حالت تاریک
اشتغال اتباع غیرمجاز در کرمانشاه ممنوع است
سرپرست اداره‌کل کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه:

اشتغال اتباع غیرمجاز در کرمانشاه ممنوع است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نسبت به بکارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغل مختلف در سطح استان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بهروز جمشیدمفید، اظهار کرد: کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده به کار بگیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آن چه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند، متخلف هستند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به استان کرمانشاه، گفت: با توجه به شرایط بیکاری که در استان داریم، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کارفرمایان از جوانان بیکار استان باید در اولویت باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی و پیاز، در خصوص استفاده از اتباع غیرمجاز برای برداشت این محصولات هشدار داد.

جمشیدمفید خاطرنشان کرد: در بخش‌های مرکزی کرمانشاه، سراب نیلوفر،کوزران، ماهیدشت، سرفیروز آباد و ... احتمال به کارگیری نیروی کارگر اتباع غیرمجاز وجود دارد و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از این امر اتخاذ گردد.

وی به کارفرمایان و خصوصاً کشاورزان غیربومی استان هشدار داد که استفاده از اتباع غیرمجاز تخلف است و تأکید کرد: برای کارفرمایان متخلف حسب ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار در صورت بکارگیری اتباع بدون پروانه کار، مجازات قضایی لحاظ خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از