایت محمودی؛ بخشدار نوسود نیز در این‌باره در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز؛ اظهار داشت: احداث این جاده از ضروریات و از مطالبات اصلی مردم شهرستان پاوه و نوسود و نودشه است که امیدواریم هرچه زودتر این جاده احداث شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ توجه به مطالبات مردم با توجه به کوتاه شدن مسیر دسترسی و برخورداری از طبیعتی زیبا موئد لزوم احداث جاده از پل زلته به دوآب در شهرستان پاوه است که انتظار می‌رود مسئولان امر بیش از این فرصت‌سوزی نکنند‌.

احداث جاده پل زلته-دوآب مطالبه مردم پاوه
احداث جاده پل زلته-دوآب مطالبه مردم پاوه

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از