حالت تاریک
وزیر کشور:

ارتقا چشمگیر زیرساخت‌های مرز خسروی

ارتقا چشمگیر زیرساخت‌های مرز خسروی

وزیر کشور با بیان اینکه مرز خسروی توانسته رضایت‌مندی زائران اربعین حسینی را در پی داشته باشد، گفت: زیرساخت‌های مرز بین‌المللی خسروی ارتقا چشم‌گیری داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اسکندر مؤمنی صبح امروز جمعه در ستاد اربعین استان کرمانشاه که در پایانه مرزی بین‌المللی خسروی با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: مرز خسروی پس از بازگشایی طی سه سال گذشته کمک بسیار بزرگی را به سایر مرزهای کشور برای سفر اربعین حسینی داشته و توانسته کمک حال مرز مهران و مرزهای جنوبی کشور باشد.

وزیر کشور گفت: زیرساخت‌های مرز بین‌المللی خسروی طی سه سال گذشته به‌صورت چشم‌گیری بهبود و ارتقا یافته و طی بازدیدی که صورت گرفت برای جلوگیری از گرمازدگی زائران مسیر بسیار زیادی با سایبان‌ها مسقف شده است.

مؤمنی تصریح کرد: تمام مسئولان استانی و کشوری برای جذب اعتبارات و توسعه زیرساخت‌های مرز خسروی در استانداری کرمانشاه، سپاه، ارتش، مرزبانی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های خدمات‌رسان زحمات بسیاری را کشیدند تا مرز خسروی به جایگاه کنونی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: برگزاری راهپیمایی اربعین حاصل یک کار جمعی است که هم‌اکنون شاهد تردد روان و بدون مشکل زائران از مرز خسروی هستیم زیرا اگر یک دستگاه وظیفه خود را به‌درستی انجام ندهد سایر بخش‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

وزیر کشور افزود: بخش‌های مردمی نیز در برگزاری با شکوه مراسم اربعین نقش به‌سزایی دارند که در کنار سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌توانند اقدامات مؤثری را انجام دهند.

مؤمنی با بیان اینکه جلسات ستاد اربعین باید منظم برگزار شود، بیان کرد: بهبود زیرساخت‌های مرزی نیازمند کار مداوم و پیوسته است و نباید اقدامات توسعه مرزها محدود به زمان منتهی به مراسم اربعین شود و بررسی نقاط ضعف و قوت باید انجام گیرد تا آنها رفع و زمینه تسهیل تردد زائران مهیا گردد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تأمین آب و یخ در مرز خسروی و منذریه باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین تمهیدات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از گرمازدگی اندیشیده شود.

وزیر کشور بیان کرد: پلیس راهور باید هماهنگی لازم را با مرز مهران داشته باشد تا در صورت نیاز وسایل حمل و نقل در اختیار آنها قرار گیرد زیرا بیشتر مراجعه‌کنندگان به مرز خسروی دارای خودروهای شخصی هستند.

مؤمنی عنوان کرد: اجرای پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی در جلسات هیأت دولت مورد تأکید قرار خواهد گرفت زیرا فرصت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی بسیاری را به‌همراه دارد و این پروژه می‌تواند نقش به‌سزایی در توسعه استان کرمانشاه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه جاده گردنه پاتاق در دستور کار قرار دارد، افزود: این جاده نقش مهمی را در منطقه ایفا می‌کند که با توجه به بررسی مسائل امنیتی آن امیدواریم تا سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وزیر کشور گفت: مردم استان کرمانشاه نقش بسیار ارزنده‌ و مهمی را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند که در مقابل دشمن ایستادند و باید قدردان این زحمات و خدمات باشیم زیرا زیرساخت‌های استان دچار صدمات جدی شد و قطعاً پیگیر رفع مشکلات خواهیم بود.

مؤمنی تأکید کرد: مسئولان ستاد اربعین استان کرمانشاه با همراهی و همدلی در حال مدیریت تردد زائران اربعین حسینی هستند که نتایج آن به‌خوبی قابل مشاهده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از