چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-04-21 21:25 - شماره خبر : 8064 0
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه مطرح کرد:

احیای ارزش‌های دینی در سایه امر به معروف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه با تأکید بر اینکه احیای ارزش‌های دینی در سایه امر به معروف ایجاد می‌شود، گفت: هیئات باید به پرچمداران امر به معروف و نهی از منکر مبدل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله فاضلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) یکی از مقدس‌ترین قیام‌ها در طول تاریخ بشریت است این قیام به قیام امر به معروف و نهی از منکر مشهور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه پرچم قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: امام حسین(ع) کفار و بیگانگان را دعوت به اسلام نکرد بلکه مخاطبان امام حسین(ع) به ظاهر مسلمانانی بودند که به واسطه زر و زور و تزویر به قدرت رسیده و ارزش‌های دین را تغییر داده بودند. 

وی ادامه داد: بنابراین قیام امام حسین(ع) با شعار احیای سنت پیامبر(ص) و امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و در این راستا زحمات و تلاش‌هایی که حضرت در این راه متحمل شدند برای حفظ عظمت اسلام بود.

فاضلی اذعان داشت: مصیبت‌هایی که بر امام حسین(ع) وارد شد قابل توصیف نیست اما تمام این مصیبت‌ها برای حفظ اسلام بود و اگر حضرت قیام نمی‌کرد تا به امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود.

وی گفت: امام حسین(ع) نسبت به اسلام حق ویژه‌ای دارد و بی‌دلیل نیست که پیغمبر عظیم‌الشأن(ص) اسلام می‌فرماید حسین منی و انا من حسین؛ اینکه پیامبر با آن عظمت خود را از حسین می‌داند در واقع یعنی دین، شریعت و اسلام را از حسین می‌داند. 

فاضلی افزود: اگر امام حسین(ع) این قیام را انجام نمی‌داد بنی‌امیه و منافقین به اندازه‌ای به اسلام ضربه می‌زدند که مسلمانان بعد از سال ۶۱ هجری دیگر چیزی از اسلام نمی‌فهمیدند. 

وی ادامه داد: با شهادت امام حسین(ع) مسلمین در عزای این واقعه جانکاه و بسیار حزن‌انگیز از همان ابتدا شروع به سوگواری برای ایشان و یارانش و احیای شعارهای امام حسین(ع) کردند این شعارها ادامه پیدا کرد تا سال ۴۲ شمسی جرقه انقلاب اسلامی با این شعارها زده شد.

فاضلی خاطرنشان کرد: در واقع شروع حرکت انقلاب اسلامی در سال ۴۲ برگرفته از شعارهای امام حسین(ع) بود، انقلاب اسلامی حرکتی علیه ظلم و بیداد و دفاع از مظلوم و برپایی امر به معروف و نهی از منکر بود که در نهایت در سال ۵۷ به بار نشست.

وی تصریح کرد: یکی از ارزشمندترین واجبات و ارزش‌های الهی امر به معروف و نهی از منکر است که به هیچ‌وجه نباید در جامعه سبک شمرده شود، بزرگترین امر به معروف، نهی از حاکمیت ظلم و جور و دفاع از مظلوم در مقابل ظالم است. 

فاضلی در ادامه خاطرنشان کرد: عزاداری‌های شورانگیز ملت مسلمان ایران باید با بصیرت لازم همراه و به امر به معروف و نهی از منکر واقف شود، هیئات باید به پرچمداران امر به معروف و نهی از منکر مبدل شوند و تک‌تک ملت مسلمان ایران وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در خود احساس کنند زیرا با برپایی امر به معروف و نهی از منکر شاهد تقویت معنویت و توسعه ارزش‌های دینی خواهیم بود.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/N2o2r
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار